Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
komando

Sj Lodge 90

Recommended Posts

zit eraan te denken om deze tent te halen: gallery_40402_16944_27469.jpg

 

wil hierin 1 a 2 moedertjes houden en stekjes voorgroeien om zo 2 weken tijd te winnen.

is deze tent groot genoeg om voor te groeien voor 3x3/ 2,4x2,4 tent?

 

wil niet meer afhankelijk zijn van stekjes van anderen, schiet niet echt op zo en verlies veel weken telkens door te wachten…

 

heb 2x18W coolwhite lampen om de stekken in de propagator aan te laten staan.

wat zijn goede lampen voor de moeders?

en wat voor lampen moet ik in de grootste ruimte hebben om te kunnen voorgroeien?

 

ik wil ze in deze tent al toppen en nadat ze zijn hersteld daarvan 12/12 in m'n grotere tent, is dit mogelijk?

 

voorgroeien in 7x7 startblokken? moet er dan nog een laagje seramis/perlite op de bodem van de grootste ruimte als de wortels eronderuit komen?

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

is t nieuwe speeltje van elmo kijk eens in zijn topic is wel een erg leuk tentje volgens mij voor wat je wilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Elmo kan je meer vertellen, is een 60x60 tent + 2 x 30x60 dus bij gedacht ruim zat voor een moedertje of 2 en een rits stekken in te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik kwam er ook op door zijn topic, wist niet dat er zo een tentje bestond. Heb express een ander topic geopend om de Zijne niet te vervuilen

 

Maar zo een ding is idd ideaal, hoef je niet 3 verschillende tenten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt de 90 is 90 x 90

 

tuurlijk kan je daar een mooi stek moeder en voorgroei kastje van maken ..

ik zou er lekker tneon inhangen . in alle 3

 

ook voor stekken heb je daar lampen voor

t moedertje onder witte lampen

 

doen die tent ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker een leuk tentje ik heb hem laatst toevallig bij elmo zien staan.

 

welke lamp ??? tjah ...

 

op 90x90 oppvl zou ik gaan voor een 400 watt evsa dimable hpi zeker de tijd waarin we nu gaan tot en met maart moet dat goed komen.

 

ikzelf vond bij elmo ( die de kleinere variant heeft ) jammer dat die 2 andere compartimenten precies door 2en zijn gehaalt in de hoogte.

 

persoonlijk had ik 1 ruimte net groot genoeg gemaakt om propagator met tl/ t neon te kunnen voorzien. dan zou de 3de ruimte zeker een ruimte of 15 cm erbij hebben....

 

tjah in die ruimte had ik dan weer gegaan voor 250 watt...

 

dat gerommel met tneon is heel leuk maar voor in het begin totaal niet efficient. ken later beter t neons bij halen wanneer je moeders groot genoeg zijn en het onder 400 watt te snel gaat ( dat je een luxe probleempje gaat krijgen met je eigen stekken :D )

 

dat t- neon vind ik persoonlijk helemaal niks 2 setjes van 2 55 watt hiero. vind het te veel wattage voor stekken aan te laten slaan btw!!!

 

ik heb zelf nog een oude secret jardin dr 100 over. stond bij elmo al te fantaseren om die pijpen in te korten om zo dat tentje als nog na mijn wens aan te passen.

 

tentje zou ik idd lekker nemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet al wat ik ga doen!

 

kleinste compartiment 2x18W coolwhite om stekken in de propagator te laten wortelen

 

moederruimte 2x75W t-neon

 

voorgroeiruimte 400 watt hpi

 

van de week maar even gaan shoppen weer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik ook graag willen, maar heb een beetje ruimte gebrek op het moment.. lodge 90 moet volstaan toch.. moet toch zeker wel 50 stekjes 2 weken kunnen voorgroeien daarin onder een 400 watt hpi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen. Veel beter om zelfvoorzienend te zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat prima voor elkaar komen sterker nog je houd eerder over. maar beter te veel materiaal als te weinig ( kiek maar naar nu.... rampzalig te noemen ).

 

wat voorn grote efficientie zon klein hokkie al bied :jump: vind t wel een 1+ voor secret jardin nu hopen op een nog degelijker versie a la intense :likken: :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het trouwens een goed idee om de bloeitent dmv een slang te verbinden aan het voorgroeihok, of beter alles apart aansluiten?

 

Moet dan namelijk een extra gat maken om naar buiten uit te blazen, wel extra werk, maar als het beter is dan doe ik dat

 

Benieuwd naar jullie meningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me dat het prima kan en dat een extra gat niet nodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen afzuigertje nodig dus! Top :)

 

Maakt het verder niet uit als ik 18/6 in het ene hok draai en 12/12 in m'n bloeihok?

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorgen dat de slang geen licht doorlaat anders heb je dat gezeik weer.

 

Ik heb het op 1 locatie ook zoals jij het wil. Werkt prima

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa idd, zal een 90 graden bocht in maken. Idee van hoe dik die slang moet zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de grootste maat nemen die in de lodge 90 past

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je eigenlijk dat je van buiten om moet gaan afzuigen. als je 400 watter erin duwt op dat oppervlak zou ik wel werk met een boxje van 500 kuub. je zult best wat gaan afzuigen. helemaal wanneer volgend voorjaar er is. denk dat de afzuiging too much is voor een ruimte 2 x zo klein en voorzien van een t neontje

 

neem aan dat dit een hokje word voor langere duur??

 

just 2 pennys for moi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd bedoeld voor langere duur.

 

Die 400 watt gaat alleen aan als ik in de laatste 2 weken van m'n kweek zit, dan zou ik ook best kunnen dimmen als de temp te hoog wordt. Zit in een kelder dus het wordt niet extreem warm, als ik dim dan is het zeker te doen.

 

Denk dat ik het in eerste instantie zo ga proberen, mocht dat toch niet werken, dan idd een kleine afzuigertje erbij

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar ehm je zal tog eerst beginnen vanaf klein spul tog???

 

je wilt zeker voorzien zijn van je eigen stekken de ronde die na je geplande komt???

 

dan zou ik die 400 watt flink aan laten in het begin!!!! laat ze maar lekker snel groeien. zijn je dames eenmaal zover knikker je der een t neon op om de groei te remmen. wil je zeker zijn dat je moeder gezond is en blijft. ververs je je moeders om de 2 rondes.

 

als je het een beetje goed doet is er ook weinig meer mogelijk want anders groeien ze keet uit. 4 leuke moeder met wat sativa pit in der donder moeten minimaal een 1150 kunnen beslaan.... eigenlijk een tent weten te vullen van 240 x 120.

 

schiet me te binnen dat het gaat om de lodge 90 ( me is focking stoned pfff en sow werken :likken: ) daar kun je 9 moedertjes in houden op 18 liter.

 

als goed zien we elkaar binnen kort kan ik je laten zien wat 16 kleine moedertje uiteindelijk doen in 16 x 65 liter :icecream: MAKKELIJK 2,40 x 2,40 vol. ik heb ze moeten mishandelen als da mother focker :yummy: deze waren 4 a 5 weken maar oud :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheh zoveel heb ik niet nodig man!

 

ik wil de moeders houden onder 2x75W t-neon lampen, maar in het begin zal ik ze laten groeien onder de 400W hpi inderdaad.

ik ga maar 1 klein compartiment van de lodge gebruiken voor de moeder(s).

grote compartiment wil ik gebruiken om voor te groeien en straks ook in te drogen.

 

en we zien elkaar gauw idd, ben benieuwd naar je kunstwerk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...