Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

DAG 1

 

M'n vorige topic is nog niet klaar of hier zijn we al met het volgende!

Om alles wat gescheiden te houden ga ik deze Orange Bud kweek in een apart topic houden

 

Zoals ik al zei heb ik me even geleden wat Orange Bud Regular zaadjes besteld bij Dutch Passion. Niet alleen waren ze helemaal niet duur, ook was de verzendprijs maar 2.5 euro en waren ze hier op 3d tijd na bestellen! Dus op dat gebied gaat het al helemaal goed...

 

gallery_37780_17495_1946602.jpg

 

In de gewatteerde envelop zat een doosje dat je in het midden moest opensnijden

 

gallery_37780_17495_1352553.jpg

 

daarin zaten de zaadjes netjes in een ziplockzakje

 

gallery_37780_17495_1774463.jpg

 

voorkant

 

gallery_37780_17495_1572088.jpg

 

achterkant en spijtig dat ik er geen foto van heb, maar bij de 10 zaadjes zaten 6 mini piepschuim balletjes om ze droog te houden.... de eerste keer dat ik dit zie....

 

gallery_37780_17495_4287458.jpg

 

sinds daarnet liggen ze te water in het donker bij een constante temp van 25°C

 

morgen of overmorgen meer nieuws....

 

imo

  • Like 18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is piepschuim niet tegen het pletten? het neemt namelijk onmogelijk water (vocht) op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is inderdaad tegen pletten.

 

Orange bud mooi soortje, had een tijd geleden ook een mooie mama. Helaas door omstandigheden niet meer :(

 

Succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet stilzitten...that's the spirit.

Succes Lord Imotep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huff: ja, ik zei maar wat zal idd tegen plettten zijn, piepschuim neemt idd geen water op...

Appel: heb orange bud ook altijd kunnen apprecieren, vrij smaakvol en je wordt er heel lekker stoned van

 

Vroeger heel dom en naief kocht ik gewoon in de shop altijd de duurste wiet, "dat zal wel het beste zijn"

Ondertussen kocht ik altijd bijna Hazes, die wel heel lekker smaakten, maar waar je vaak na een half uur al terug helder van was

Als ik tegenwoordig nog eens in de shop kom (wat zelden is) neem ik mss wel een duur hazeje, maar ook altijd een zakje orange bud of white widow, vaak de goedkoopste op de lijst en toch de wiet waar je het stonedst van wordt....

 

Tune: toch zeker als de lampen toch branden....

in m'n bloei brand nu 600W voor 4 white widows in 7L pot => superverspilling

in m'n groei brand maar de helft voor m'n 9 potten, dat valt wel mee

 

maar dus nog in beide tenten een halve tent over.... en die WW moet ik toch nog uitselecteren, laten drogen, stekken zetten, opnieuw proberen met stekken etc etc

kan ondertussen idd maar beter een 2de moeder zoeken....

 

thx om te volgen, daarom blijven we het doen.....

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een mooi soortje.

Had ze zelf ook op het oog.

Zat te bedenken wat voor wietje ik 13 jaar geleden rookte,en dit is er 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oldskool wietje.

 

Ik ga 2 keer per jaar naar de coffeeshop om wat orange bud te halen erg lekker wietje en wordt er goed stoned van.

 

Succes Imo wij schuiven aan!

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjoe: zo zit ik ook te denken, ga ook nog Northern Lights, K2 en Santa Maria zoeken in de toekomst (als het kan)

m'n volgende is wel NYC Diesel, niet oldskool maar wel heel lekker... thx 4 following

 

Worm: ja, ken het. wij gaan dan op amsterdam shop-weekend en komen met 20 verschillende zakjes terug thuis. en het is vaak opvallend hoe dat de goedkoopste wiet van alle zakjes, de orange bud, white widow of bubblegum je veel stoneder en langer stoned maakt als peperdure hazes, cheese, diesel, g13, ... zo ken ik orange bud ook als een ouwe gouwe trouwe...

 

UPDATE GISTERENAVOND

 

Moest gisterenavond nog weg naar een feesje dus had geen tijd meer om dit te posten, maar heb nog rush rush m'n 10 zaadjes geplant! Na 24 uur hadden al 8 vd 10 zaadjes een worteltje! Gisterenavond was het 48 uur en was er nog 1 worteltje bijgekomen, dus 9 vd 10. Heb dan maar besloten ze alle 10 te planten.... we zullen zien of die ene ook nog uitkomt...

 

gallery_37780_17503_3264431.jpg

 

gallery_37780_17503_2879628.jpg

 

zo staan ze nu in de groeitent, met plastiekje over in biobizz light mix, ingewaterd met bacto

 

vanavond of morgen zullen de eerste kopjes al bovensteken!

 

more soon!

 

imo

Edited by Lord Imotep

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 5

 

Slecht nieuws; slechts 3 vd 10 zaadjes zijn voorlopig bovengekomen, dit is beneden alle verwachting... ik geef de anderen nog even om het goed te maken maar anders wel lousy score Dutch Passion...

 

gallery_37780_17512_1526621.jpg

 

gallery_37780_17512_436158.jpg

 

more soon!

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop op een betere kiem score voor je.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Tjoe

maar het is verschrikkelijk!

2 vd 10 zaadjes zijn zeker dat ze het gaan halen

1 is nog twijfelachtig (slechts 1 mislukt blaadje)

7 vd 10 zijn dood en komt niets van

 

ik neem contact met Dutch Passion!

 

more soon

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dutch passion is inderdaad niet echt super helaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 11

 

2 vd 10 zaadjes hebben het zeker overleefd... een laatste 3de plantje vecht nog voor haar leven... van de andere 7 gaat niets komen

ik heb DP gemailed 4d geleden maar tot op heden geen antwoord....

 

gallery_37780_17526_1882081.jpg

gallery_37780_17526_3347139.jpg

(deze is nu ondersteund met binddraadje, op fotos nog niet)

 

gallery_37780_17526_2016020.jpg

hier het sukkeltje, maar met 1 klein blaadje geboren, maar ze stelt het goed want ze maakt nu gekartelde bladeren in het midden....

 

Omdat het Orange Bud kiempercentage zo laag is zat ik te denken om mss al nieuwe zaadjes te bestellen...

Bij wat rond te zoeken vond ik toevallig een zakje freebies dat ik ooit kreeg, ik weet niet meer welke soort en van welke company, maar kan me herinneren dat ik het toen niet wilde riskeren omdat het regular seeds zijn.... op het zakje staat SJ, dus ik veronderstel Super Jack, vermits ik Sannie nog niet kende toen ik deze seeds kreeg. Ze zijn zeker 5j oud dus ben benieuwd of er nog wat van komt....

 

gallery_37780_17526_2036212.jpg

 

gallery_37780_17526_1698132.jpg

 

ik vind gewoon het idee van 5j+ oude 'mystery seeds' al wel leuk :)

 

more soon!

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soort een die ik ook wel wil zetten, zeer spijtig om te lezen dat er maar zo weinig zijn opgekomen. Dit is slechte reclame voor Dutch Passion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 14

 

Ondertussen is het morgen een week geleden dat ik DP gemailed heb over de treurige resultaten. Na 4 dagen mailde ze me terug met de vraag hoe ik zaadjes uitkweek... eerst en vooral ben ik eerlijk geweest over de manier waarop, met eerst in een potje water en dan overplanten en dan in propagator, en ik weet dat er 1001 andere manieren ook goed zijn, maar zo kan je weer aan zo'n eindeloze kwekersruzie beginnen waar iedereen gelijk heeft.... het belangrijkste is dat mijn methode al jaren voor me werkt, en wat werkt, daar hou je je aan.... wel erg dat ze het in twijfel trekken, maar goed, ben eerlijk geweest.... heb ook vertelt dat er eerst 8 vd 10 een wortel geschoten hadden in het potje met water en daarna wanneer geplant ermee gestopt zijn, had ook kunnen liegen dat er niet 1 uitgekomen was, maar eerlijk duurt het langst...

 

ondertussen is het 2d geleden dat ik m'n antwoord terugstuurde en nog steeds niets..... de zaadjes werden wel vlot geleverd maar als het op service aankomt mag je dus wel even wachten.... benieuwd wat ze gaan antwoorden uiteindelijk... ik hoop op nieuwe seeds en als ze dat niet doen en commentaar hebben, dan bestel ik me 10 orange bud seeds van Sensi white label en dan zal ik ze hier bewijzen dat het aan hun seeds lag.... dat wordt mooie reclame....

 

met de 3 Orange Buds die het wel overleefd hebben gaat het goed

ja, het laatste sukkeltje is met de nodige zorgen er toch doorgekomen

 

gallery_37780_17540_621913.jpg

gallery_37780_17540_2445817.jpg

gallery_37780_17540_1292954.jpg

 

nu nog hopen dat er toch een vrouwtje (of twee, of drie :P ) bijzit

 

more soon!

 

imo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes L.I., die wil ik ook eens proberen! Heel maf met die zaden, waren snel gekiemd, en dan toch! Zaad maken, als t even kan, zou ik overwegen!! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx groenefingers => maar krijg nu al die 2 tenten moeilijk verkocht bij m'n vriendin, en wil nog een stekkenhokje bij! Kan moeilijk ook nog een mannenhok en een love-making hok bijzetten. Ik weet dat je het ook allemaal in dezelfde ruimte kan, maar daar blijf ik weg van....

 

GOED NIEUWS!! Het heeft wel even geduurd maar DP gaat me nieuwe zaadjes opsturen. Ze vragen me ook van de zaadjes gelijk in de aarde te planten en af te dekken met plasticfolie.... als dit hun wens is voor deze 10 zaadjes zal ik maar toegeven en het eens zo doen... ik ben benieuwd.....

 

heel heel vroeger stak ik ook gewoon zaadjes in de grond en vond zelf hiermee slechtere resultaten te hebben, maarja....

 

more soon

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

missappel > misschien wel, maar geef me dan liever toch maar nog een extra tentje

zoals ik het nu zie vervang ik m'n DR120 groeitent door een DR100, een vriend van me wil wel de DR120

(nu is de doorgang tussen m'n 2x DR120 zo'n 30cm, dit mag gerust 50cm worden....)

 

en dan komt er id toekomst nog een kleine mammoth DP90 bij (60x90x60 LBH)

met daarin 2x 75W T-Neon 9500K Bluesky lampen

 

zo kan ik apart 24/24, 18/6 en 12/12 draaien

 

ik zou me ook nooit een DR240 (240x120x200) kopen, geef me dan maar liever 2x DR120 om in te bloeien

dan zet ik 2 verschillende soorten op verschillende tijden met verschillende lamphoogtes, lijkt me veel leuker

maar zo ver gaan we het niet laten komen, ik kweek enkel voor zelfvoorziening dus mag ver gaan stoppen met uitbreiden

ik zie de voorgroei als een noodzakelijkheid om goede fenos/moeders te kunnen houden en zo m'n zelfvoorziening te verbeteren

 

thx 4 following

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed nieuws; m'n nieuwe orange bud zaadjes zijn (eindelijk) onderweg!

de andere stellen het goed en ruiken al serieus ondanks hun grootte...

ze moeten uit het kleine potje want ze worden al veel te groot, maar ik probeer ze klein te houden in afwachting van de nieuwe lading

laat ons hopen dat er hier meer van uitkomen...

 

morgen of overmorgen trek ik wel eens fotos

 

imo

Edited by Lord Imotep

Share this post


Link to post
Share on other sites

De secret jardin dp90 is 30 cm hoger ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

appel => weet ik maar lijkt me genoeg, ik heb ook nog m'n voorgroeitent hé, zou enkel voor stekken zijn...

 

DAG 25

 

nog eens wat fotos in afwachting van de nieuwe zaadjes. De 3 plantjes stellen het goed. Ze zijn klein en bushy en stinken al wat :P eergisteren werden ze verpot naar 2.5L pot met wat myco, en een halve buffertab per pot. van zodra dat ze een stek kunnen geven neem ik 1 en als die geworteld is mag die al gelijk in de bloei, gewoon om te zien of het vrouwtjes zijn... tegen dat de 10 nieuwe zaadplanten dan een stek gegeven hebben zitten we weer veel verder, daar ga ik niet op wachten....

 

gallery_37780_17581_1958074.jpg

 

gallery_37780_17581_2481013.jpg

gallery_37780_17581_3119653.jpg

sukkeltje van in het begin:

gallery_37780_17581_2670044.jpg

 

more soon!

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk van te horen dat je toch nieuwe zaden hebt gekregen van Dutch Passion. Je nieuwe mama'a zien er goed uit... op naar een mooie ronde :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx VenaSnar, goed van DP ja, maar lees dit eens....

 

UPDATE

 

vandaag ineens in de bus: M'N NIEUWE ZAADJES!!!

opnieuw helemaal mooi verpakt zoals de vorige, en de juiste ook nog, Orange Bud reg 10 stuks, wat kan er nog mis gaan?

omdat er discussie was over m'n ontkiemmethode (ondanks ik het altijd zo doe met succes), had ik besloten en beloofd het volgens DP hun methode te doen, potje met aarde, 5mm diep, wat aarde over, lichtjes aandrukken, vochtig, plastiekje over

 

dus maakte ik m'n 10 mooie potjes alvast klaar

gallery_37780_17585_1065875.jpg

 

EN TOEN KWAM HET!

 

Ik open m'n nieuw zakje zaadjes en schud de zaadjes in een lepeltje!!!

 

gallery_37780_17585_3685515.jpg

gallery_37780_17585_859743.jpg

gallery_37780_17585_1514546.jpg

 

ER ZITTEN MAAR 8 ZAADJES IN EN 2 KNOTSJES!!

 

Ik dacht misschien mislukte zaadjes, dus wilde ze met m'n nagels stuknijpen om de binnenkant te zien

 

gallery_37780_17585_801127.jpg

 

AARDE!!!

 

Toch weer niet goed hoor Dutch Passion! Dan mag het nog m'n ontkiemmethode zijn, wtf is dit weer?!?

Nu mag ik hopen dat er van m'n 8 overige zaadjes toch wat opkomen, want als het nu terug maar 2 of 3 zijn hoef ik niet meer te zeggen en lezen jullie het gewoon hier, hoe de realiteit is....

 

Bijgevolg heb ik dus 8 nieuwe potjes bij

 

gallery_37780_17585_3543834.jpg

 

Die bijstaan in de groeitent

 

gallery_37780_17585_1838966.jpg

 

Ik nam ook nog even voor de fun een (wazige) foto van de vorige 3 Orange Buds.... die het prima stellen in hun nieuwe potje... ze groeien ook terug volop dus ze zijn de verplanting voorbij...

 

gallery_37780_17585_2298712.jpg

 

more soon!

 

imo

Edited by Lord Imotep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een mail gestuurd naar DP neem ik aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...