Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
grointje

Toevoegingen & Bodemleven In Je Medium + Mestthee

Recommended Posts

Ik ben me wat meer gaan verdiepen als het gaat over organische toevoegingen en bodemleven in je substraat.

 

In mijn geval een 15 liter pot, waarin:

 

- 1/3 cocos (5 L) (luchtigheid)

- 2/3 substraat zonder perliet, 3 weken voorbemest (10 L) (buffer)

- 1,5 theelepel/ 5 gram B.A.C schimmels (bodemleven)

- 10% wormenmest/1,5 L (plagron) (mineralen e.d.)

 

Nu heb je nog veel meer toevoegingen, welke ik niet eens allemaal ken of kan benoemen

 

Namelijk vleermuizenmest (bat guano),

 

Verbeterd de smaak en kwaliteit van je gewas, maar aangezien dit een hoge K-waarde bevat, werkt dit weer niet goed op je schimmels welke mij wel meer van belang lijken.

 

Dan heb je mestthee welke goed is voor je mineralen weer op peil te brengen, maar echt een vast recept kan ik daarvoor niet vinden en genoeg manieren om deze te maken, en misschien is het wel te veel van het goede.

 

Ik voed met een minerale lijn maar aangezien deze ook met maximale hoeveelheden een lage EC (zouten) geeft, heeft dit dan weer weinig tot geen schadelijke werking op je bodemleven, voor zover ik begrepen heb.

(GHE: bio-roots, diamond nectar, floranova bloei (1-component), bio-bloom en ripen)

 

Ik vroeg me nu af of er nog NUTTIGE organische toevoegingen zijn om hierbij te gebruiken, bij advies graag een onderbouwing van hoe en waarom anders kan ik er niet veel mee.

 

Het mestthee verhaal is me ook niet helemaal duidelijk en of het niet te veel van het goede is,

Ik weet dat je het voor zowel in de groei en bloei kan gebruiken maar wel in andere samenstellingen.

 

De groei-thee zou voor zover ik weet uit wormenmest, fishmix, een of ander suiker bestaan. Verder zou ik het niet weten

 

De bloei-thee zou voor zover ik weet dan uit vleermuizenmest en een of ander suiker bestaan. Verder zou ik het eveneens niet weten.

 

 

Het substraat is vers en het dient niet hergebruikt te worden.

 

 

Dit omdat ik heb gelezen dat de beste resultaten te behalen vallen op verse aarde, en ik verder weinig/geen idee heb hoe ik deze op moet waarderen.

 

 

Alle adviezen en tips zijn welkom, mits het onderbouwd is waarom te gebruiken en hoe te gebruiken.

 

PB mag natuurlijk ook.

 

 

Alvast bedankt, Greetzzz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nuttige toevoegingen

 

bijvoorbeeld topic vol informatie

 

volgens mij hier veel meer te vinden over je onderwerp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...