Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nickske92

Mars Ii Led Grow Light 700W

Recommended Posts

Hi iedereen

 

Ff geleden dat ik hier nog was, maar ik zou terug eens een kweekje durven doen.

 

Mijn huidige 600W HPS lamp heeft 4 kweekjes achter de rug, dus tijd voor een nieuwe lichtshow :D

 

Nu kwam ik op Topledgrowlight een leuke 700W LED (140x5W leds) tegen. Forum hier al uitgebreid doorkeken maar deze lamp nog niet tegengekomen.

 

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze lamp? Beter terug een 600W HPS?

 

Dank bij voorbaat ;)

 

Verlichtende groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees dit topic maar even door.

Beter gewoon weer hps nemen, een evsa zou ik dan nemen als ik jou was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je die lamp gezien.

Want ben ook nog op zoek naar een nieuwe led lamp.

Ze kraken led nogal af hier.

Terwijl er ook 1op1 word gehaald duurt alleen een paar weekjes langer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt langer dus kost het meer stroom ten opzichte van een hps lamp.

Waarom zou je er langer over willen doen en meer stroom willen verbruiken?

 

De meeste mensen die met led willen werken, willen dat om stroom te besparen, maar het bespaart niet, het kost meer stroom.

Als je dat wilt, dan zal ik je echt niet tegen houden, enkel klinkt dat voor mij wat onlogisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

minder warmte- minder voding-hoegere kwaliteit hars, minder afgzuiig, uniform belicht bladerdek

nu nog een plant vinden die daarvan houdt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je die lamp gezien.

Want ben ook nog op zoek naar een nieuwe led lamp.

Ze kraken led nogal af hier.

Terwijl er ook 1op1 word gehaald duurt alleen een paar weekjes langer.

En verbruikt daardoor ook meer energie. Haal liever twee CDM Greenpower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mij niet om de stroom hoor maar meer om de kwaliteit.

Heb jaren onder led gekweekt en kan eerlijk zeggen dat ik mijn led wietje altijd lekkerder vond als menig andere.

Maar veel hier roepen andere na zonder enig ervaring.

Led is als elke lamp gram watt verhouding blijft.

Led heeft het grote voordeel dat er geen stralingswarmte heeft en daardoor het klimaat makkelijker te sturen is.

 

Edited by BUZZ
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu kwam ik op Topledgrowlight een leuke 700W LED (140x5W leds) tegen.

Verlichtende groetjes

 

Someone has mentioned the L-word

Release the CRACKEN!!!!

 

Als het minder stralingswarmte heeft en het klimaat beter te beheersen is dan zou ik haast denken dat het ook moeilijker te detecteren is. :|

 

Ik wilde oorspronkelijk ook LED doen maar de prijs was gewoon veel te hoog toen. Nu waarschijnlijk nog. Ook wordt er veel troep verkocht en de historie hiervan is denk ik de voornaamste reden dat veel reliquien :shifty: een soort van kwakzalver reactie hebben op deze producten. Zelfs als het niet net zo goed is als HPS maar bijvoorbeeld 85% minder dan nog kun je er toch prima wiet onder groeien. Betekent niet dat het gelijk 1000% kut is. En het wordt ook steeds beter. Als het aan sommige mensen had gelegen woonden we nu nog in grotten en waren we gekleed een stijlvoll berenvel. Ik denk voor mensen die niet een land en tuinbouw project willen opzetten maar gewoon een microotje en led nemen in plaats van T-Neon er niets aan de hand is.

 

Nu even kijken en ik neem aan dat je deze bedoelde: http://www.topledgro...ml#.VARJvvmSwxI

"Draw Power:300W~380W"

Dit soort rattenstreken bedoel ik dus.Dus waarom heet dit een 700Watt grow light?

Tenzij ze deze LED lamp uitgerust hebben met de eerste werkende 'free energy module' die van jou 380W 700W maakt dan zou ik denken dat er hier iets niet klopt.

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

462 dollar per lampje...... WTF!

Leveren kost 90 dollar en de FLOWER lampjes ook nog eens 80 dollar...

 

Ik pak de hps wel...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi allen

 

Thanks voor de feedback. De lamp in kwestie, met alle details, vind je op: http://www.topledgrowlight.com/mars-ii-led-grow-light-700w.html#.VAXj_vl_uhM (was inderdaad deze MrMonkE) De reviews hier zijn alleszins lovend!

 

De producent ziet er ook niet direct een hondenhok ergens in China uit :-) http://www.lgledsolutions.com/ en de specs op hun site: http://www.lgledsolutions.com/news.asp?id=964&selectclassid=014011

 

 

Wel een goede vraag van die "draw power" :-P Ik ga dat proberen ff navragen!

 

Daarnaast hoor ik trouwens dat het vaak zelfs sneller gaat dan met een HPS lamp ipv trager? Ook veel kweekjes onder LED hier tegen gekomen, maar deze heeft wel 5W per led, terwijl velen hier nog met 1W of 3W per led zitten..

 

En urbangrower, de lamp komt uit op zo'n €290 euro, wat al bij al nog meevalt vind ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je haalt alleen maar 1 op 1 met led als je onder HPS iets van 1.3g per watt haalt en alle fluf mee telt. Een doorsnee kweker mag blij zijn met 0.7g per watt.

 

Meeste kweekverslagen die ik met led gezien heb kwamen zelfs ruim onder de 0.5g uit doordat ze allerlei problemen kregen. Dat is bij led blijkbaar ook gebruikelijker. Of het zijn vaker beginners die zich dan zo'n led laten aanpraten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste denk ik.

Nog wat sommetjes:

380Watt / 5Watt = 76Leds

140Leds * 5Watt = 700Watt

380Watt / 140Leds = 2.7Watt

 

Of ze staan nooit allemaal tegelijk aan maar maar 76 per keer, afhankelijk van de stand.

 

De hocus-pocus bullshit flessentrekkerij is waarom ik ben gegaan voor T-Neon in plaats van LED.

Ik denk dat LED prima mee te groeien is maar je moet wel redelijke prijzen hebben en redelijke kwaliteit en betrouwbaarheid.

Dat is er momenteel gewoon niet.

 

Inductie hoor ik ook weinig meer over trouwens.. o_O

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

urbangrower, vanwaar haal je die $462?

 

En naast alle berekeningen: het zou nu mijn 4e kweek zijn. Tot nu toe heb ik een 400W HPS lamp gebruikt, waarbij ik tot 120g per plant afhaalde (over zo'n 4 maand). Gebruik enkel plagron wortelstimulator en pk 13/14. Daarnaast puur natuur, geen afzuiging, ph/ec metingen en al die troep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor flower spectrum en met verzendkosten naar europa kom je uit op 462 dollar en 12 cent. Best prijzig, daar kan je een heel mooi hps setje voor halen.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik het toch eens ga proberen zelf te bouwen.

Maar zelfs die leds maken ze na.

Dan bestel je CREE (een a-merk) en dan krijg je gewoon neppers met CREE logo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat is nou t hele eiren eten ....

 

tis allemaal troep...

 

en volgens mij staat er op wf een zelfbouw project .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, het is net zoiets als een 800 Watt HPS kopen die eigenlijk 550 is.

En dan raar opkijken als je minder oogst.

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er ondertussen al nieuwe, recente experimenten?

Ik merk toch dat zelfs de tuinbouwindustrie meer en meer ook Leds beginnen te gebruiken voor hun plantgoed, moet toch betekenen dat de technologie begint te renderen, nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij weet je niet zo goed hoe een forum werkt.

 

In een ander topic vroeg je ook al ongeveer hetzelfde waar door vele mensen op dit forum over geschreven wordt.

En nu doe je het weer.

 

Gebruik de zoek-functie en ga zelf aan de slag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...