Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tompie1

Help Mijn Eerste Kweekje Loopt Totaal Fout

Recommended Posts

Hallo,

 

Wie kan mij even helpen.

4 dagen geleden zijn er bladproblemen (zie foto) gekomen.

 

Wie weet wat er aan de hand is en he kan ik ze nog reden

 

Info kweek

11 liter potten in kweektent

600w HPS

gemiddeld 25graden 70% vochtigheid

Volledig voedingsschema van Canna Terra

 

3 dagen geleden eens goed voeding gegeven omdat ik dacht dat ze hier een tekort aan hadden maar het heeft niets uitgehaald en het probleem is alleen erger geworden.

EC was toen 1.9

PH 5.8

Ze hebben allemaal toen 1 liter gekregen langs onder

 

IMG 0699

IMG 0698

IMG 0695

IMG 0694

IMG 0693

please help.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet zo leuk uit... Welke grond heb je? en je gebruikt wel terra flores nu?

Ik hou zelf de zware voeding aan en geen problemen. EC 1.9 is aan de hoge kant, maar niet te hoog verder.

 

Kijk hier is;

http://www.wietforum...edingstekorten/

 

Kalium tekort misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het geen verdampingsprobleem zijn? Heb je een vin of inlaat in je hok? Misschien staan die op de planten. Even een grondmonster nemen? Dan kan je kijken wat de ph en ec van de aarde is.

 

 

Sterkte!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik je blad zo zie zou ik zeggen gif...

 

Hoe is de kamer waar je tent staat, wat ligt er op de grond, temp van de ruimte en zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook gif zuig je van buiten je verse lucht ??

De laatste keer dat ik dit zag was in een nieuw bouw hok toen kwam het volgens mij door het nieuwe beton, elke ronde werd het minder tooen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van nieuw beton? En daar zou dan GIF in zitten? en dat tast dan de ene plant meer aan dan de andere? en de grote bladeren eerst? heb zelf nieuw beton maar mijn ''normale'' planten in de woonkamer hebben nergens last van, laat staan de dames.

Zeg niet dat dat niet kan, zeker niet. Maar zou eerst wel is willen weten; welke grond, hoeveel en hoe vaak voeding, hoeveel dagen 12/12 enz.

Lijkt mij toch eerder een voedingsprobleem, maar kan er finaal naast zitten natuurlijk.

 

EDIT: als het inderdaad 4 dagen geleden is gekomen, zou het eigenlijk niet aan de voeding moeten liggen natuurlijk, zeker niet ineens een gebrek gezien de ernst van de situatie...

Edited by kruipboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jou normale planten werken niet zo hard als de dames onder HPS Het ou ook wat anders geweest kunnen zijn misschien de nieuwe keuken die er stond

Ik vermoede idd het beton omdat deze nog niet echt droog was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamer

De dames staan in een slaapkamer met hout op de vloer, aan de kamer is niets verbouwd en ze staat er al bijna 40 jaar :)

 

Lucht

De planten staan eigenlijk in een afgesloten kamer zonder toevoeging van verse lucht. vanzodra de lampen aangaan gaat de raam van de kamer op een kier en start de ventilator met afzuigen naar buiten.

 

PH en EC

Grondstaal genomen en 12u in gedestileerd water laten staan, daarna gefilterd en de PH waarde is 6.0 en de EC waarde 0.83

 

Voeding en water

 

Dames staan gedurende 4 weken op 12/12

ze krijgen water langs onder met een canna voeding EC 1.1

ze krijgen 250ml tot 500ml om de 2 dagen (afhankelijk van de vochtigheid van de aarde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je het probleem nu getekkeld hebt als je meer gaat ventileren

Share this post


Link to post
Share on other sites

LAMP er dichter op doen zo zonde om ze zo te zien strekken amper blad aanmaak waardoor ze ook maar weinig opnemen van het weinige licht wat ze al krijgen

 

ik zou zeggen alles omkappen weghalen en opnieuw beginnen en even goed doorlezen over het licht , en de afzuiging want jou grote probleem is vooral afzuiging tekort aan frisselucht en misschien daarbij behorende hitte die de 600 watt afgeeft als je die warmte niet afzuigt heb je al een probleem succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan eigenlijk in een afgesloten kamer zonder toevoeging van verse lucht.

 

Dat werkt natuurlijk niet..

Jammer want voor de rest doe je weinig fout, lamp hoogte kan inderdaad beter, en EC 1.1 vind ik wat laag, zeker op light mix(zit na 4 weken op 1.8)

Maar echt problemen zou je daar niet door moeten krijgen!

 

Zorgen voor frisse lucht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn tentje ook op vinyl staan, maar wel de deur open van die kamer.. nog geen gif probleem gehad en zuig ook aan van binnen..

ventileren is idd de remedie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello,

 

Bedankt voor jullie feedback.

ik heb net mijn ventilatie aangepast met een degelijke afvoer rechtstreeks naar buiten en een actieve inblaas naar binnen toe.

 

Voeding aangepast naar 1.4EC en zal ze de komende dagen 250ml om de 2 dagen geven.

 

En ondertussen de vingers gekruist houden :whistle:

 

nog een klein vraagje.

 

Zouden jullie de aangetaste bladeren verwijderen of raak ik de dames gewoon niet aan ?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de bladeren laten zitten.

Als je alle aangetaste bladeren van die plant links voor op de eerst foto weghaalt, hou je geen plant over...

Gewoon kijken hoe het nu gaat, de eerste ronde is meestal toch niet top, kijk maar rond op dit forum hoeveel er de eerste keer wel niet fout kan gaan.

Je doet lekker wat ervaring op nu, en houdt er nog wat aan over ook aan het einde van de rit als het goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetzelfde bladprobleem gehad vroeger, oorzaak bleek weekmakers te zijn.. door zeil of naylon in de kamer + lage afzuiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...