Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ForestGreen

Help Vochtigheidsproblemen In Een 240X240

Recommended Posts

Ik ben een beginnende kwekert en heb me helemaal suf gezocht op het forum voor een passende oplossing voor het probleem waar ik mee zit.

Laat me even de situatie schetsen, GreenForest heeft een locatie met beperkte ventilatie en heeft daar een tentje van 240x240(moest een mammoet zijn hier is wss iets mis gegaan bij de GS) staan. Met 75 dames (AM in een L vorm 3 vakken van 1,20 x 120 zegmaar)begonnen en met 3 x 600 erin om te beginnen (ook om het lekker ruim te houden en zelf lekker te kunnen bewegen).

Vat staat er ook in(150L) heb een 2500 filter 2500 afzuig (in rubbers op 100%) 1500 inblaas (op 40%).

Bij deze tent zit het gat voor de slang in het dak van de tent en klemt de slang een soort van af om naar de afzuig te gaan. Nou heb ik meerdere vragen en zit helemaal vast qua wat ik het beste kan doen.

 

Een gat snijden in de zijkant van de tent zodat de slang daardoorheen kan en waarschijnlijk kan de afzuiger dan meer lucht door de koolstoffilter trekken en beter afzuigen. (temperatuur is 23.4 op de min en 30.4 op de max) Vochtigheid is min 72% en max 86%) Hier maak ik mij het meeste zorgen om. Momenteel ben ik week 2 bloei in gegaan met 6 dagen voorgroei. Ze zijn mooi ontwikkeld mooie stammetjes voor zover ik er verstand van heb ziet het er allemaal goed uit. Eens in de 2 dagen water geven met grow voeding je ziet dat de luchtvochtigheid dan snel oploopt. Nu heb ik voor buiten de tent waar de temperatuur nog mooi stabiel blijft, maar de luchtvochtigheid ook behoorlijk een probleem is (80 min 89max) met een temperatuur van 22,4min en 24,5 max) een tweedehands ontvochtiger gekocht die 30L per 24u kan ontvochtigen ook hier loop ik weer tegen een probleem aan er zit maar een bak van 5L in en nou is 6 keer per dag op en neer gaan totaal geen optie.

 

Wie helpt deze alleen staande kwekert aan de beste oplossing?

 

 

Zal van de week foto's maken van de situatie.

Edited by ForestGreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste ontvochtigers kun je met een slang(etje) aansluiten op een afvoer.

 

Blaas je binnen af, dat lijkt me haast wel met zo'n hoge luchtvochtigheid, dan zorgen dat je naar buiten af gaat blazen, dat scheelt een hoop vocht.

En/of ventileren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je vat buiten je tent plaatsen zal ook wel t nodige schelen

Maar als je 2500m3 100% afzuigt en1500m3 op 40 % inblaast heb je dan ook nog genoeg passieve gaten ingebruik ? Denk dat je tentje wel veel onderdruk heeft anders

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 240x240 niet wat groot voor een beginner?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2500 slang word een beetje afgeknepen door dat de slang in het dak van de tent zit. Heb het gevoel dat de afzuig belemmerd word op vol vermogen(door dat de slang een soort van klem zit door het gat, het gat in de tent is waarschijnlijk te klein dus van de week maar een gat snijden in de zijkant dat de slang niet meer word afgeknepen).

Ga mijn vat dus buiten de tent zetten en proberen naar buiten af te blazen, helaas in het gat naar buiten vrij klein(100mm tegen een 250mm slang). Dus zal dat wel het nodige geluid maken wellicht kan ik de afzuig wat zachter zetten hoop dat het dan niet te warm word.

 

Een tentje 240*240 was eerst niet de bedoeling maar de ruimte was er dus heb hiervoor gekozen omdat in een grotere ruimte het klimaat makkelijker te beheersen was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me toch dat je vrij veel financieel risico met zo'n grote ruimte loopt als je misschien nooit eerder gekweekt hebt. De meesten beginnen klein, maken veel fouten en schalen op zodra ze het kweken onder de knie hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je helemaal gelijk in, heb me redelijk ingelezen waar rekening mee te houden maar was meer een probleem waar ik niet uit kwam. Vandaar de post hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...