Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
R.M

Gaat Dit Nog Goed?

Recommended Posts

Hallo mede forum leden,

 

 

Dit jaar ben ook ik begonnen met het kweken van wiet, ik vind het een machtig interessant project. Voor mijn gevoel heb ik voor de eerste keer het best aardig gedaan mijn planten zijn behoorlijk groot geworden en ik begin al flink wat mooie toppen te krijgen. Alleen ik zit een beetje met een probleem.

 

Mijn planten zijn behoorlijk aan het vergelen. Dagelijks haal ik een heleboel bladeren er tussen uit. maar het begint nu zelfs te vergelen bij de toppen. Is dit wel de bedoeling? of heb ik nu te maken met flink voedsel te kort. En moet ik die bladeren eigenlijk wel weghalen? ik las namelijk ook ergens dat als een plant in de bloei staat dat ze een deel van de bladeren wegknippen zodat de energie naar de toppen gaat. Iemand enig idee of dat klopt?

 

In eerste instantie dacht ik dat het gewoon kwam omdat het herfst word alleen ik begin toch wat te twijfelen. Zou iemand mij advies kunnen geven?

 

Hierbij nog wat foto's voor de duidelijkheid. (gemaakt na het verwijderen van de meeste gele bladeren)

 

gallery_40870_16996_1660924.jpg

gallery_40870_16996_1733782.jpg

gallery_40870_16996_658831.jpg

gallery_40870_16996_1402212.jpg

 

 

Ook heb ik bij een plant volgens mij schimmel. Als het zo is zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen en hoe voorkom ik verdere verspreiding?

Foto voor verduidelijking:

 

gallery_40870_16996_1140815.jpg

 

gallery_40870_16996_37352.jpg

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is rot/schimmel idd. dat kun je er het beste ruim uit knippen voordat het overal in de plant zit.

verder gezond blad laten zitten, de energie die in dat blad zit trekt de plant naar de toppen.

als je nog geen voeding geeft kun je een beetje bloeivoeding meegeven, maar zeker niet teveel geven.

 

succes, dePaashaas :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd ruim weg knippen die rot,en vanaf nu elke dag goed je plant nakijken,want als er eenmaal rot in zit krijg je het 9 van de 10 keer niet meer weg.

 

Maar aan de foto's te zien zit er bij alle gele bladeren volgens mij al rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vergelen is niet schrikbarend, volgende keer iets meer voeding geven.

Ik zou zelf NU geen voeding meer geven, gezien de rot.

Ik zou er sterk rekening mee houden dat je genoodzaakt bent over niet al te lange tijd te oogsten...

Heb zelf jaren buiten gedaan, en zoals Harry ook al zegt, 9 van de 10 keer krijg je het niet meer weg, dus zal het alleen maar erger worden.

Kan zo je hele oogst verknallen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had precies hetzelfde als de laatste foto en ik heb het gewoon van me plant afgeschraapt met een mes voorzichtig.

Zou dit genoeg zijn of?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is wss niet genoeg.....

schimmel is heel hardnekkig en blijft terugkomen....

 

ofwel heel ruim de schimmel wegsnijden, (wil het wel even tegenhouden)

en anders alles om doen...

 

goed in het oog houden nu is de boodschap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super bedankt voor de reactie's!

 

Het voordeel is dat ik alleen schimmel heb op een plant. Dit heb ik meteen weg gehaald en hoop dat de rest van de plant toch nog een beetje intact blijft. Volgende keer zal ik inderdaad wat meer voeding gebruiken tegen de vergeling.

 

voor de duidelijkheid, voeding heeft nu geen zin meer toch? En jullie advies is dat ik toch maar snel moet gaan oogsten?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...