Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rizla+

Hps Lampkap Probleem

Recommended Posts

Gisteren tot de vaststelling gekomen dat het suikertje op mn lampkap aan het smelten was.. ( connectie van suiker naar lamp) nu zal ik kijken voor een nieuwe kap, maar door sluitingstijden kan ik pas overmorgen een nieuwe halen. Min vraag is nu kan ik de kabel van ballast rechtstreeks op de lamphouder aansluiten, dus het suikergedeelte overslaan? Dit is soepele draad, maar wel vertind op het einde.

Thx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst een kijken hoe het kan dat het kroonsteentje is doorgebrand.

 

je hebt ook keramische kroonsteentjes die kunnen tegen warmte.

maar direct vanaf de ballast op de fitting aansluiten is beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow snelle reply's hier, super :) Kroonsteentje (weet ik nu ook de correcte benaming lol) heb ik niet voor het moment, zou slechts voor 2 dagen zo zijn.. dus zeker geen smelt of brand gevaar als de soepele rechtreeks op de lamphouder zit (van digistar ballast naar..) zoals de paashaas zegt? ( bedankt vr je reply, ik geloof je wel maar voor de zekerheid nog een 2e opinie)

 

Amecheesia, ik heb met een magnetische vsa problemen gehad, komt er op neer dat er eens een half uur slecht contact was / vonken werden gemaakt .. Ik vermoed dat er zo al (niet direct zichtbare) smeltschade was en dit verder gegaan is bij normaal gebruik..

 

Amecheesia wil je zeggen dat het eigenlijk altijd beter is om rechtstreeks aan te sluiten? Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is altijd beter om zo weinig mogelijk extra aansluitingen / contacten te hebben. Elke tussenstop is een risico op slecht contact.

 

Als je met deze kap (kroonsteen) al een keer vonken hebt gehad is de aansluiting zeker ingebrand waardoor je slecht contact hebt overgehouden.

 

Als het mogelijk is de kabel direct op de fitting aansluiten, en kijk dan ook de kabel even na. voor de zekerheid even opnieuw aanstrippen en een adereindhulsje erop.

Met een correcte en deugdelijke aansluiting direct op je fitting hoef je ook geen nieuwe kap meer te kopen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt djbroertje, klinkt logisch om zo min mogelijk aansluiting of contactpunten te hebben.

Ik probeer dit deze avond, als het goed gaat bespaar ik me dus die nieuwe lampkap :)

 

Nog 1 iets wat ik me afvraag, zijn er lampkappen die NIET geschikt zijn voor digitale ballasten? Of iets anders waar je op moet letten tov vsa's? ( logisch gezien zou er geen verschil in mogen zijn veronderstel ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig!!! Suikertje..... Ik had het bijna nie meer....... :-) :-)

 

@rizla maakt niet uit, alle kappen kunnen erop. Maar als je dan toch een nieuwe moet zou ik geen hamerslag kopen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...