Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

Bio Green Substraat

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

 

Zoals de titel al aangeeft wil ik weten of er kwekers ervaringen hebben met deze aarde (lightmix)

Ik heb eerst altijd op atami gedraaid, maar de laatste keer op plagron waar ik erg tevreden over was....

 

Nu heb ik dus een zakkie Bio-Green meegekregen maar heb dit nooit voorbij zien komen hier op het forum, dus zet ik mijn vraagtekens bij de kwaliteit van deze aarde... De zak heb ik helaas niet meer voor de samenstelling.

 

Ik wil zelf heel graag Gold Label hebben maar is hier niet te krijgen dan moet ik eerst ruim een uur rijden voor 4 á 5 zakkies aarde :thumbsdown:

 

 

Ik hoor het graag van jullie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik en hergebruik deze altijd met succes. Kwaliteitsveen en goed luchtig. Is uiteraard een klein beetje voorbemest, maar niet in storende hoeveelheden als je met bijvoorbeeld buffertabs werkt. Er zitten soms wel grove stukken hout tussen, laatst een keer een stuk zo groot daar kon je een scheerlijn mee vastzetten.

 

In vergelijking met plagron lightmix merk ik in elk geval geen verschil, beiden van kwaliteit en luchtig, het is mij om het even.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt sok :tu

 

 

Ik ben idd stukken hout en ook steen tegengekomen maar als het goede aarde is dan ga ik ermee aan de slag ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat beviel jou er niet aan dan? De samenstelling of.....

 

En wat gebruik je nu dan preda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik altijd goldlabel lightmix.

 

Een keer hadden ze die niet en lag er dus bio green.

 

Voor 11 liter potjes zal t mischien wel oke zijn maar bij grotere potten begint het als een gek in te klinken.

 

Uiteindelijk bleek de kluit lang niet zo mooi doorwortelt te zijn als met goldlabel lightmix ook zit er een stuk minder voeding in deze lightmix.... nu zit er in de goldlabel lightmix veel voeding voor een light mix maar je moet er wel rekening mee houden.

 

Ik heb het idee dat biogreen gewoon de opgehaalde aarde van bij growshops is en dat ze hier wat voeding aan toe hebben gevoegd, zit helemaal vol met oude wortels en stukken hout en stenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Gold Label ... :rolleyes: Hier in Rotterdam nog nooit tegengekomen helaas en zoals ik al zei; Ik ga niet een uur rijden voor 4 zakken aarde. Ik ga dan toch wel even verder zoeken om dan maar weer plagron ergens te scoren voor de zekerheid :tu

 

 

 

PS. The golden garden in gouda kun je op afspraak GoldLabel light en specialmix bestellen en ik zag ook BAC lava aarde staan 40ltr een zakkie, is dat wat?

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...