Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonBone

Mapito Dillema

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

zit met een klein dillema, ik zit hier met 6 x 18 liter potten met oude pito er in, ga er nu 12 potten bij zetten, dus heb ook nieuwe pito er bij nodig.

 

Nu het dillema,

 

ga ik per 2 potten een zak bij mengen en dan potten vullen, of laat ik die 6 potten emt rust, en vul de andere 12 met nieuwe pito zonder te mengen met de oude.

 

Alle advies is welkom, ik ga zo nog ffies een laatste zakje pito er bij halen :P

 

gr,DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

mengen, altijd beter voor de luchtigheid

Edited by secret jardin
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was mijn idee ook, alleen is de oude pito iets van 2,5 jaar oud en een beetje stoffig aan het worden :D was een beetje bangig dat ik met een berg stof blijf zitten als ik gaat mengen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn pito is ook fucking oud en hussel het elke ronde door elkaar. even een zeiltje halen bij de gamma omkiepen door elkaar gooien en vullen. kwartier ben je klaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt allemaal geen fuck uit,

 

Niet lullen maar vullen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou racker.

 

Ik heb 1x wat oudere kleiner geworden mapito gewoon in de pot laten zitten, met als resultaat dat 1/6 -1/7 van stekken dood ging aan water tekort. was een drassige dichte kluit geworden. ik blijf normaal een week weg met water na het inwateren en verlies nooit 1 stek. conclusie het kan dus wel uitmaken. draai nu nog op die zelfde pito.

 

het heeft in elk geval geen negatief effect om je pito even om te husselen, te mengen in jou geval en de potten luchtig te vullen. is een kleine moeite met weinig potten. in een groter hok zou ik me ook 2 x bedenken. kan ook dat je oude pito wat meer restzouten heeft waardoor sommige van die planten wat gedrongeren zouden kunnen blijven, tegenover de potten met geheel nieuwe.

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk noob.

 

Maar ik kijk er nooit naar, laatst pito gebruikt die al 4 jaar in een garagebox lag te meuren. Het lijkt wel of die beter is als nieuwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker als je een zak pito open trekt is het ook net een oude kelder geur die je tegemoet komt :P

 

Morgen laatste zakkie scoren dan mengen en vullen, stekken staan met hun 30cm te popelen om er in te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren alles gemengd, ging prima, structuur is nu zoveel beter als die pre-historische pito :P

 

Thanks allemaal voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...