Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Havelte78

Hulp Nodig Kom Er Zelf (Nog) Niet Uit

Recommended Posts

Hoi mede growers

 

Ik zit met een dilemma namelijk een tegenvallend resultaat.

 

Hier mijn setup

1000 watt gavita

1500 iso max afzuig

2000 kuub phress filter

5x 60 ltr smartpot met gold label custom mix aarde

5 x critial jack kera seeds

Sannie's way dus buffertabs en bac bio bloom

 

Tot zover de door mij aangeraden hardware. Betrokkene heeft zelf gemaakt hok van LAMINAAT. 2 X passieve inlaat van 160 mm

 

Het ontkiemen gaat super de planten groeien tot week 4 prima maar blijven vervolgens achter in bloei. De plant blijft mooi groen en ziet er gezond uit maar er komt bijna geen bloeivorming tot stand. Ik weet dat de ec en watergift in orde is. Persoon is matig met voeding en gebruikt tensiometer en gezond verstand.

Ik dacht omdat hij hok van laminaat gebouwd heeft aan vergiftiging alleen dacht ik dat planten dan ook geel worden en afsterven maar dat is hier niet het geval.

Dan een te kleine passieve inlaat. Dit gaat hij nu aan passen. Echter is mijn vraag zou het probleem hiermee opgelost zijn of zie ik nog wat over het hoofd.

Zou een te kleine passieve inlaat kunnen verklaren dat planten wel goed groeien maar weinig toppen maken ?

Voor de beeldvorming er komt elke keer maar tussen de twee en driehonderd gram af. Terwijl op andere plekjes met precies dezelfde setup tussen de 600 en 900 gram komt.

 

Tips en advies zijn meer dan welkom

Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Formaldehyde worden ze geel, kan best dat dat Laminaat iets bevat wat vrijkomt door de warmte vd 1000W.

Wat ook nog kan is dat de combi van alles tezamen zorgt dat ze zwaar geremd worden, hang een luchtdruk meter op in de ruimte en kijk wat die aangeeft, voor zelfde geldt draait het nu zo dat ze aan het overleven zijn op top vd Himalaya..

 

Hoe kom je erop: laminaat om een hok mee te gaan bouwen?

Vloertje of aftimmeren allah maar een hok bouwen (laminaat is ook erg contactgeluidgevoelig enso) is wel heel :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laminaat was ook absoluut niet mijn idee. Een typische gevalletje verkeerde zuinigheid. (het laminaat had ie al liggen)

Het gekke is dus dat de planten tot einde cyclus mooi donkergroen blijven en gezond ogen. Het enige wat achterblijft is de topvorming

Wat zeggen jullie afbreken of nog een ronde doorgaan maar dan met meer passieve inlaat ?

ps het laminaat is wel weer afgeplakt met zwart wit folie (voor wat dat dan ook waard mag zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...............doet eens een paar foto's....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb helaas geen foto's kunnen maken.

Maar stel je een grote gezonde plant voor schutbladeren mooi omhoog dondergroen met heel lichtjes wat verkleuring bij de bladpunten ( wat mij zegt dat de voeding mooi scherp zit)

Maar dan geen knotsen van toppen maar alle topjes iel en ook niet compact. Temperatuur is hele cyclus binnen gestelde waarden gebleven 20-28 Graden

 

Eigenlijk zijn mijn twee vragen dit :

 

Wat zijn de verschijnselen bij vergiftiging (ik dacht na week of drie worden de planten geel en sterven af)

Wat gebeurt er als je inlaat te klein is tov je afzuig ik begrijp een tekort aan verse lucht alleen hoe uit zich dit bij je plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is alles goed dicht, als in, is het tijdens de donkerperiode ook echt donker?

Ga zelf eens in de ruimte staan en kijk of je kieren ziet. Is het lichtregime ook wel goed aan gehouden?

 

Omdat je planten er wel gezond uit zien (zeg je) maar de bloemvorming achter of uit blijft zou ik bovenstaande dingen controleren.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergelend blad maar met 2x 160 heb je aanvoer zat.

checken wat spacefrog aangeeft (ook je timer).

 

Je hebt verschillende soorten 'vergiftiging': is er formaldehyde in het spel dan uit zich idd in de verschijnselen die je aangeeft maar andere gassen kan het zo maar dat ze co2 verdringen of zorgen dat je planten wel willen maar niet kunnen fotosynthetiseren.

 

Apart fenomeen, als je teveel voeding of water zou geven zou alles ook gelig weg aan het trekken zijn en slap hangen met bladpuntjes.

 

Foto's (witbalans op gloeilamp zetten als je onder HPS neemt) gaan hier wat zeggen, het is compleet gissen nu en wat jij nu bedoeld en aanziet voor gezond en willen niet kan een ander van een eerder rondje best bekend voorkomen en misschien weet die ook hoe te acteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige soortjes maken niet zulke dikke toppen aan.

daar zou het ook aan kunnne liggen.

als alles groen is zouden er in principe wel goeie toppen op moeten zitten.

en heb je de temperatuur sensor wel in de schaduw?

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...