Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GhostDivision

Geur Tijdens Het Curen

Recommended Posts

Ik ben nu 3 dagen bezig met curen in glazen potten. Maar mijn wiet ruikt nu raar, niet echt naar gras

en ook niet echt naar wiet.

 

Iemand dat hier veel ervaring mee heeft?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een week of 2 curen vind ik versgedroogde wiet pas een beetje rookbaar worden. dan begint het ook lekker te ruiken.

na 2 maanden is ie pas echt goed gecured.

is het al goed droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem bijna 2 weken laten drogen in men tentje en als ik eraan voel is ie wel goed droog denk ik.

Dit is natuurlijk wel maar men eerste kweek dus ik ben niet zeker dat dit droog genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een luchtvochtigheidsmeter in de weckpot stopt dan zie je snel genoeg of de wiet droog genoeg was of wellicht juist veel te droog.

 

Heb je hele planten gedroogd of losse toppen/takken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is normaal.. Die geur.. Je ruikt gras as je je tent opendoet en als je aan je top ruikt ruik je n lichte wietgeur... Ik weet mijn eerste keer nog toen kwam ik mijn hok in na 6 dagen drogen.... Bang dat ik alles verprutst had... Nu ben ik tevreden met die geur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet met het curen af en toe de pot te openen. Ikzelf doe de cuurpot elke dag een paar minuten open en schud een beetje zodat eventueel vocht niet ervoor kan zorgen dat het gaat rotten mochten de toppen toch nog iets te vochtig zijn. Dit zelf doe ik alleen de eerste week met de pot. Daarna soms langere tijd niet, ligt eraan of ik een toppie wil roken natuurlijk. De geur wordt beter en beter, geen zorgen dus de grassige geur gaat vanzelf weg zoals al werd gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Home cooking

Ik heb de toppen nu een week in de wekpotten zitten. Iedere dag even open gezet. Nu ruikt het een beetje muntachtig. Hele frisse geur. Geen gras of hooi. Herkenbaar???? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ook per soort verschillen, maar het zou zeker kunnen qua geur:tu

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat als je het topje openbreekt? Dan moet de geur wel vrijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...