Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stephanie12

Kweektent 1.50 X 3.00 Setup?

Recommended Posts

Hallo iedereen, ik heb me geloof ik al eens eerder voorgesteld maar ik ben dus Stephanie en sinds een aantal jaar geïnteresseerd in het kweken.

 

Nu kan ik ergens een kweektent kwijt van max 3 bij 1.50, op deze manier kun je er nog om heen lopen, zodat je bij het raam kunt komen wat overigens enkel glas is. Hierdoor zul j aan condens niet ontkomen.

 

Omdat de opbrengst gedeeld moet worden wiwil ik er zoveel mogelijk uithalen, 7 liter potten heb ik nog, dus zet hem vol zodat ik amper hoef voor te groeien en snel klaar ben. Nu vroeg ik me af of het haalbaar is de 2 kilo aan te tikken als ik per strekkende meter een 400 en een 600 watter hang? Ik heb een afzuiging van 5600m3 en inblaas 2500m3. De kweek zal geschieden op aarde en voeding Canna.

 

Graag jullie mening,

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zware overkill aan afzuig en aanzuig ik zou 5x 600 ophangen. 2 kg haal je dan makkelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 gram per watt dan ben je de Maradonna van de kwekers.. en dan een Maradonna die strak staat van de coke. :)

Ik zeg: nee

 

Als je zo op de grammen zit zou je eigenlijk wel moeten gaan voorgroeien zodat ze gelijk de tent in kunnen na de oogst.

Als je snapt wat ik bedoel. Dan kun je vaker oogsten vanaf de 1e oogst.

Volgens mij is 0,75 tot 1,00 gram per watt de norm.

Maar het zijn net vissers hier.. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de overkill aan afzuig doe ik ivm met geluidsoverlast:p Hoeft maar voor de helft open. Ik zat ook te denken aan 5 x600 maar is zo rot met ophangen, xie de verdeling niet voor me?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inblaas en afzuig kan idd wel. gewoon dimmen. zou zoals supernoob al zei 5 x 600 doen, maar 6x600 zou ook nog kunnen. al word het dan wel moeilijker gr/watt te halen.

denk dat supernoob het zo bedoeld met ophangen: _ - _ - _ of heb ik het mis?

Edited by Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles naast elkaar in de breedte schijnen of 2 x2 naast elkaar en 1 dwars

 

of 8x 400

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, per strekkende meter.

Dan kom je op ⅔ gram/watt uit, dat moet wel lukken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,50 bij 3,00 zou ik voor 2x gavita 1000 of dimlux 1000 gaan

 

liefst een wat hoger tentje dan 2 meter

Edited by maikel2014
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De naam maikel wordt volgens mij alleen maar in Limburg zo gespeld he? :P

 

Wat ik een beetje opmaak uit de berichten van jullie is dat 2 kilo haalbaar moet zijn met 3000 watt maar hebben jullie er ook bij stilgestaan dat de oppervlakte maar 4,5 m2 is?

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze afmeting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De naam maikel wordt volgens mij alleen maar in Limburg zo gespeld he? :P

niet alleen in Limburg hoor ;)

zonder opticlimate zou ik sowieso niet 3 1000 watters erin hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn altijd de mensen die nog nooit met 1000 watt hebben gekweekt die het adviseren, lol

 

zonde van je licht. beschijnt makkelijk 2 meter en tent is 1,50

 

 

2 kilo lukt makkelijk op 4,5 meter stephanie. kweekvaardigheid speelt de belangrijkste rol natuurlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

krasi tikte 2kilo aan met 2x 1000w op 240x120x215

ik zou dus ook voor 2x 1000w gaan.. je hebt dan zelfs iets meer oppervlakte

die 1000w in een kiloknallertje (1.50x1.50) wil toch ook prima

 

weet alleen niet of ik voor 7ltr potjes zou gaan....

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je met weinig licht gaan kweken op 4,5 m2? 2x1000 is weinig.

 

je maakt het jezelf alleen maar moeilijker om hoog te scoren. lees , winst moet gedeeld worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa precies de winst moet gedeeld worden, dat is het grootste euvel. Ik ben echt nog niet zo goed dat ik een gram de watt heb gehaald. De 7 liters heb ik nog staan, dan staat het vol en hoef ik niet lang voor te groeien. Heb nog wat 400 en 600 watters liggen, dus wil het gewoon doen met wat ik nog heb op dit moment.

 

Ik waag het maar, meer ruimte heeft hij sowieso niet. Hoop dat het wat gaat worden en misschien maak ik er wel een verslag van, dan kunnen jullie me tips geven als ik wat fout doe.

 

Ik moet wel zeggen dat er geen thema is waarvan ik meer vindt dat iedereen altijd maar wat anders adviseert, dan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt omdat iedereen ze eigen ervaringen heeft. De ene vind dit goed werken de andere dat. Het blijft altijd uitproberen met veel dingen, maar meerdere wegen leiden naar Rome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...