Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

svelt

Supernoob

Recommended Posts

Beste vrienden,

 

Ik zou pas willen beginnen met mijn eigen plantjes.

 

Maar ik zit nog met problemen.

 

Ik heb allerlei dingen gevonden via dagen lang zoeken op het net maar zo te zien praten mensen alleen over grotere dingen.

 

Ik zelf wil gewoon 1 max 2 plantjes tegelijk houden. Dit om zo een 10gr per week te hebben = 100-150gr per oogst (hangt af van kweekperiode)

 

Wat ik me afvroeg is welke lamp heeft het minste verbruik maar toch normale opbrengst.. ik dacht aan 125watt plug and grow spaarlampen (bloei en groei)

ik weet niet of dit goed of dom is???

 

Verder vroeg ik me ook af in hoeverre de plant kan beginnen ruiken. Als het bvb in een appartementsblok is waar oo hetzelfde verdiep ook app. zijn, is er dan een kans dat we zelfs de 2 plantjes tot op de gang zouden ruiken?

 

Excuses indien ik zeer onwetend of amateuristisch overkom, maar ik zou enorm graag men eigen kweekje hebben zonder mensen rond me te storen of ongerust te maken over wat ik doe..

 

Graag wat tips aub, misschien zijn wel meerdere hardcore kwekers met hetzelfde idee begonnen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nee nee Nnoob....

Door zijn hoofdletter gebruik schat ik hem hoger in :likken: ;)

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor het gebruik van je naam supernoob, was niet de bedoeling :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft niets, het is een eer.

 

Zou voor 250watt hps gaan. Hps lampen hebben een hoger rendement per watt. Vind ik nog knap zat als je dan 150 gram eraf haalt, van 1/2 planten de 1e keer. En je hebt altijd een filter nodig voor de stank ongeacht het aantal planten.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt alvast :) maar ik dacht dat 250 hps toch duurder zou uitkomen op elektriciteit dan de spaarlamp. En 1 of 2 planten is niet het hoofddoel eigenlijk, het mogen er 3-4 zijn eventueel maar zo weinig mogelijk elektriciteitsverbruik en geuroverlast :) die filter dat je bedoelt is zo een koolstoffilter neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een koolstoffilter idd, aangesloten op gelijkwaardige afzuiging.

 

zal wel meevallen met 250 watt hps. het kost meer als je oogst dramatisch is en je je wiet moet kopen bij de shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is niet dat het niets mag kosten hoor, het probleem is dat de elektriciteitsrekening via de huisbaas passeert, als dat ineens 20 euro per maand of meer verschilt gaat ze vragen stellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap het. Zie net dat er ook 150 watt hps lampen zijn. Onmogelijk dat je daar vragen over krijgt. Ik heb alleen boven mn eettafel al 5x40 watt hangen. Voeding voor een pc zit ook al snel op 500-700watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm idd dus misschien een 60x60 tentje met 150 watt hps ipv 125 spaarlamp voor een plantje of 2, de meesten hebben hier iets tegen die spaarlampen heb ik de indruk? :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ik dacht dat dit een topic aan supernoob gericht is :P lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik wist niet dat er al een persoon met die naam bestond. dus ik vulde zomaar wat in als titel voor het topic. (geluk bij een ongeluk) hij heeft me al veel informatie gegeven. Misschien noem ik mijn topic volgende keer wel NOA! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is die persoon die wij bedoelen maar jij lijkt er gewoon veel op.

 

default_large.png

 

 

Maarja, iedereen kweekt elkaar ook al na tegenwoordig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is die persoon die wij bedoelen maar jij lijkt er gewoon veel op.

 

default_large.png

 

 

Maarja, iedereen kweekt elkaar ook al na tegenwoordig.

dat er een persoon is die supernoob noemt op het forum had ik ook al snel gezien nadat hij ff reactie kwam plaatsen hoor. iemand mss nog tips voor mij over planten ipv over namen ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

supertramp heeft je vraag al beantwoord, het mag dus niks kosten?? dus ook geen geld voor afzuiger/filter ?? Anders de ruimte gewoon goed luchten, de laatste 3 weken kan het goed gaan stinken helemaal als je amnees zet. Ik adviseer trouwens niet om zonder filter te gaan kweken. kleinste filters kosten €25 ofzo.. anders oude afzuigkap haha was ook een idee van iemand , hoop herrie wel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

neenee jullie begrijpen het verkeerd, het mag tuurlijk wel geld kosten. Ik betaal liever hopen geld aan mijn eigen kweek dan een beetje geld aan de shop te betalen.. Zo heb ik er tenminste iets aan.. Het probleem is gewoon dat de huisbaas de elektriciteitsrekening eerst in handen krijgt en dat die hier ook wel wekelijks op bezoek komt.. Deze mag niets merken van geur, elektriciteitsrekening,.... :) aangezien ik toch ook maar iets van een 10gr per week nodig heb dacht ik dat ik het best zo klein mogelijk kon houden.. (klein moet niet goedkoop zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...