Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

michel t

Mijn Tweede Keer

Recommended Posts

De tweede ronde.

 

Op vrijdag 19 september 2014 zijn de zaadjes om 14.00uur tussen het natte wc papier gegaan.

5x White widow en 5x citral fem. Tegelijkertijd 9 (meer past niet) 18liter potten gevuld en gewaterd met 2 liter water met 4ml/l rootjuice en 4ml/l grow. Er staan 3 tensiometers in 3 potten voor een redelijk overzicht van de water behoefte. Dit keer de potten helemaal gevuld met light-mix van biobizz. We gebruiken ook weer de bio-grow en bio-bloom van biobizz en ook de root-juice is van dit merk. In de laatste 6 weken van de bloei gaat er ook bloombastic van atami gebruikt worden. Ph wordt gemeten en aangepast maar EC doe ik niks mee.

De vorige (eerste) ronde heeft van 5 planten ongeveer 300 gram opgeleverd met een 600 watt master son-t pia plus lamp er boven.

Deze ronde wil ik proberen tussen de 0,75-1,0 gram/watt te halen. Ook door maximaal gebruik te maken van het vloeroppervlak. Ook door het aanbrengen van een derde luchtinlaat met dezelfde diameter als de andere (100mm) met uiteraard een inlaatfilter. De gehele vloer is nu verwarmd met 2 verwarmingslinten van elk 55 watt, temperatuur geschakeld, met hulp van een comfortabel laagje los metselzand. De afzuiging wordt door een buisventilator van 365m3 per uur en een actief koolfilter van 500m3/H (van canna) verzorgd, geregeld door een drie-trappen volledig regelbare fan controller. Voor de fan controller wordt gebruik gemaakt van een PLC van Siemens met een zelfgemaakt systeem. De PLC stuurt ook het relais (15kw) voor de lamp aan. Het hokje is zelfgemaakt, met geïsoleerde wanden en deur, volledig licht en luchtdicht. Oppervlakte is 0,8m2 en heeft een inhoud van 1,8m3.

 

tot zover mijn overzicht, foto's volgen nog.

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, voor een tweede ronde ben je al aardig op weg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas, van de 10 zaadjes waren er maar 3 ontkiemt. vandaag bij sannies nieuwe zaadjes bestel, 5x mad kush en 5x mad scientist.

ik heb de andere leverancier ff een mail gestuurd, de eerdere aankopen waren wel oke (80%)

 

ik wil deze keer wel wat meer neerzetten dan 5 planten. dus gaan we nu voor sannies, daar heb ik niks negatiefs over gehoord.

 

tot zover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag de zaadjes van sannies ontvangen. wat een verschil met de van de growshop holland! de zaadjes worden geleverd met spongepots en met bacto er bij.

Zo kan je ook met je klant omgaan (sorry growshop holland)

vandaag om 18.00uur is alles 10 + 2 gratis zaadjes ingestopt.

dit keer met een goed gevoel.

 

We gaan weer!!! :D :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas gaat het niet zoals ik dat graag zou willen. wellicht ben ik een k*t ontkiemer. van de 12 zijn er 3 lekker opgekomen. wederom nieuwe zaden besteld, dit keer weer ergens anders (rqc). er staan nu 6 plantjes, nog erg pril want de temperatuur is ook lastig. als ik de afzuiger op vol vermogen laat werken dan is de temperatuur geen probleem maar het geluid wel! wat een herrie maakt een buis fan. morgen krijg ik mijn nieuwe afzuiger, een slakkenhuis in geluidsgedempte behuizing. met een vermogen van 500 m3/h. dit zou toch moeten helpen.

 

tot zover weer :mellow: :mellow: :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt er spongpots bij....... gebruik ze :whistle: lees jezelf een beetje in. ik ben nu bezig in mijn 2e kweek maar sta totaal 6/6 ontkiemd. veel geluk man. maar nogmaals lees je in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je, dat zal ik zeker doen. mijn eerste ronde in deze ruimte was in de winter en dat was wel wat makkelijker!!

6 van de 6 wil ik ook wel. wat is het recept??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Michel T, ik gooi mijn zaden eerst in een glas water. Vocht komt maar op 1 plek het zaadje binnen en dat is aan de zijde waar het zaadje aan de plant heeft gezeten. Water tussen 20 en 25 graden houden, bij mij gaan de meeste zaden binnen 24 uur open. Als je het worteltje kunt zien kan het zaad in de spongepot (gewaterd met bacto) binnen 48 uur zijn ze meestal boven en zie je het penworteltje al onder het potje uitkomen.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gooi me zaden in de spongepot.

ik water ze in. ( niet te veel beetje aftasten het potje moet gewoon vochtig blijven deze 3 dagen.

deze knal ik al meteen in mijn grotere pot.

lampen op 80cm en 3 dagen aanhouden

 

en daar is leven. suc6man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo!....

 

Ik lees hier effe mee, mijn ontkieming gaat als volgt:

 

2 watten (van die dames make-up afsmink watten) inweken in bronwater van 23 graden.

lichtjes uitknijpen en in een kommetje leggen.

zaden ertussen leggen, raak ze niet met je vingers aan maar met pincet, is schoner.

afdekken met die plastic huishoudfolie, en gaatjes erin prikken, wegzetten op constant 23 graden.

tussen de 3 en de 5 dagen zie je bij goede zaden al een worteltje.

bij 3 mm worteltje, zet je ze voorzichtig met een pincet in de met bacto ingewaterde spongepotjes op 10 mm diep met het worteltje naar boven, gaatje weer een beetje afdekken met een beetje van een reserve spongepotje.

 

Het worteltje groeit nl. eerst omhoog uit het zaadje, en buigt dan om naar beneden, dit wordt de penwortel.

 

Het worteltje wipt het zaadhuisje omhoog, richting licht,en daar is het prille begin van ons geliefde plantje.

Dan komen de eerste kiemblaadjes, die het zaadhuisje afgooien, de zaailing zal nu water en voeding halen uit het prille penworteltje.

 

Als er een mooi worteltje onder uit de spongepot komt zet je ze in de voorgroeipotjes van 2 liter op een lightmix ingewaterd met bacto en wortelstimulator. meestal zijn ze dan al tussen de 5 en de 10 cm, en je mag ze gerust lekker diep zetten zodat je uiteindelijk een steeltje van 3 cm boven de grond hebt staan.

 

Zet ze dan onder de T Neons of HPI gedimt naar 250 watt, en groei voor naar behoefte.

Je kan ze ook direct op 12/12 zetten, maar ikzelf wil ze liever altijd met een kluidje wortels overpotten in uiteindelijke smartpots, en dan onder de HPI zetten, na voorgroei na behoefte gaat de HPS erop, klok op 12/12 en dan na een paar dagen op 4 of 600 watt zetten, en knallen!

 

Kijk, ieder doet het op zijn eigen manier, maar zo geeft het bij mij altijd een mooie basis voor gezonde planten later. En natuurlijk zijn verse potente zaden van het grootste belang, maar tegenwoordig heb je zoveel keus en zit er ook heel veel rommel tussen, daarom belangrijk je goed voor te laten lichten door mensen die goede ervaringen met desbetreffende zaadbank.

 

Sannie is natuurlijk een hele goede keus, wij hebben momenteel de Selene van Sannie staan, een zeer potent soortje!

 

Misschien heb je er wat aan.

 

 

Greetzzz,

El oro verde

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks man, goede info!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lotgenoten,

 

ff een update.

Van de eerste keer ontkiemen hield ik 3 zaailingen over, van de tweede keer ontkiemen kwamen er 2x 2 zaailingen te voorschijn. de laatste met enige dagen verschil. door geluids- en temperatuurproblemen was ik al snel genoodzaakt om over te schakelen naar 12/12. sinds vorige week zondag ben ik begonnen met tellen dus vandaag is dag 7 bloei. de 4 laatste hebben alleen 12/12 gehad.

gallery_39650_17605_1808171.jpg

 

nu is een slakkenhuis 500m3 gemonteerd, verschil is enorm! ook heb ik een mechanische inblaas gemaakt, 350m3. ook heb ik 2 inlaatverwarmingen gemaakt. deze zijn beide 30 watt, ter vervanging van mijn 2000 watt kacheltje, welke ook niet meer in het hokje past. dit lijkt prima te werken, maar het is nog niet koud..

 

gallery_39650_17605_1437761.jpg

gallery_39650_17605_1226937.jpg

gallery_39650_17605_1121884.jpg

gallery_39650_17605_891430.jpg

 

de zaden die ik al heb worden de volgende ronde gebruikt. direct na deze ronde!!

 

groet, michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat voor een constructie? Hoe werkt het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pvc buis 125 mm, verwarmingslint van Barteljo 6mtr, 4mtr verwarmd en dan 28 gaten boren aan beide kanten en rijgen. de lint wordt zo'n 50 graden. ik heb ze (heb er 2 gemaakt) geschakeld via een temperatruurvoeler. (stc)

 

goed en goedkoop, wel wat werk ;)

 

ze zitten bij mij op de inlaatfiters, op 1 inlaat zit de mechanische inblaas en geen verwarmingslint. (mechanische inblaas gaat alleen aan als de temperatuur te hoog wordt) ik heb dus 3x een inlaat van 100mm allen voorzien van een filter.

 

zo ongeveer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch gewoon een soort verwarmingslint? gebruiken wij met afvoeren van koelcellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, daar wordt ik nou vrolijk van. Mensen die iets proberen om het klimaat op orde te krijgen....en dat op een goedkope manier! :tu

 

Ikzelf vind het een prachtige kachel geworden, het lijkt wel een straalmotor! Ik hoop dat je de kabel niet te ver geknikt hebt, want daar kan die kabel niet tegen.

 

Ik hoop ook voor je dat er als het straks kouder wordt (en dat is deze week al) voldoende warmte uit komt, maar als je het niet probeert weet je het nooit.

 

Ik vind het een mooi ding, complimenten!

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

complimenten michel t !

ook ik vind het een strakke luchtverwarming!

 

zou heel leuk zijn als je hier wat testjes mee zou doen, met en zonder.....

ik denk dat we er zo nog wel enkele gaan zien voorbijkomen de komende tijd....

 

:specool

 

succes met je kweekje ook!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste test is gaande!

ik hoef alleen de temperatuur tijdens de donker uren (eventueel) te verhogen. Mij hokje is ingebouwd in mijn inpandig schuurtje, waar de temperatuur niet lager komt dan 5 graden (bij strenge vorst). mocht het toch niet helemaal goed gaan maak ik er nog 1 inlaatverwarming bij. (voor de mechanische inlaat)

ik heb wel wat ervaring met deze verwarmingslint en de gaten in de buis zijn 11,5mm waardoor deze minder knikt. hier heb ik wel rekening mee gehouden.

 

we gaan het meemaken!!

 

thanks voor alle feedback!

 

groet, michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk daar is nou over na gedacht mooie verwarmings buis dikke duim.beel succes met de ronde mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 1 dag denk ik dat het beter is om 14 gaten per kant meer te boren en te gaan voor de 8 mtr verwarmingskabel van 50 watt. en ook ga ik er nog 1 maken voor de mechanische inlaat.

wat belangrijker is is dat de jonge meisjes het allemaal prima vinden en zich lekker ontwikkelen.

gallery_39650_17605_2425385.jpg

 

deze was vanmorgen.

 

@ mister xl :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de temperatuur van je medium, die is eigenlijk nog belangrijker.

 

Maar ik begrijp dat je toch te weinig rendement hebt met deze kabel?

 

De aanhouder wint!

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El oro verde de temperatuur van mijn medium is 20 graden. ook dankzij deze kabel, werkend als vloerverwarming gaat hij prima.

iid komt er nog te weinig warmte van af, maar ik ga lekker door, zolang ik onder de 500 watt blijf heb ik al veel gewonnen.

 

vanavond weer uitgebreid gekeken naar de meisjes en het lijkt er sterk op dat 2 niet zo vrouwelijk zijn. het zijn wel de 2 grootste planten van de eerste ontkieming en het wordt wel wat vol maar toch.

 

van iig 3 andere meisjes de eerste bloei tekenen duidelijk gezien.

van de laatste 2 ben ik vrij zeker dat het dames zijn.

 

binnenkort weer een foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...