Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

boompje

Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen' 34 X Amnesia

Recommended Posts

Yoo

 

Vorige rondenafgemaakt en door de probs 500 g er afgehaald helaas

Maar beter iets dan niets.

 

Deze ronde is nu 3 weken verder dus ze zitten 2 weken in de bloei

 

34 keer amnesia op growmix 11L potten

2 keer adjust a wing 600w

1500 afzuiger en filter

2 x passieve inlaat, komt nog 1 inlaat bij die net onder lampen uitkomt

2 keer clio fan ventilator

 

1-comp aarde H&S

Pk 13/14 H&S

K boost Aptus

Multi zyme H&S

Ph en ec meter aanwezig, ga vanaf nu ook beginnen met afzuren water

Tensio meter reeds besteld.

 

Ben nu 3 weken verder en zier er allemaal ok uit, na 2 weken ingespoten tegen groei en wat in die week opviel ( afgelopen week )

Dat in 4/5 dagen tijd de bladkleur van licht groen erg is toegenomen naar donker groen

Heb de eerste 3 weken geen voeding gegeven

En bijna elke dag 18 L water met in laatste week pieken naar 27 L. Veel vaker/meer

Water gegeven dan in mn vorige ronde waar ik blad problemen kreeg vanaf ong nu tussen week 3/4.(http://www.wietforum.nl/topic/109470-34-x-amnesia-hazen-240x120/page__fromsearch__1)

 

Wat me ook opvalt is dat toen ik vanochtend water gaf en keek dat bij een enkel blaadje vocht op t blad lag, heb ook t idee als ik goed naar de bladeren kijk dat ik weer dezelfde problemen ga krijgen als eerste 2 ronden.

 

Hoop van niet, ik hou t in de gaten en maak vanaf nu elke keer een voedingvat aan met afgezuurd water en hoop me tensiometer morgen binnen te hebben.

 

Btw ik hou t verslag bij op mn mobiel en kan niet zoals de pc een image toevoegen..

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_534564.jpg

 

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_4557233.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_3270978.jpg

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

He boyss

 

Daar ben ik weer.

Zoals ik al eerder melde, ik ben bang dat me bladeren weer hetzelfde gaan kleuren als eerst..van lichtgroen in 4 dagen naar donkergroen en nu zie ik weer een enkel blad lichter kleuren wat kan leiden naar verbranding binnen enkele dagen. Wat voorheen de kweek 'wrslijk te maken had met te weinig water wat leidde tot overvoeding'

Nu heb ik vanaf t begin aan juist veel vaker water gegeven en de eerste 3 weken ook alleen maar voeding op verse aarde.

De laatste 3 keer dat ik water gaf, ging ik meer plompen en gaf ik 2 keer van de 3 zo een 24 L water aan 34 planten in begin 3e week bloei 'ze naderen nu bijna begin 4e week bloei' volgende dag had ik de blumat tensio binnen en tot de dag vandaag staat de mbar oo ong 70. Dus ze lusten al 3 dagen geen water. Te weinig water is dus zkr niet t probleem dit keer. De ph is ook in orde en heb nu een vat klaarstaan met ph 5.8 en ec 1.0 wat ik eerst vokgende keer ga geven.

 

ik weet me echt geen raad meer en word er helemaal gek van dat me planten steeds naar de klote gaan.

 

Nu ging ik vandaag verhaal halen bij de shoo en kwamen uit bij eventuele weekmakers.

ik ben net op zolder wezen kijken en..

 

Geen gebruik van lijm, ee licht tapijt in met daaronder van die groene kunsstoftegels wat geluiddempend werkt. De muren zijn gestuuct en liggen wek wat houten plinten uit de buurt van de tent. Wel liggen vlak bij de tent 4 autobanden wat evt kan zorgen voor giftige lucht??

 

1 van de 2 inlaten had ik onderin en kwam meteen uit op de planten en fikter staat an de andere kant op de grond dus deze inlaat heb ik afgesloten en ga een andere openen met slang bij t raam uitkomend op hoogte tussen gewas en lamp.

 

Ik wil echt graag een goede ronde draaien en doe me best ervoor maar ik verlies de zicht op de wat t nou zou kunnen zijn en word er gewoon gestoord van.

 

Hoop dat iemand hier uit kan leiden of er een of ander probleem is die ik moet oplossen.

 

Pls help me out

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even off topic.

Maatje van mij kweekt in 150×150 2x 600 wat.

Zelfde stekken en grond ik heb.

Even een foto van eind zijn ronde, even en leuker bericht dan net.

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_2501940.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_286213.jpg

 

Sorry voor de manier van plaatsen, kan met mobiel helaas niet anders.

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 ding waar evt weekmakers vandaan kunnen komen?

Vlak bij de tent is de muur uitgebreid met gasbetonplaten die aan elkaar verbonden zijn met gasbeton lijm, hierover is gestuuct

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Dag 18 bloei

Vanochtend klein beetje water gegeven zo een L of 10 .. onder en boven. Tensiometer stond toentraks op 80 mbar waarbij de lampen ong 3 uur later aan gaan, prima dus. Hier is t dus totaal niet t geval dat ze een liter pp zuipen.. maatje van mij geeft ook gemiddeld maar 17 L per dag en draait gemiddeld 950g mer 2x600 wat. Misschien omdat wij ze inspuiten tegen groei en de dames bij ons zo ong 60 cm hoog zijn waardoor ze minder drinken tegenover planten van 90 cm hoog?

 

Vlekjes op t blad komt van inspuiten groeirem dag 13. Echt problemen lijken nog niet te zien met lampen uit, bij lampen aan wel en ben nog steeds bang dat ik dezelfde verbrande bladeren als eerste 2 ronden ga krijgen, but..lets see.

 

Hier 3 pics van dag 18 bloei

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_1572036.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_288643.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_17460/gallery_41372_17460_6660134.jpg

 

bij suggesties, tips of dingen die je opvalt

Deel ze aub zodat er ik wat aan heb en me misschien wel uit deze shit problemen helpt

 

grtz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er wel gezond bij zo te zien.

 

Als je de bb-code die bij de foto's staat niet kunt kopiëren, dan zet je die img link gewoon tussen .

Dus dan wordt het, [ img ] http://gallery.wietf...460_1572036.jpg [ /img ]

 

Zonder de spaties krijg je dan:

gallery_41372_17460_1572036.jpg

 

Succes deze ronde!

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij op ipad precies hetzelfde, krijg de BB code ook niet gekopieerd, hij pakt dan het hele vakje ipv alleen de tekst die erin staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

> thanx bosrand,zal t volgende keer proberen als ik een foto ga plaatsen

 

> secret jardin, kan idd helemaal niet met apple, kon t ook niet met mn iphone, nu wel met mn samsung.

 

> the predator

De eerste 3 weken geen voeding gegeven.

Eergister voor t eerst wat meegegeven;

Ph 5.9

Ec 1.0

Lampen uit

Lv 65

Temp max ong 23/24 graden

Lampen aan

Lv 50

Temp max 30 graden

Heb een aantal dingetjes veranderd zoals

-Lampen 20 cm hoger gedaan, nu op 80 cm van gewas.

-lage inlaat op planten weggehaald

-tijdens bouw had ik rechtsboven een scheur in tent opgelopen toen dichtgeplakt met zwartplastic en plakband. Nu dichtgemaakt met ducktape

-tensiometer erbij..gister en vandaag geen water gegeven en mbar staat nu gemjddekd oo 120. Dus morgen zo een L of 16 erbij gooien.

Heb nu t idee dat de kleurige bladeren niet doorzet naar verbranding..maaaar niet te vroeg juichen.

 

Zodra t wel gebeurd knal ik de vloer(tapijt) eruit

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatetime

 

Vandaag 21 dagen bloei. vanochtend water gegeven, 2 dagen niet gegeven, bove kant zag er een beetje droog uit maar tensio stond gemiddeld over 3 planten genomen op 110 mbar dus no worrys lijkt me dan. Nu 5 uur later staat mbar op 61, mooi dus.

Had zo een 16/20 L water gegeven ph 6.2 ec 1.3

 

Nu t leukste van alles.. fotos:

 

gallery_41372_17460_6482891.jpg

 

gallery_41372_17460_1498863.jpg

 

gallery_41372_17460_1983100.jpg

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een krullenbollen, waarschijnlijk door de windstromen vanuit het filter, heb je ook nog een fan waaien in de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> krasi, vrij zeker dat dit door de celremmer komt waarmee ze zijn ingespoten.

Heb me afzuiger aan staan en 2 clip fans draaien maar diendraaien tussen lamp en gewas in.

 

Vandaag dag 22 bloei weer wat water gegeven, zo een 18L voor alle 34 dames.

Mbar van tensio stond weer op 120 namelijk, daarna de tensio meter in de pot gedaan waar ik nu ook in t donker zie dat t blad gaat verkleuren naar lichter groen mbar stond 3 uur later naar wTergift op 80 daar, dit blad zal vrij zeker volgrnde gaan verbranden wat ik nrt zoals eerste 2 rondes heb gehad.

Heb t vermoeden dat ik te maken met een lichte vorm van weekmakers,

Sinds een kleine week geleden heb de lampen namelijk van 60 cm van t vewas naar 80 cm gehangen en dit zorgde er voor dat t lichtergroen worden van t blad minder snel ging.

Hoe warmer hoe meer de weekmakers zorgen voor ellende heb ik in andere verslagen gelezen. En wat ik ook doe (zoals jullie zien heb ik nu alles in huis om goed te kunnen kweken) niks helpt.

Heb sterk t idee dat dit aan t tapijt licht wat ligt waar de tent staat.

Ik kijk t nog even aan..

 

Hier een foto van t beginnend lichter kleurend blad

 

gallery_41372_17460_2412132.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatedag 25 bloei

 

Planten gaan redelijk goed, de topvorming vind ik er idd goed uitzien gezien de aantal dagen bloei.

Wel zie ik steeds iets meer bladeren tijdens lampen aan die lichter gaan kleuren.

ik knal begin volg week het tapijt en geluiddempende tegels eruit.

 

Fotos:

 

gallery_41372_17460_3944085.jpg

 

Bovenaanzicht

 

gallery_41372_17460_2310263.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Dag 30 bloei

 

Lampen aan

Lv 40/50 %

Temp 26-29 graden

 

Lampen uit

Lv 60/65%

Temp 21-23 graden

 

Ben sinds dinsdag begonnen met pk 13/14

Ec 1.5

Ph 6.0

 

Fotos

 

Uitzicht aan onderkant

 

gallery_41372_17460_2209536.jpg

 

gallery_41372_17460_5403410.jpg

 

gallery_41372_17460_1629064.jpg

 

gallery_41372_17460_915668.jpg

 

gallery_41372_17460_3863219.jpg

 

gallery_41372_17460_4959772.jpg

 

Hier een foto van de 2 bladeren waarvan je in t donker ziet dat ze steeds ietsjes meer licht gaan kleuren. Gelukkig gaat dit nu heel langzaam (afkloppen)

 

gallery_41372_17460_1017780.jpg

 

Volgende weer een een update

 

pz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jajaa we gaan gewoon door

 

Dag 35 bloei

Heb een beetje t idee dat de maiskorfen nier super zijn aangedikt de afgelopen dagen.

ze zuipte ook wat minder, heb gister even een drinksiesta gehouden voor ze.

 

Het gaat wel beter als de eerste 2 ronden, hou de blad problemen ook redelijk onder controle maar t word steeds ietsjes erger.

tensio staat in principe altijd goed en de de temp is goed te doen nu met de buitentemp. Ik heb t gevoel wanneer ik de lampen op 60 cm van gewas heb dat de bladprobs meer toenemen dan op 80 cm van t gewas wat ik dus ook heb.

t tapijt heb ik voor t grootste gedeelte eruit geknalt maar onder de tent krijg ik t nu nog niet weg, zouden t de weekmakers zijn die de bladproblemen veroorzaken of toch iets anders? Kan t misschien ook te maken hebben met dat t afzuiger achter de tent staat gericht naar onze huisafzuig en daar lang niet alles heen gezogen word, waardoor er een beetje een vuile lucht op zolder blijft hangen wat de planten beinvloed?

Heb wel altijd 2 ramen open en bij 1 raampje de 2 pasieve inlaat slangen hangen.

 

Fotos:

 

gallery_41372_17460_4408358.jpg

 

gallery_41372_17460_2841008.jpg

 

gallery_41372_17460_5594798.jpg

 

gallery_41372_17460_2294824.jpg

 

Blad problemen steeds beter te zien>

 

gallery_41372_17460_5640322.jpg

 

gallery_41372_17460_4254313.jpg

 

Hopen dat ik de probs een beetje onder controle houdt nu en de ze nog gaan aandikken als een goed

Komende week nog pk13/14 meegeven

En dan over gaan met k boost 2 weken lang.

Ze moeten nu nog zeker 3 weken te gaan

 

Reacties, tips of commentaar van harte welkom!

 

Grt boompje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Boompje,

 

Staat er geen windje op de bladeren? Een ventilator of inblaas is bij mij altijd het probleem geweest! Door de luchtstroom krijg je een verdampingsprobleem :)

 

Ik zie dat je afzuigfilter redelijk laag in je tent geplaatst is? waarom heb je hier voor gekozen. Het kan zijn dat "dampen" maar sowieso warmte boven in de tent blijft hangen, de kans bestaat dus ook dat ze het boven in te warm hebben. Boven je filter staat nu eigenlijk altijd warme lucht! De warme lucht stijgt automatisch naar het hoogste punt.

 

Het valt wel op dat de bladeren boven je afzuigfilter het meest gekruld zijn namelijk...

 

Ik zie ook dat je alleen passieve inlaten hebt en dus geen verse lucht van buiten inblaast! Dit zou geen probleem hoeven zijn maar dan is even de vraag waar blaas je de lucht vanuit de tent heen? is dit in de zelfde kamer als waar de lucht wordt aangezogen? In dit geval is de lucht die je circuleert waarschijnlijk "op".

 

 

Hopelijk heb je er wat aan!

 

Succes, slecht gaat sowieso niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe geef je trouwens water? Ik zou om de dag water geven van onder... laat ze liever wat droger dan te nat staan. Met jou setup om de dag 35 liter water.. van onder moet goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Marky thanx voor je reactie!

 

Ik heb 2 clip ventilatoren die tussen gewas en lamp inblazen, had gelezen op t forum dat dat goed is. Mijn filter staat idd op de grond, ben nu paar maanden bezig en wist toen niets anders dan m op de grond te zetten, is ook erg zwaar. Mijn inlaat komt vanuit boven is dus heb dan wel een strominf van boven uit die naar beneden naar t filter toe moet? De gekrulde bladeren komt van t inspuiten ( cel rem ) op dag 12 gebeurd van bloei maar ze blijven gekruld. Nieuwe bladeren hebben dit niet.

 

Ik heb een een pain gemaakt van hoe t er nu ong uitziet kwa opstelling en heb even een foto gemaakt van inlaat en clip vents in de tent:

 

gallery_41372_17460_61672.jpg

 

gallery_41372_17460_1383547.jpg

 

gallery_41372_17460_641381.jpg

 

Valt er iets op aan de opstelling? Beter om de nieuwe opstellinf toe te passen?

 

Grtz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm al je logisch na denkt is het geen handige opstelling... Ik weet zeker dat je celremmer niet het probleem is! Hoe heb je celremmer gespoten? Onderkant en bovenkant bladeren gehele plant!

 

Kun je uitleggen wat je logica is?

 

Hang je filter zo hoog mogelijk op! Of bouw met balkjes 2/3 tjes iets dat je hem hoog kan neerleggen. Doe het gat dicht aan de bovenkant... Zorg voor 2 of 1 inlaat aan de onderkant!

 

Nu zuig je de warmste lucht altijd weg! Bovenin, en zuig je lucht van onder aan wat altijd koeler is! Plus dut de weg die de verse lucht eerste aflegde 50cm was van inblaas naar filter... Sterker nog de verse lucht kwam niet eens langs de planten !

 

Nu zuigt de afzuiger de lucht onderin tussen de planten door naar boven!

 

Ben benieuwd wat je er zelf van vindt?

 

Houdt er rekening mee dat de blader niet helemaal zullen herstellen maar je volgende ronde zal je zien dat het verholpen is!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Marky

 

Door celremmer komt t idd niet

 

Toen ik t ging opzetten had ik nog geen logica, wel tot halverwege deze ronde had ik 1 inlaat die vanuit onder inkwam diendan wel zorgde voor nieuwe lucht door de planten heen maar die heb ik weggehaald omdat dienop t tapijt lag en niet bij t raam hing en nu 2 x boven een passieve inlaat. En wel heb ik een maatje die kweekt ook met 2 x600 w in 150x150 en heeft ook zn filter op de grond en inlaat hooginkomend en heeft nergens last van. Maarja vergelijken kan miss niet.

 

De afstand dat t nu aflegd is wel gewoon van de ene naar de andere kant, dus pak m weg 220 cm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen dan je buis van je inlaat beginnen bij je raam en onderin je tent in!

 

Afzuigen boven in je tent moet je sowieso in z'n klein tentje !

 

In grote hokken zuigen soms wel op die hoogte af maar dan zit er vaak een airco bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marky waar heb jij last van gehad eigenlijk

Dat ik op dezelfde lijn gekrulde bladeren heb vind ik niet erg, komt door t inspuiten toen. Waar ik last van heb is dat me bladeren steeds meer lichter groen worden en uitenlijk verbranden

Dat is op de laatste fotos al wat beter te zien. Hier te zien bij mn vorige ronde, toen had ik er er veel meer en eerder last van dan nu

 

http://www.wietforum.nl/topic/109470-34-x-amnesia-hazen-240x120/page__fromsearch__1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...