Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrblonde01

Mr Blonde's Eerste Kweek! 5X Special Kush Onder 600W, Mammoth Darkroom 120

Recommended Posts

Inleiding:

 

Ik ben 2 weken geleden begonnen met mijn eerste kweek van 5x feminized Special Kush #1, en het leek me leuk om daar een kweekverslag van bij te houden.

Ik heb ze vandaag overgepot, want de wortels kwamen al onderaan de pot tevoorschijn.

 

Setup:

 

1x.tent 120cm x 120cm x 200cm / mammoth darkroom

1x.vsa 600watt trafo

1x.philips bulp 600watt master son-t pia plus groei en bloei

1x.buisventilator ruck 125l 325m3 afzuiger

1x.buisfilter dcs 9000 325m3 koolfilter

1x.tijdklok Legrand

1x.dimmer Voltech 1000watt 4,5ampere

5x.pot 25ltr boomcontainer

4x.litemix 50ltr Atami janecomix

en het Hy-pro startersset waarin:

2x.1000ml hy-pro terra

1x.100ml rootsstimulator

1x.100ml spraymix

1x.100ml ph min

5x Special Kush #1

 

 

De Foto's!

 

Vlak voor ik ze naar de grotere potten over ging zetten:

nO6eh3pl.jpg

 

Flink wat wortels:

38o95Itl.jpg

 

De kweektent indeling:

gb3o4Ell.jpg

 

Zijaanzicht van een van de planten:

FRY1QFul.jpg

 

Bovenaanzicht, het blauw lichtgevende ding in de emmer water links is een vernevelaar, eigenlijk voor in een terrarium:

CrLMKsVl.jpg

 

Bovenaanzicht plantje:

6ZvV2hhl.jpg

 

Ik heb een aantal vragen, allereerst: Hoe ziet dit eruit? Staat alles een beetje goed? Ik vraag me ook af, volgens veel adviezen moet je in week 3 beginnen met voeding, maar ik heb ze net overgepot, moet ik dan wel al meteen beginnen met voeding? Zou de lamp zo goed hangen of mag hij wat lager? Momenteel hangt hij op 80 cm. De temperatuur is tussen de 24 en 28 graden, en de luchtvochtigheid heb ik momenteel op ongeveer 50%, maar dit wisselt nogal.

Edited by mrblonde01
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Ik heb de lamp lager gehangen. Zou dat blauwe (led)lampje echt een verschil maken? Ik weet niet of ik dat veilig eraf kan halen, want het komt onderwater te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat licht gaat je nekken in je donkerperiode. . Donker moet ook echt donker zijn.. als het een groen lampje was had het geen probleem geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat licht gaat je nekken in je donkerperiode. . Donker moet ook echt donker zijn.. als het een groen lampje was had het geen probleem geweest

 

Ok! Ga er meteen wat aan doen dan. Ik heb je kweekverslagen ook gelezen trouwens, erg informatief! Zou je mij een scrognetje aanraden voor de eerste keer?

 

schakel je de lamp met een Legrand?

:wtf:

 

Ja klopt, dit zat bij het kant en klare kweektent pakket van de growshop, net als de VSA trafo, die wordt wel heet trouwens...

Edited by mrblonde01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het de eerste keer is zou ik persoonlijk eerst eens proberen je dames mooi groot te brengen zonder dat ze doodgaan hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beter zeggen: schakel je lamp via een relais voordat heel je huis afbrand

 

Weten jullie toevallig een niet al te duur relais op een webshop ergens? Ik heb hier weinig verstand van, en ik heb geen idee wat een beetje betrouwbaar is.

Edited by mrblonde01

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Thanks! Nog flink aan de prijs, maar dat zal wel normaal zijn.

 

Zeg, ik zag in je kweekverslag dat jij ook zo'n Voltech dimmer hebt. Hoe werkt dat ding nou precies? Bij mij is hij stuk, of ik ben echt heel dom. Je stelt een temperatuur in, bijvoorbeeld 27 graden, en dan zet je de dimmer op 25% (dan verbruikt hij overdag wanneer het licht uit is niet zoveel). Als de temperatuur boven die 27% komt, gaat hij toch naar de 100%? Of komt hij sowieso niet boven die 25% dan? Ik snap er niks van, zelfs als ik hem op 0 graden zet gaat hij niet harder dan die 25%. Of duurt het een paar minuten voordat die verandering doorgevoerd wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat rampending is er gelukkig bij mij al uit! Maar normaal zou je bv een 27 graden instellen.. met je controller de minimale fanstand... en als die dan boven de bv 27 graden komt toert ie op naar 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat rampending is er gelukkig bij mij al uit! Maar normaal zou je bv een 27 graden instellen.. met je controller de minimale fanstand... en als die dan boven de bv 27 graden komt toert ie op naar 100%

 

Hoezo is hij er bij jou uit, werkte hij bij jou ook niet? Heb je nu een andere oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkte wel.. soort van.. maar bleef een klereherrie maken.. moest gewoon wat stiller.. dus nu een multifan aew d 6.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij een update!

 

Ze groeien erg hard, momenteel staan ze er zo bij:

 

UlNTWfE.jpg

 

Ik heb ook de eerste voeding gegeven, deze had ik gewoon met de gieter gegeven, en het bleek dat hierdoor wat op de bladeren is gekomen en meteen verbrand is helaas. Is dit heel erg?

 

Voorbeeld:

 

gIZCShF.jpg

 

eUlmfZ2.jpg

 

Ik heb maar besloten om er pvc pijpjes in te zetten om dit verder te voorkomen.

 

Het viel me ook op dat de bladeren iets naar binnen gingen krullen:

 

oJYLhi1.jpg

 

hR5QP8B.jpg

 

Verder heb ik de meeste plantjes al voorzichtig getopt:

 

CsWqv8h.jpg

 

kJVx3fr.jpg

 

icon_e_biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee die pvc pijpen.. maar zorg dan wel dat ze nog ff afgewerkt zijn als je ze afzaagt.. Die blad verbranding? Hoe hoog hangt die lamp nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee die pvc pijpen.. maar zorg dan wel dat ze nog ff afgewerkt zijn als je ze afzaagt.. Die blad verbranding? Hoe hoog hangt die lamp nou?

 

Is dat beetje PVC gruis heel erg als dat bij de plantjes komt? De lamp hangt nu op zo'n 60-70 cm van de bovenkant van de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee is niet erg... maar ziet er zo "on-af" uit.

 

Ok, redelijk hoog dus? Gevoelstemperatuur met je hand op top-hoogte? (nou ja, bovenkant plant) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee is niet erg... maar ziet er zo "on-af" uit.

 

Ok, redelijk hoog dus? Gevoelstemperatuur met je hand op top-hoogte? (nou ja, bovenkant plant) :innocent:

 

Die is koel genoeg, het is ook niet dat de blaadjes verbranden door de hitte alleen, ik vermoed dat dit meer komt door de combinatie water, voeding en straling van de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een kleine update, de dames staan er nu zo bij. Het lijkt een beetje geel dat blad, maar ik weet niet zeker of dit al iets is om je zorgen over te maken?

 

vwc6TDl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hebben flinke dorst, je aarde is veel te droog ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hebben flinke dorst, je aarde is veel te droog ;)

 

Hey Krasi! Toevallig vandaag je kweekverslag gelezen, erg mooi!

 

De planten staan alles behalve droog, ik heb ze denk ik zelfs wat teveel water gegeven. Daar ben ik nu dus even mee gestopt, zodat de aarde wat droger kan worden. De bovenkant is het eerste dat opdroogt en dat is wat je ziet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha thanks, okee, dan iig die toplaag natsproeien, anders verlies deze de wateropneembaar vermogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tip Krasi! Kan ik beter die pvc pijpen eruit halen dan denk je?

 

Ik maak me nu toch een beetje zorgen, er zijn duidelijk een paar blaadjes gesneuveld. Ik weet dat ik teveel water heb gegeven, dus heb ik nu de bodem een beetje uit laten drogen, ook al voelde het nog niet kurkdroog aan als ik wat dieper ging woelen. Zijn nu de blaadjes geel door het vele water, of juist door de (milde) uitdroging daarna? Of de stress van beiden? Als ik dit topic lees, zou het ook een Kalium tekort kunnen zijn...zou voeding in deze eerste weken al zo belangrijk zijn? http://www.wietforum.nl/topic/17431-overzicht-belangrijkste-voedingstekorten/

 

2Y6wXE9.jpg

 

TyqkcwD.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...