Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lonie

Internodes Te Dicht Op Elkaar? Tl 4X18W T8

Recommended Posts

Hello!

 

Ben bezig met mijn eerste semi-serieuze kweek. Micro kastje met 4x18 W TL T8.

Hier heb ik in staan: 4 x onbekend, 2 weken ontkiemd en voorgegroied zonder fatsoenlijk licht (was te laat met het afbouwen van de kast)

en 2 x church (green house) ontkiemd en gegroeid in de kast. De onbekende noem ik zo omdat ik de zaadjes uit een bud heb gehaald zonder te weten hoe de naam van de soort was.

 

4 x onbekend: staat sinds 1 september in de kast. Daarvoor was de eerste enkel-blad internode te zien en ook niet echt groot. Toen waren ze al 1,5-2 weken oud

 

2 x church: staan sinds 5 september in de kast vanaf t kiempje.

 

Naar mijn mening doet de church het prima en heeft die kwa bladgrootte de anderen al ingehaald. Niet kwa internodes natuurlijk.

 

Wat de andere 4 betreft vind ik dat de internodes te dicht bij elkaar staan. Hierbij is nog aan te merken dat ze in de periode van voorgroeien zonder goed licht erg gingen strekken (zo'n 10-15 cm tot de eerste internode). Die lange stengels heb ik dan bij het overpotten en in de kast zetten helemaal in de potgrond laten verzinken.

 

Nu is de vraag, waarom groeien ze niet in de lengte? Moet ik het licht hoger hangen? (Hangt nu zo 10-15 cm boven de plant).

Tevens was ik van plan om te scroggen en ze dus te toppen. Maar als ze niet veel hoger worden valt er weinig af te knippen...

 

LV heb ik gemiddeld op 70%, temp. op 20-27. Ik gebruik standaard potgrond uit te bouwmarkt, wortelstimulator en plagron groeivoeding.

 

gallery_42476_17492_1809081.jpg

gallery_42476_17492_2254637.jpg

 

 

 

gallery_42476_17492_3131827.jpg

gallery_42476_17492_585776.jpg

gallery_42476_17492_2585495.jpg

gallery_42476_17492_978725.jpg

 

De church zijn de eerste 2 fotos. De andere 4 zijn de "onbekende".

 

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Edited by lonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein.

Je kunt beter de BCCode kopieren, dan krijg je dit..

gallery_42476_17492_2254637.jpg

 

En internodes dicht op elkaar is alleen maar een +

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm ik heb de fotos in mn album geupload en deze in mijn post aangewezen dmv. de functie "my media"

 

deed ik iets verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poeh beetje moeilijk editeren...hm zal het zo nog eens proberen...

Edited by lonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok was een zware bevalling maar het lijkt te zijn gelukt met de fotos :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt prachtige plantjes staan joh.

Door gaan zoals je bezig bent.

Pas over een dag of 4, hele lichte voeding geven.

:icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coolwhite TL's zeker? Plantjes blijven altijd compact onder dat licht. Ik had internodes van een halve centimeter! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten @oude rocker

 

Met de voeding (wortelstimulator en plagron groeivoeding) was ik al begonnen omdat ik dus bouwmarkt grond had gebruikt en ervan uitging dat hier sowieso te weinig voedingsstoffen in zouden zitten.

 

@aquar

 

coolwhite inderdaad. Heb je een verslag van je TL projectje? werden de plantjes op het einde wel wat langer of niet?

 

Ik had het idee om de lampen wat hoger te hangen. Zou dit helpen? Of juist slecht zijn omdat de plantjes dan te weinig (TL) licht krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn TL verslag staat helemaal onderaan mijn ondertekening.

 

Tijdens de bloei gingen ze inderdaad nog meer dan voldoende strekken.

Ik zou TL niet te hoog hangen, een cm of vijf is prima. Wel regelmatig checken, want ze groeien snel tegen de lamp aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn TL verslag staat helemaal onderaan mijn ondertekening.

 

Tijdens de bloei gingen ze inderdaad nog meer dan voldoende strekken.

Ik zou TL niet te hoog hangen, een cm of vijf is prima. Wel regelmatig checken, want ze groeien snel tegen de lamp aan.

 

Heb hem in de tussentijd al gevonden en zit het verslag met kwijl langs mijn kin te lezen :)

 

Ze zitten nu al zelfs hoger dan 5 cm. Dus liever iets verlagen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs dichterbij kan nog, ik hou ze na kiemen vaak op een cm of twee. Wel oppassen voor verbrande blaadjes, zeker aan de uiteinden van de buizen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, heb de hoogte van de lamp nog eens aangepast. Ze zijn trouwens allemaal nog een klein stukje gegroeit. Was vandaag van plan om te gieten, maar de aarde was nog goed vochtig, dit verschuif ik dus naar morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lonie,

mooie planten heb je! :icecream:

De korte internodes komen jouw nog van pas tijdens het afbloeien.

T8 mag je rustig op 2-3 cm boven de plant hangen mits je een ventilatortje (pc-vent) erbij hebt hangen.

Een pc-vent zorgt nu ook voor wat stevigere stengels.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lonie,

mooie planten heb je! :icecream:

De korte internodes komen jouw nog van pas tijdens het afbloeien.

T8 mag je rustig op 2-3 cm boven de plant hangen mits je een ventilatortje (pc-vent) erbij hebt hangen.

Een pc-vent zorgt nu ook voor wat stevigere stengels.

 

Groetels

Torsti

 

Hoi Torsti,

 

bedankt!

 

Blijkbaar is dat met de kortheid dus helemaal niet zo slecht terwijl ik dacht, er klopt iets niet :)

 

Zal er een vent. bijhangen (heb momenteel alleen een actieve uitlaat en passieve inlaat. Bedankt voor de tip.

De stengels mogen wel wat sterker idd...

Edited by lonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm ik heb de fotos in mn album geupload en deze in mijn post aangewezen dmv. de functie "my media"

 

deed ik iets verkeerd?

 

Foto's op deze site altijd een apart verhaal. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit.

 

Enig idee wanneer de klok omgaat naar de bloei? Met T8 heb je niet zoveel diepstraling dus zou ik ze niet te hoog laten worden.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ, ik gooi deze vraag meteen maar even in de ring; zou dat (langer laten worden) geen voordeel geven bij het scroggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt scroggen mogen ze nog wel even. Dan zou ik ook nog toppen binnenkort. En langere planten is zeker beter en handiger om te beginnen met binden.

 

Alleen zou het handig zijn als je wist dat dames waren. Anders ben je straks weken verder dan zou het jammer zijn dat het mannen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ga ik over naar 12/12. Plan was om ze bij ca. 20-25 cm te toppen. Dan een weekje of zo later op 12/12.

Ze zijn nu nog best laag, duurt dus wel even...

 

Een paar dames zullen op zn minst overblijven hoop ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...