Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Starter 1.0

Mg Tekort Of Andere Oorzaak?

Recommended Posts

Amnesia dag 35

ppm 750 ec 1.6.

 

Sinds 3 dagen van beneden uit vergeling met roestvlekken en paarse stammetjes. Gaat hard. En ook snel naar boven toe. Ik denk aan een Mg tekort. Heb Mg toegevoegd aan mn vat. Wat denken jullie?

 

med_gallery_38836_16246_3966929.jpg

 

med_gallery_38836_16246_5587362.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mg gebrek is mogelijkheid

wat zijn je temp waarden?

 

staan die dames op steenwol?

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph meter is goed gecalibreerd. Inderdaad eerste ronde daar murdoch. Kan er ook niet ventileren want er zijn geen ramen...

heb alleen geen drain gemeten aangezien er steeds 4mm water blijft staan na eb vloed. Krijg dan gewoon mn vloed waardes als ik meet. Medium is rfx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er ind uit als MG al zullen er mogelijk ook andere oorzaken kunnen zijn,zoals een verkeerde PH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mg tekort lijkt me niet zo rap te gaan. Welke voeding gebruik je?

 

Begon t in week 3/4? Kan ook gif zijn, geen aardeplantje erbjj aps referentie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna aqua. Hok is gebouwd met osb platen en t folie gebruik uk altijd. Op muren orca. Geen aardeplant nee. Ben eens benieuwd...

ik ga eens even kijken naar cannaz zijn verslagen met gifdamp of ik iets herken

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof dat je al langer deze voeding gebruikt toch. aangezien heet eerste ronde is hier vrees ik toch het ergste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan geen gebrek aan een element hebben bij een complete voeding. Het kan wel zo zijn dat er iets niet wordt opgenomen door een foute ph of toevoeging/teveel van een ander element.

 

Gif herken je aan lichter blad tussen de nerven daar waar de lichtintensiteit het hoogst is. (onwaarschijnlijk dat dit onderin gebeurt, maar je weet nooit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn s5 doet dit als ik haar willens en wetens te nat zet, of het nu steenwol of aarde is waar ze op staan verschijnselen zijn eender.

De bladpuntjes hangen ook over de hele plant, echt het puntje en da's indicatie dat ze te nat staan.

 

Los toe gaan voegen van 1 compo (mg gaat hand in hand met calcium) maakt nog meer gissen als je een complete voeding hebt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@noob inderdaad ik gebruik deze voeding al 1 jaar naar tevredenheid (750gr/m2). Dit is inderdaad mijn 1e ronde hier. Doe er ook nog maar 1 achteraan.

maar met de info van racker kan ik gif eigenlijk wel uitsluiten. Ik ga straks eens een handje rfx uitknijpen om de ph waarde te meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op rfx op verhoging kunnen ze niet te nat staan

 

Wel als je teveel water geeft, verhoging staat daar helemaal los van, ik lees een plant als ik een te checken iets aangeef en starter gaat al met ph meting aan de slag nav rackers opmerking, merkt ie meteen ook of de rfx op juiste vochtigheidsgraad zit.

Mogelijk houdt Starter te veel water geven per keer (ik ben geen rfx kenner) aan omdat het op deze pek 1e ronde is en de ene ruimte is de andere niet, ook niet met zelfde stekken.

 

@Starter

Volgende keer goed checken of je 'tijgerstrepen' in je blad hebt voordat je afgaat op Magnesium ,is heel speciefiek iets wat optreedt namelijk bij een rap oplopend tekort en nog voor vergeling van het blad intreedt.

 

KLIK

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan rfx nu wel of niet te nat staan met 15 gaten in de bodem van t kratje en verhoging? Ik vloed nl. Tot de helft van kratje. Las dat ik zo meer zuurstof in mn medium trek met eb.

 

Het naar de kloten gaan zet door. De topontwikkeling gelukkig ook. Al heb ik al stukken beter gehad...

iemand nog een idee over oorzaak? Rfx uitgeknepen ec 2.1 ph 5.9. Daarna eb/vloed met ec 1.4 en ph 5.6.

 

med_gallery_38836_16246_1682166.jpg

med_gallery_38836_16246_723094.jpg

med_gallery_38836_16246_1621485.jpg

med_gallery_38836_16246_200357.jpg

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder de 5.9 is aan de lage kant.

hoezo geef je dan 5.6 mee?

 

lijkt meer op Ca tekort als je het aan mij vraagt.

 

Mg tekort is altijd wat gelijkmatiger over het blad en langs de nerf blijft het groen als ik het goed heb.

 

bij Ca tekort komen er donkere(roest)vlekken op de bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mm dat zou kunnen. De plant heeft maar 1 receptor voor Mg en ca. Mss heb ik door de Mg te geven de ca verergerd. Ca/Mg boost van aptus of metrop een goed idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het nu niet meer meegeven vanwege de stikstof die er altijd bij de Ca zit.

 

Ik geef het mee vanaf de knopzet(dag 12-14 bij amnees ongeveer).

en dan zelf ff uitzoeken hoelang je het blijft geven.

ik geef het tot dag 28 mee

 

en ik zou ook nooit ca of mg apart meegeven

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt net op mijn probleem, alleen had ik het al na 2,5 week.

 

Zo te zien zing je het wel uit nog die paar weekjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee zou niet druk maken om natstaan, heb met alleen vloeden de wortels 80% van de ronde natstaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 5...........canna........

 

Hoe hart is je water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet gewoon een N tekort door het gebruik van bloeivoeding?

 

Ik was zelf recent overgestapt van BioNova voeding (met extreem hoge N waardes) op GHE FloraNova en kreeg in de bloei ook van dit soort vergelingen aan de onderkant van de plant terwijl ik die vroeger niet had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tot nu toe super gedraaid met canna zonder tekorten oid.

 

Doe ik er goed aan mn ppms te verlagen of kan ik m op 800 houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...