Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wat is jullie mening ten opzichte van met purschuim spuiten terwijl er al planten in het hok staan icm semi gesloten kweek.

 

Vergiftig je ze zo of is dat een fabeltje?

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit begrepen dat het de eerste 24 uur schadelijke stoffen af kan geven, is het mogelijk om een dagje het kweekhok wat extra ventilatie te geven zodat de giftige dampen niet lang blijven hangen? Misschien anders de afzuiger een dagje volop aanzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bereid je voortaan ff beter voor zou ik zeggen en niet gaan lopen klote(want dat is het)als je schatjes erin staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar vergiftigd onze kleine hoeveelheden ook de plant?

 

Kan nergens uitsluitsel vinden.

 

En hoe zit het met polyisocyanurate wat in isolatie platen zit?

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39824_16540_474451.jpg

 

Enkele leden denken aan gif.

 

In week 3 begonnen verbrand tips en nu dus bruine vlekken tussen de nerven waardoor blad geel wordt en kapot kapot gaat. Ook paarse steeltjes.

 

Soort: Santa Maria

Dag: 29

Drain 0.1 hoger als gift

PH 6.1

Temp 21-29

 

Normaal houd ik ze groen tot de kapper.

 

Ben van voeding gewisseld.

 

gallery_39824_16540_2238038.jpg

 

Week geleden.

 

Zoals je ziet, gaat rap

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

pur schuim moet je idd minstens 24u laten uitdampen na het spuiten, ik heb nog al gehoord dat er anders vergiftiging optreed.

je wilt niet weten wat voor stoffen er uitdampen in die 24u, ik zou het nooit doen als men hokje bezet is!

 

gaat snel idd, wanneer had jij met pur gewerkt in je hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik steek er mijn handen niet voor in het vuur, maar zou zeker kunnen!

jij weet of je de rest op orde hebt, zo kan je toch wel dingen gaan uitsluiten...

 

maar je was ook met nieuwe voeding bezig las ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op een andere locatie ook pur gespoten in week 2 bloei. Niks maar dan ook niks van gemerkt. Je hebt ook een afzuiger die naar buiten blaast en je ruimte wordt meerdere keren per uur ververst. Gassen die eventueel vrijkomen worden dan toch meteen afgevoerd? Ze blijven iig niet lang genoeg aanwezig om schade aan te kunnen brengen imo

 

lekker santa! Komen die van dezelfde plek als waar je eerst nlx kreeg murdoch? Love santa

 

Toch gestopt met am? Waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht al wel dat pur niets uitmaakt.Zuig per uur 400 a 500kub af. Niet echt een inlaat, hier en daar een kier.Heb helaas niet genoeg hoogte voor ammie.Lekker santa ja, maar niet als je alles weg kan flikkeren of 5kg te weinig draait lol.

 

.Ps. Je pm is vol.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

So true! Heb alles eruit geflikkerd :).

hoop dat je de oorzaak snel vind man. Mss een paar bladeren apart fotograferen? Racker heeft in mijn vraag hier uitgelegd hoe gif eruitziet. Lees ff dan kun je dat uitsluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39824_16540_1240641.jpg

 

gallery_39824_16540_220671.jpg

 

Zonde man dat je alles eruit hebt geflikkerd, weet je al wat het was?

 

Dit zijn twee blaadjes van de vele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calcium tekortm Mg en N zitten eraan te komen, P is ook al zichtbaar in je paarse bladstelen.

 

Voeding gewisseld als ik het me goed herinner, je geeft ze te weinig eten?

Stuur je op EC waarden oid dan ga je daar mogelijk flink de mist in.

 

Misschien dat je klimaat ook een iets andere instellng vereist (meer verse lucht erbij en meer afblazen ipv rondpompen) maar daar heb ik verder geen verstand van, semi- gesloten kweek, wil me er zelf wel ooit nog aan gaan wagen maar dat duurt nog wel even voordat er een AT&T'tje hier staat.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht is niks lostchild. Met verse lucht wordt CO2 rijke lucht bedoeld en dit voegt hij zelf al toe.

murdoch ik bedoelde alles uit mn pm inbox geflikkerd :D planten blijven lekker staan haha!

 

Je geeft CO2 met brander toch? Heb je mooie verbranding? Bij gif wordt je blad licht vanuit de nerven van t blad. Dit is wel te zien bij jou imo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze probs deden zich al voor toen ik de co2 kachel nog uit had staan. PPm 300, dacht zet um aan miss te weinig ppm.

 

Maar haalt niks uit.

 

Als het inderdaad gif is zou ik niet weten waar ik moet zoeken.

 

Ook onderste blad heeft erhieren daar last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39824_16540_929216.jpg

 

Twee dagen later, tis niet echt erger geworden zie eerdere foto, topopbouw blijft ook doorgaan.

 

Dag 31 nu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht is niks lostchild. Met verse lucht wordt CO2 rijke lucht bedoeld en dit voegt hij zelf al toe.

 

Duh, hoeveelheid gemengd heb ik het over, te veel terug leiden oid bedoel ik dan, planten die onvoldoende kunnen ademen vreten zichzelf op en dat lijkt op tekort en overschot tegelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je man! ik volg je en wens je succes! Wat jij nu hebt, of denkt te hebben was ik zo bang voor in mijn hokje.

Bij mij wordt het geel van tussen de nerven (groene nerven, geel ertussen), ik heb zojuist door jouw topic geleerd dat gif kenmerkend geel vanuit de nerven is (gele nerven, groen ertussen).

Ikzelf heb ook purschuim gebruikt, ik denk dat ik geen nadelige gevolgen daarvan ondervind, for what it's worth.

 

Nogmaals succes, ik hoop dat je deze snel tackeld!

 

PS: toch lijkt de topopbouw wel goed te gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39824_16540_2674014.jpggallery_39824_16540_413765.jpggallery_39824_16540_119592.jpg

 

Dag 35 lol, topopbouw gaat ondanks het verneukte blad gewoon door...

 

Wordt het dan toch nog een leuke ronde.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

En haal je er dan nog wat vanaf?

 

Begon bij mij al toen co2 nog uit stond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk wat ik ook zonder CO2 haal, rond de 1 op 1 als ik het dimmen door reken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...