Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-Heisenberg-

Opticlimate-Luchtverdeelslang Vraagje

Recommended Posts

Ik heb hier een paar topics doorgenomen en zag dat er heel veel luchtverdeelslangen worden gebruikt..

 

ik heb in een paar post van Racker fotos gezien dat hij een koof bouwt en daar de luchtverdeelslangen aan bevestigd..

 

Ik ga zelf een opticlimate 15000 gebruiken.. nu wil ik 3x 5m luchtverdeelslang ophangen.. welke moet ik dan bestellen?

 

(ik wil dus ook zo^n zelfde koof maken en daar de slangen aan bevestigen.. )

 

 

 

nog een vraagje.. (beetje overdreven om gelijk 2 topics te starten)

 

ik wil semi gesloten kweken..

 

inhoud van de ruimte is 63.6m3 (6m x 4mx 2.65)

komen 24 x600w in (oude trafos maar die hangen buiten de ruimte..)

wat heb ik dan voor afzuiger nodig..? ik heb nog 2500m3 liggen kan ik die gebruiken, of is dat te groot?

 

alvast bedankt..

Edited by -Heisenberg-

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x5mtr van 315mm

 

Beter geen koof, want dat geeft weerstand (of het moet al niet anders gaan)

 

Afzuiger hangt af van je dimmer. Je moet de ruimte 5x per uur van nieuwe lucht voorzien en als je met co2 kweekt nog minder.

 

64x5=dan 320m3/uur of met co2 nog minder. Zonder frequentie controller ga je het niet redden met een 2500m3 kist, al is dat wel weer makkelijk met oogsten/knippen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt voor je reactie..

 

Ik ben van plan co2 te gaan gebruiken ik heb de dimlux maxi controller en een 4kw co2 generator besteld.. (zal 4kw voldoende zijn?)

 

nu adviseer jij de 315mm luchtverdeelslang te nemen, kan je dat mischien onderbouwen?

 

is de opticlimate 15000pro3 wel krachtig genoeg om daar 15 meter van strak te blazen?

de lucht doorlaat is 240m3 per strekkende meter..

 

Alles is nog mogenlijk, ik ben nog niet begonnen met bouwen, hoe zou ik dan de luchtverdeelslang het beste kunnen bevestigen?

 

opticlimate, 1m acoustische 315mm slang, t-stuk, weer 1m acoustiche slang, t-stuk, 1m acoustische slang en dan een bocht? aan ieder t-stuk en bocht een luchtverdeelslang?

 

T-stukken natuurlijk goed isoleren ivm condens..

 

Ik haal er wel een extra 500m3 box bij voor de zekerheid..

Edited by -Heisenberg-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderbouwing

 

gallery_10428_11504_1296969.jpg

 

T-stukken of broekstukken zet je niet aan het begin maar verderop in je pijpgebeuren.

 

Ruimte oversteken met lvs en 2x terugkomen aan de zijkanten. Alleen de eerste meter vanaf de oc condenseert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer bedankt voor je reactie..

 

3x 315mm luchtverdeelslang it is.. 1 t-stuk en 2 bochten

 

die 4kw co2 generator is dat voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep.

 

Beter een broekstuk ipv een t-stuk. (lawaai/weerstand)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie..

 

 

ik heb toch besloten om de wat grotere afzuiger (2500m3) te gaan gebruiken.. handig met knippen en evt. storing met opticlimate..

 

Nu is mijn oog op de Cli-mate 7A frequentie regelaar gevallen.. volstaat deze.? kan ik die ver genoeg dimmen?

 

Alvast bedankt,

Edited by -Heisenberg-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de 15000 gaat gebruiken dan heb je ook 3fase waarom neem je dan geen 3fase blower deze zijn betrouwbaarder,stiller,beter en kan je regelen met frequentie regelaar die beter zijn als die Cli-mate 7A frequentie regelaars

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties..

 

ik begrijp ff niet wat je bedoeld met een 3 fase blower.. heb je een linkje ofzo?

 

Ik heb momenteel al een 2500m3 softbox liggen daarom wou ik die gaan gebruiken..

ik zoek gewoon een controller die traploos kan dimmen en geen minimum heeft.. van bijvb. 20%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, maar ik zie persoonlijk niet echt een voordeel..

 

Ik heb een normaal schakelbord met genoeg vrije continu stopcontacten en heb ook de box en filter al liggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cli-mate dimt niet tot 0. Hij heeft ook een minimale stand maar je kan wel je hamster in de fan laten rondwandelen, zo langzaam draait die.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...