Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

Heerlijke Brok Ice Hasj Van 340 Gram Knipafval

Recommended Posts

Hallo forumers!

 

Ik wil er hier toch even een topicje aan wagen, we hebben weer eens een blokkie mooie kneedbare hasj geproduceerd!

 

We zijn er niet zo erg mee bekend, ook hebben we geen dure hardware om hasj te produceren, maar gewoon op de simpele manier met ijswater van 4 graden.

 

 

Daar gaan we!

 

 

We hadden inmiddels weer een mooie zak knipafval van een paar oogsten, dus tijd voor wat hasj actie.

 

M'n maat had het al een paar keer zo gedaan, nu heb ik hem er bij geholpen onder het genot van een biertje en een blowtje, lekker brouwen in de keuken.

 

Zoals gezegd, 340 gram knipafval en kleine fluffy topjes, in 2 keer in een emmer met ijs en water van uiteindelijk 4 graden, een paar minuten gemixed met zo'n stucadoormixertje op een boortol.

 

Na het mixen het water door een grove keukenzeef in een bak gegoten, dit dus 2 keer om het maximale eruit te halen.

 

Na dit alles een bak met water, waarin de losgeslagen THC mooi naar de bodem zonk (zie foto's)

 

 

Lekker laten bezinken:

 

gallery_37549_17450_501977.jpg

 

 

Dat wordt al een mooi laagje onderin:

 

gallery_37549_17450_569199.jpg

 

 

Steeds meer:

 

gallery_37549_17450_49030.jpg

 

 

Nadat alles mooi naar de bodem was bezonken, het volgende klusje, het overtollige water weghalen, om uiteindelijke een mooie hasjpasta over te houden.

Dit is op het laatst altijd een secuur werkje, we willen tenslotte geen THC verspillen.

 

Dus zoveel water weggehaald om uiteindelijk een THC drab over te houden, dit een paar keer door een hele fijne zeef gegoten, om uiteindelijk schone natte skuf over te houden.

 

 

Voor de zeef sessie:

 

gallery_37549_17450_1123410.jpg

 

 

Na de zeef sessie:

 

gallery_37549_17450_1177085.jpg

 

gallery_37549_17450_208079.jpg

 

 

Nog weer wat vocht er uit:

 

gallery_37549_17450_30896.jpg

 

 

 

Na een paar dagen drogen is dit het resultaat!

 

gallery_37549_17450_107645.jpg

 

 

 

Weer wat verder gedroogt, en het uiteindelijke gewicht:

 

gallery_37549_17450_20913.jpg

 

 

Een mooi blokje fijne kneedbare Hasj, die bovendien ook nog eens heerlijk zacht en fris van smaak is!

 

Ik denk een mooi resultaat met minimale middelen.

 

 

Het is gewoon een mooie extra beloning van het knipafval van je geknipte toppen!

 

 

 

Deze foto van een paar jaar terug kan ik jullie niet onthouden, op dezelfde manier gemaakt.

 

Look, what's in Jack's hand?

 

 

gallery_37549_16524_553632.jpg

 

 

Op of aanmerkingen altijd welkom!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor el oro verde :tu

de kers op de taart!

 

ik krijg er het water van in de mond :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg lekker uit. :dribble:

 

Hoe lang heb je geroerd en hoe lang laten bezinken ?

 

21,6 gr is een beetje weinig op 340 gram afval,nog geen 10%

 

10% tot 15% moet haalbaar zijn op deze manier.

 

Hier word altijd 10 tot 15 min geroerd en 1 uur laten bezinken en ik kom altijd uit op 10% a 15%.

 

Die 340 gram afval had toch wel 34 gram kunnen opleveren,21 is ook lekker maar 34 is lekkerder. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Sensi, dat doet het bij mij ook hoor!

 

 

@Harry. Ik denk uiteindelijk dat het mixen misschien wat te kort is geweest, nog geen 5 minuten.

Maar uiteindelijk is alles er wel af na 5 minuten lijkt mij, maar het zou dus gerust 5 minuten langer kunnen?

 

Het bezinken heeft ongeveer een anderhalf uur geduurd.

 

En 34 gram is zeker veel lekkerder! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker verrot roeren die handel, had zeker meer in gezeten ja, heb je de overschot nog, misschien nog een tweede draai doen? Veel hangt ook van de soorten af he.

Een wit soortje ga je meer afhalen, niettemin is de 10% stelregel bij mij toch ook waar gebleken, zeker als er nog wat fluff bij de knip zit.

Ik doe meestal 10-15min roeren, vaak ook nog extra knip en ij erbij na verloop. Hoe harder je het geselt hoe meer eraf komt.

Gemalen/gebroken ijs werkt ook beter als ronde blokjes

 

 

Gumby is lekker, geniet ervan man, probeer ook bv de helft af te snijden en lekker fris donker wegleggen, gecured is het nog lekkerder naar het schijn al redden ze dat bij mij nooit.

Edited by Snaaiper
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis net pepernoten deeg ofzo haha. Ziet er lekker uit ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Snaaiper, thnx voor je reactie, we hebben het behoorlijk verrot geroerd, maar zoals ik het nu van jullie lees, te kort, helaas!

De drab is weggegooid, dus we kunnen geen 2e draai meer doen, mooi onthouden voor de volgende keer.

 

Voor de volgende draai gaan we dan ook crushed ice gebruiken.

 

 

 

@Delta 9. Ja vond ik ook al, ruikt, smaakt wel anders ;) en als je er een blokje van eet ter grote van een pepernoot, weet ik zeker dat je een goeie trip tegemoet kan zien! :D

 

Je raakt er goed van in de war hoor, uit de pijp of in de vloei. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist daarom afblijven is de boodschap nou, laat het op zen minst 2 weken curen.

 

En nog een opmerking, heb je dat in die bak gemixed? Beter ronde emmer gebruiken en desnoods in 2 keer doen. Samen gieten na eerste bezinken en overschot water met nieuw ijs de overblijvende drab een tweede keer martelen.

 

Gumby = poor mans hasj, kan zijn maar mijn brokje nemen ze me niet af hoor. Ben dan ook maar nen arme sloeber.

http://www.youtube.com/watch?v=kr0X-C2C_3g

Share this post


Link to post
Share on other sites

De arme man heeft wel de lekkerste hash....

 

@el oro verde

 

Je kan idd beter iets langer en zachtjes roeren dan kort en hard.

Met zacht roeren voorkom je dat er veel blad materiaal tussen komt.

De hoeveelheid ijsklontjes speelt ook een rol in de hoeveelheid opbrengst.

Ik pak altijd 1,5 doosje van deze op 100 tot 150 gram afval.

gallery_13668_16908_47804.jpg

 

Dus 600 ijsklontjes op 100 tot 150 gram afval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiesmorgens.

 

@Snaaiper. Ik weet niet of ik er zo lang af kan blijven, zou de helft er idd af kunnen snijden, de rest wegleggen om te curen.

 

Verder hebben we in een ronde emmer gemixed, en overgegoten in een vierkante bak zoals je ziet op de foto's

 

We hebben het gedaan zoals de beste man op de foto, maar hij zat een beetje met een lepeltje te roeren om de kristallen te scheiden, wij hebben de boortol met mixer gebruikt op de laagste stand, sla je er volgens mij veel meer af.

 

Helaas wat te kort gemixed!

 

 

@Harry. We hebben langzaam en hard gemixed, maar zoals ik al zei, te kort, onthouden voor de volgende keer.

Het afval is er uiteindelijk helemaal uitgezeeft, verder hebben we er zoveel ijs bij gemikt, tot het water 4 graden was.

 

Er zijn dus nog wel wat verbeteringen voor de volgende keer.

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

El oro hoe heb je de zakken knipafval bewaard tot je het ging gebruiken in de vriezer?

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje kan je ook nat knipafval gebruiken? Of is gedroogd beter!

 

Mvg skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet doen, je knipafval laten drogen en even invriezen.

 

Bij het los mixen van je afval in water van 4 graden (gebruik water en crushed ice) laten de kristallen goed los en zinken naar de bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee thanx man heb het gelijk in mn drooghokje gegooid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, een weekje laten drogen en invriezen. Het is leuk om te doen, en het is een extraatje die je planten je geven.

In de shop betaal je al snel een tientje de gram, maak is een blokje van bijvoorbeeld 20 of 30 gram, tel uit je winst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister ook een brokje hash gemaakt en een maat van me opgebeld zodat we die op konden roken en hij vertelde mij dat deze nog een stuk beter was dan de iceolator die hij normaal in de shop haalt en hij zei dat hij daar al gou €17 per gram voor betaalde en als ze echt "goeie" hadden in de shop al hou €20+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar maanden geleden Mn eerste brokje gemaakt, op de zelfde manier als jou El oro Verde!

Ik heb de 10% ook niet gehaald dat weet ik zeker, ookal kon ik het niet wegen omdat Mn wegertje kapot was :( maar het effect was super!

 

Als Mn buiten en binnen plantjes omliggen ga ik toch zeker weer een poging wagen, alleen dit keer bestel ik wel die zakken kijken wat dat me opleverd!

 

Piece Skutters

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...