Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
papichuloo

Twee Ruimtes 12 Om 12

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ben ff bezig met twee ruimtes en deze draaien om en om alleen zit ik met een aantal vragen.

heb twee lemmens afzuigers (een per ruimte) tussen de ruimten in twee kanaalventilatoren om de lucht te circuleren van ruimte A naar ruimte B. Verder nog twee inblaas (ook een per ruimte). Ik merk dat als de lampen uit zijn in ruimte A het toch aardig koel wordt 18graden en het in ruimte B toch 27 graden is. Nu ben ik van plan om de afzuiger van de ruimtes gelijktijdig met de lampen uit te laten gaan. Dus als de lampen in ruimte A uitgaan gaat de afzuiger en inblaas in ruimte A ook uit en blijft alleen die van ruimte B aan en andersom. Om zo de temperatuurverschil minimaal te houden.

Zijn er mensen die er hier ervaring mee hebben??

 

Alle tips zijn welkom.

 

Alvast bedankt

 

Papichuloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed begrijp zet je aan de nacht kant de inlaat en uitlaat uit. maar pomp je wel warme lucht van de dag kant naar binnen..

 

als je afzuiger uit gaat en je blijft er wel lucht inpompen dan krijg je overdruk dus ook stank.. let daar goed mee op..

 

dim je afzuiger dus alleen niet uitzetten!

Edited by -Heisenberg-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet als je net zoveel weer terugblaast....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat ben ik van plan om te gaan doen (idd aan de nachtkant deze uitzetten). Maar aan de dagkant blijft mijn afzuiger gewoon draaien enigste wat er gebeurd is de circulatie naar de nachtkant. En stel dat ik deze moet dimmen hoe ga je dat doen in je schakelkast??

Gebruik nu een frequentie regelaar van Cli Mate en die kan alleen die kan je niet automatisch laten dimmen als de lampen uitgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HD style

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

iI weet niet in wat voor kamer je 2 ruimtes staan, maar mijn bescheiden ervaring met een dergelijk systeem is dat je beter gewoon per ruimte een klimaatcontroller kunt hebben en ook per ruimte van elsewhere je inblaas regelen. Anders krijg je zoals Murdoch zegt geheid lv problemen. Beter gewoon naar buiten afblazen dus.

 

Zoals ik het nu doe is 1 inblaas over 2 ruimtes gesplit die z'n lucht gefilterd vanuit een ruimte op kamertemperatuur haalt. Zorg er sowieso voor dat je minimale toeren van je afzuig nooit onder die van je inblaas uitkomen, want anders krijg je overdruk met de gevolgen van dien.

 

Wat je ook kunt doen is in je kamer afblazen en deze lucht tezamen met ververste lucht van buiten laten mengen, en deze weer actief of passief laten oppikken in je nachtruimte, en vice versa. Ook niet ideaal, maar ook dit hangt weer volledig af van je kamer(s).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zou kunnen maar ik wou dat de co2 aan de nachtkant naar de dag kant gaat en de zuurstof van de dag kant naar de nachtkant. Of ik kan de inlaat wel uitschakelen als de lampen ook uitschakelen en andersom zo zou ik ook de temperatuur meer constant kunnen houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de overbrenging buiten beschouwing laten en in de 2 ruimtes de dag/nacht temperatuur regelen (maar dan ook echt regelen)

 

In de dag ruimte wil je 28/29gr. Je moet dan regelen dat je aan/afzuiging vol draait boven deze temp en haast stopt onder deze temp

In de nacht ruimte wil je 22gr. Je moet dan regelen dat je aan/afzuiging vol draait boven deze temp en haast stopt onder deze temp

 

Zo blaas je 28gr in je nacht hok, deze warmt dan op en afzuiger werkt alleen als het boven de 22gr wordt.

Zo blaas je 22gr in je daghok wat weer werkt als koeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met betrekking tot 12 om 12. kan iemand mij helpen met schakelbord timer davin dv12 voor max 2 x 600 watt !!?? Voorheen had ik een 400 watt op mijn davin dv12, werkte prima elke dag, nu heb ik 2 x 600 watt erop aangesloten en valt dat ding om de 2,5 uur uit, enigste wat ik dan moet doen is resetten en dan na 2,5 uur weer hetzelfde probleem, dus nu zit ik ook weer wakker om te zorgen dat me baby's niet zomaar in het donker staan........

 

Can Somebody.. Anybody?? explain what the ... is going on here -.-"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...