Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
salvati

Plant Zonder Kristallen, Toch Medicinale Olie?

Recommended Posts

'k Heb gezocht, maar kan nergens antwoord vinden op onderstaande vraag.

Op 2 van 5 soorten wietplanten zitten geen kristallen.

De ene is Pure Afghan en de andere Afghani.

Had er medicinale olie van willen maken, maar kan dat zonder kristallen?

Heb het getest met vaporizen, maar dan werkt het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Harskliertjes hoeft niet bij iedere soort te zien te zijn, maar bij sommige beginnen de kliertjes pas met ontwikkelen bij de laatste 2 wkn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, nou, dan hoop ik dat dit soorten zijn waarbij je de harskliertjes niet ziet. Ze moesten wel echt geoogst worden, langer kon ik niet wachten, anders werden ze te bruin. De andere 3 soorten hadden juist heel veel zichtbare harskliertjes.

Maar kun je, ondanks dat het er niet zichtbaar op zit, er wel gewoon olie van maken?

En kun je de toppen even kort in de alcohol weken als bij soorten met zichtbare harskliertjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een vraag waar ik zelf nog geen antwoord op heb, maar volgens de theorie moet het gaan, ik ben nog niet in gelegenheid om te testen dus ik ben benieuwd naar de resultaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal denk ik nog een weekje duren, maar dan zal ik het laten weten.

Mocht iemand anders weten dat het niet kan, dan hoor ik het graag, anders jammer wanneer ik het weg moet gooien.

 

Sowieso met soorten waar wel veel zichtbare harskliertjes opzitten, vind ik dat de 1e oplossing/spoeling het mooiste eindproduct geeft;

een mooie gele redelijk vloeibare olie die naar bloemen ruikt en niet vies is. Bij de 2e oplossing wordt het aftreksel groen (ondanks dat de cannabis goed is gedroogd en gecured) en het eindproduct is veel dikker en teerachtiger, ruikt lang zo lekker niet en smaakt niet lekker en wat bitter.

Zou het beter zijn om niet te stampen/roeren tijdens de 2e spoeling, want ik neem aan dat het chlorofyl is ofzo wat dan oplost?

 

Oh ja, en wat ik ook graag zou willen weten; ik heb gehoord dat als je de trichomen van een plant weinig of niet amberkleurig laat worden, je dan eerder actief wordt dan slaperig. Nu neem ik soms 1 of 2 druppels voor het slapen, maar ik zou het overdag tegen mijn

rugklachten ook wel willen proberen. Raden jullie een bepaalde soort aan en/of moet ik de trichomen niet of minder amberkleurig laten

worden?

Van alle soorten die ik heb geprobeerd word ik slaperig; Hollands Hope, White Widow, Micky Kush, Pure Afghan, Sweet & Sour.

Overdag niet zo'n succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er eigenlijk alleen echt achter komen door van een paar topjes olie proberen te trekken. Ik heb wel eens olie getrokken van een plant waar de trichomen amper te zien waren en dat lukte wel, maar de opbrengst was beperkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een paar topjes zou beter zijn geweest bij nader inzien. Maar inmiddels heb ik het geprobeerd, en het is gelukt!

De opbrengst is inderdaad iets minder dan de andere soorten, maar de olie is gelukt, en de werking is prima.

Had zo'n anderhalve week geen olie gebruikt en er vannacht super op geslapen.

Mijn man ook wat gegeven (zo jammer om, wat er achterblijft in de pan met verdampen en ik er niet meer uit krijg, weg te gooien) en die

sliep als een hele kudde marmotten.

 

Blijft mijn andere vraag (hierboven) nog over of er een soort bestaat waar je niet slaperig van wordt en over het eventuele verschil in

werking van de cannabis hoe ver je de bloemen laat doorbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, wat ik een groot voordeel vond van deze olie (we hebben de Afghani geprobeerd) is dat we geen droge mond kregen van deze soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...