Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

secret jardin

Dimlix Of Gavita 1000 Water In Mammoth Pro 150X150X200

Recommended Posts

de titel zegt het al, ik twijfel tussen deze 2

 

met het oog op de toekomst en ivm 2mtr hoogte van de tent zou ik voor dimlux gaan.

 

maar, net even contact met puk gehad en die verteld mij dat de dimluxen die hun leveren het instapmodel is zonder aftuiging erop zeg maar. voor mij geen probleem wou dat toch niet gaan gebruiken. maar dat er een dichte reflector op zit baart met toch wel een beetje zorgen.

ik belicht de dimlux volgens hem 1,40 bij 1.20 ipv 140x140.

 

kunnen de lichtgenieen en evt gebruikers van deze lamp zich melden.

 

lets hear pro's en con's

 

aha dat stomme autocorrect ook, titel moet natuurlijk anders XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof dat die afzuig buis wel op de alpha optics 98 (zo heet die dimlux reflector) zit. Puk levert de reflector zonder nanotube (dit is wat anders dan de afzuig mogelijkheid) en is dus niet dicht. Heb de 600 watt 400v versie in gebruik en ben tot op heden zeer tevreden (kan totaal niet in de reflector kijken als de lamp aan staat, pijn aan de ogen).

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.50 x 80 x 2.40

 

hier een stukje over de reflector:

Product Naam: Alpha Optics 98

Deze reflector is ontworpen, om een nog betere reflectie te waarborgen. Deze reflector is ontworpen volgens het Single Bounce Clear Sight (SBCS) principe en is uitgevoerd met Miro Silver spiegels. Hierdoor wordt de hoogst mogelijke efficientie (98%) behaald van alle beschikbare horticultuur reflectors.

Voorzien van verstelbare zijreflectoren voor betere overlapping en om wandverliezen te minimaliseren. Door het open reflector ontwerp wordt de lamp passief gekoeld wat de levensduur en efficientie van de lamp ten goede komt. Er zit een 50MM aansluiting op de reflector waardoor actief afgezogen kan worden en om de ruimte temperatuur aanzienlijk te verlagen. Tevens kunnen er los verkrijgbare opzet reflectors geplaatst worden om het verlies op de wanden nog meer te reduceren. Deze reflector is vervangbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, maar als ie 1.20x1.40 belicht zou ik wel te kort komen om de wanden

 

mooie info, good to know;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice ik zit met de zelfde vraag :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik al doorgelezen, staat ook ergens dat ie 1.40x1.40 beschijnt

Maar hoor ook weer 1.20x1.40

Dat is voor mij een belangrijk detail haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleszins beter dan de gavita kap die veel meer in de breedte straalt.

 

ligt er maar net aan hoe hoog je em hangt

 

en gaat over effectief lichtbeeld, daar buiten krijg je ook gewoon mooie toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Post #36 van racker in het topic wat worm gepost heeft.

 

`Met boost (1200watt) 1,40mx 1,40m als de reflector 60cm van het gewas hangt. `

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou naar de post van limit kijken daaronder.

 

Eens met noob zijn schrijfsel...

 

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

60cm met 1200watt haha ben benieuwd

We gaan voor de Dimlux, kijken wat het brengt!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dimlux word minder warm onder de kap(door de pasive afvoer) ik heb namelijk alle twee hangen

Het andere voordeel van de dimlux is dat deze hoger te hangen is als de gavita omdat de evsa niet naar boven gemonteerd is dat scheelt al gauw 15cm.

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ook de eerste reden dat ik naar dimlux neigde!

scheelt dat zoveel qua warmte met de gavita dan? Voor mijn part zet ik er een afzuigertje op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gesloten Nano tube ding tov een Diepstraal achtige kap?

Eg wel en heel goed argument om in jouw geval vd Nano te gaan, pak je toch weer 25cm :withstupid:

Of toch dan maar een 215 tentje halen :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb niet die nano maar ook dan is er al verschil zuig ook niets af van de lampen.

En geen schakelbord zooo fijn

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben voor in dezelfde maat tent voor de Gavita gegaan. Zal mij benieuwen of het past qua hoogte :)

 

Kan altijd nog een gat door het dak van de tent maken om wat extra hoogte te pakken voor de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met je water heb je een stuk minder diepte aan medium nodig tov aarde Wietefras, jij wint met jouw DWC manier al snel een cm of 15 weer terug.

18ltr aarde pot gaat al snel richting de 45-50cm (al tijd terug dat ik ze had).

 

Daarnaast hoef jij een stuk minder lang voor te groeien en kunt veel beter sturen dan een aarde achtige kweek en toch de ruimte helemaal vol en hoogte genoeg.

 

DWC is ideaal wat dat betreft (EC 0.2 omhoog houdt ze laag, koud water (19C) ook), echt helemaal jouw ding volgens mij, van alle ste meten en te regelen :showoff:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC

215 tentje kost 380, zonde aangezien mijn 150 nog in perfecte staat is..wat betreft de diepte, daar heb je wel een punt. maar moet zeggen dat de kratjes icm de gootjes ook redelijk hoog zijn..zal dit eens opmeten als ik weer op locatie ben.

@lion

ik heb helaas nog wel een schakelkast nodig, maar heb er nog eentje liggen dus komt goed. volgende ronde wel een controller aanschaffen denk ik zo:)

@Wietefras

als je hoogte wilt winnen kan je ook dit doen, heb ik ook al over zitten denken enige tijd geleden. vierkant geraamte maken van 5 bij 7's ofzo. 35-40 cm hoog.

daar de tent opzetten en onderkant opensnijden. win je weer 40cm mee;) heb in deze tent ook met de 1000watt gavita gedraaid. die evsa kost je wel echt hoogte en dat is best irritant hoor. maar die hangt nu in een 120x120 tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC, Ja ik ga het meemaken hoop ik :)

 

@secret jardin, Ja de onderkant eruit halen heb ik ook nog aan gedacht. Zou in het grondzeil gaten kunnen maken voor de planten en dan de hele tent bovenop de bakken zetten. Probeer het eerst wel een keertje zo. Eerst maar eens zien hoe het gaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verhouding van de dimlux reflectors is 0,8 op 1.

De hoogte en dus het te beschijnen opp. wordt bepaald door het wattage.

De minimale afstand tussen gewas en peer is de helft van de afstand tussen de reflectors onderling

 

De minimale afstand heeft te maken met uniformiteit en niet met de warmte op planthoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat dan zo belangrijk racker die minimale afstand? Licht gaat toch niet verloren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lamp te dicht op het gewas hangt krijg je een te hoge lichtconcentratie op sommige plekken, zogenaamde lichthotspots. Je komt dan boven 1500umol/s wat schadelijk is voor je kippetjes. Maar ook krijg je IR hotspots (plofkip :P )

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat dan zo belangrijk racker die minimale afstand? Licht gaat toch niet verloren?

 

Te dichtbij geeft licht/donker/licht/donker/licht/donker in een multi lampen set-up.

 

Uniformiteit heb je alleen boven de aangegeven afstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt het dan nog uit of je de kappen op wide zet Racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...