Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stoowniii

Aanschaffen Van Kweektentje

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik,had vraag over de complete kweektent setjes die ze verkopen zijn de goed voor een beginnende kweker?

 

Heb nu 1ww auto staan met 1 tornado spaarlampen kleine test kweek op het zo te zeggen

Volgend jaar wil ik 3a4 plantjes zetten Max 5 dus welke complete kweektent kan ik hier het beste voor nemen?

 

Mvg stoowniii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke kleine tent zal voldoen. Maar als je toch geld gaat uitgeven,koop dan een knappe.

Kijk naar elmo's topic,die heeft zojuist een mooie gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet elke kleine tent; de Jardin 90/90/160 is niet lichtdicht en moet nog eens extra worden ingepakt met w/z/w/folie.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze dan?

 

klik

 

kan je ook nog 2x 2x55W in hangen, ik draai momenteel (wel meteen 12/12) met 220W PLL in een DP90 1.5 en gaat best goed

hoef niet eens zwaar af te zuigen dus klimaat is redelijk ok waar ik wel voor vreesde.

 

pc fannetjes wil dan niet echt maar hoeft ook niet als je lage kant open doet en afzuigt via gat rechtsboven, heb je genoeg trek.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zelf al eens gekeken en de secret jardin dr120 beviel me wel ook van prijs.

Maar op een ander forum las ik dan. Weer dat de bijgeleverde afzuiging hierbij niet echt goed was...

Aangezien dit men eerste kweekje met tentje en materiaal zal worden wil ik graag alles fatsoenlijk aankopen en later niet voor extra kosten staan omdat bv iets niet goed is dat bij zo'n tentje geleverd word.

 

Ik wil Max 4a5 plantjes zetten dus hoeft geen mega tent zijn voor mij

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even het tentje van elmo bekeken. Kan je deze ook als complete tent kopen? Ben echt wel opzoek naar een complete tent men kennis van het kweken is nog miniem daarmee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel watt aan licht wil je gaan gebruiken? Dat is handig om te weten omdat we dan een uitgangspunt hebben hoe groot een tent moet zijn en wat voor afzuiger daar bij past.

 

Misschien nog belangrijker, wat is je budget voor je tent?

 

Bij die kant en klare setjes word veel misbruik gemaakt door shops omdat ze daar vaak goedkope en niet bruikbare troep bij doen waar ze nog wat aan kunnen verdienen. Je kunt het beter los kopen, bij een goede shop moet je bij een heel tentje compleet ook wel wat van de prijs kunnen krijgen.

 

voor complete kweektentjes .... http://www.growcorne...ete-kweektenten

Waarom niet een mooi setje met een fatsoenlijke VSA of EVSA ipv die mari troep?

 

En ff voor de duidelijkheid, dit je jou webshop toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gedacht aan een tentje met 400 wat lampen.

 

Voila da had ik ook gelezen over die shops maar men kennis van het materiaal is te klein om het zelf te liggen samen stellen.

Tgoh budget ik wil er ook geen massa's euro's aan uit geven omdat het enkel maar is om voor men eige te kweken door de weedpas bij jullie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij die kant en klare setjes word veel misbruik gemaakt door shops omdat ze daar vaak goedkope en niet bruikbare troep bij doen waar ze nog wat aan kunnen verdienen. Je kunt het beter los kopen, bij een goede shop moet je bij een heel tentje compleet ook wel wat van de prijs kunnen krijgen.
Niet elke budget tent set is een rip-off (al zou ik bij deze config geen DS tent nemen en idd ff babbelen over de prijs dan).

 

Hier

 

ohja, heb geen aandelen daar

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die prijs had ik in gedachten..

Misschien ng een gekke vraag maar wat zou dit ong per maand kosten aan elektriciteit? Aangezien ik ng bij men vader woon hij heeft er geen probleem mee als ik fat doe maar hij wil geen toren hoge rekening!

Thx voor de link btw deze ga ik in overweging nemen om te kopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch met je vader afspreken dat je de extra stroom zelf betaalt? Mocht hij het teveel stroom vinden kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga uit van rond de 120 euro voor een kweek, ik heb wat meer tentjes dus minder inzicht in sinds aantal jaren, maar toen ik met alleen 600W draaide was ik ongeveer 120 kwijt voor een kweek.

 

Als je elke week naar de CS zou gaan en dat afzet tegen wat het oplevert (ff uitgaan van normaal recreatief gebruik) doe je met de oogst een half tot misschien wel een heel jaar dus reken maar uit enne.. je eigen wietje is het lekkerst vd hele wereld, geen CS meuk meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij die kant en klare setjes word veel misbruik gemaakt door shops omdat ze daar vaak goedkope en niet bruikbare troep bij doen waar ze nog wat aan kunnen verdienen. Je kunt het beter los kopen, bij een goede shop moet je bij een heel tentje compleet ook wel wat van de prijs kunnen krijgen.
Niet elke budget tent set is een rip-off (al zou ik bij deze config geen DS tent nemen en idd ff babbelen over de prijs dan).

 

Hier

 

ohja, heb geen aandelen daar

Mooi setje.

 

Je kunt prima bij greensell terecht, prima gozer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he, nog even goed bekeken en ineens viel me die Gavita Pro op en grappig:

slangklemmen want ducktapen doen we op dit nivo niet aan (Buget) :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch met je vader afspreken dat je de extra stroom zelf betaalt? Mocht hij het teveel stroom vinden kosten.

 

Idd dat zou ook moeten doen maar dan kan ik zeggen hoeveel het ongeveer is dat hij niet van zijn stoel slaagt als hij de rekening ziet :P

 

Oke bedankt voor de reacties!

Dan ga ik deze tent bestellen en uitzoeken welke ik ga kweken....

Zijn er "gemakkelijke" soortjes op mee te beginnen?

Mijn voorkeur gaat altijd naar de exotische smaken weet ni hoe het komt was in de cs ook zo :D maar die zijn wss moeilijker te kweken?

 

Kan ik nen york city diesel zaadjes ergens bekomen want dat is men favo weedje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he, nog even goed bekeken en ineens viel me die Gavita Pro op en grappig:

slangklemmen want ducktapen doen we op dit nivo niet aan (Buget) :jump:

Hij liep van de week nog negatief te toen over WF, nou hebben we hem toch aan wat omzet geholpen! :likken:

 

Is een prima shop, kunt er ook prima ff langsgaan en je laten adviseren.

 

Je kan toch met je vader afspreken dat je de extra stroom zelf betaalt? Mocht hij het teveel stroom vinden kosten.

 

Idd dat zou ook moeten doen maar dan kan ik zeggen hoeveel het ongeveer is dat hij niet van zijn stoel slaagt als hij de rekening ziet :P

 

Oke bedankt voor de reacties!

Dan ga ik deze tent bestellen en uitzoeken welke ik ga kweken....

Zijn er "gemakkelijke" soortjes op mee te beginnen?

Mijn voorkeur gaat altijd naar de exotische smaken weet ni hoe het komt was in de cs ook zo :D maar die zijn wss moeilijker te kweken?

 

Kan ik nen york city diesel zaadjes ergens bekomen want dat is men favo weedje ��

Google is your friend. ;)

 

Sannie heeft ook een aantal leuke soorten, shackzilla bijvoorbeeld. Erg lekkere wiet en opbrenst ok en een stabiel soortje, dat laatste is belangrijk als beginner. Met gefeminiseerd zaad wil wel eens wat mis gaan.

 

Kun je geen stekken regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he, nog even goed bekeken en ineens viel me die Gavita Pro op en grappig:

slangklemmen want ducktapen doen we op dit nivo niet aan (Buget) :jump:

Hij liep van de week nog negatief te toen over WF, nou hebben we hem toch aan wat omzet geholpen! :likken:

 

Is een prima shop, kunt er ook prima ff langsgaan en je laten adviseren.

 

Je kan toch met je vader afspreken dat je de extra stroom zelf betaalt? Mocht hij het teveel stroom vinden kosten.

 

Idd dat zou ook moeten doen maar dan kan ik zeggen hoeveel het ongeveer is dat hij niet van zijn stoel slaagt als hij de rekening ziet :P

 

Oke bedankt voor de reacties!

Dan ga ik deze tent bestellen en uitzoeken welke ik ga kweken....

Zijn er "gemakkelijke" soortjes op mee te beginnen?

Mijn voorkeur gaat altijd naar de exotische smaken weet ni hoe het komt was in de cs ook zo :D maar die zijn wss moeilijker te kweken?

 

Kan ik nen york city diesel zaadjes ergens bekomen want dat is men favo weedje ��

Google is your friend. ;)

 

Sannie heeft ook een aantal leuke soorten, shackzilla bijvoorbeeld. Erg lekkere wiet en opbrenst ok en een stabiel soortje, dat laatste is belangrijk als beginner. Met gefeminiseerd zaad wil wel eens wat mis gaan.

 

Kun je geen stekken regelen?

 

Ik was aan het denken om de eerste maal in men tent met auto flowers te werken om ervaring op te doen hoe alles werkt :)

Nee ik woon in België en ken niemand die me hier aan stekken kan helpen jammer genoeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers is niks automatisch aan of iets dergelijks, enkel gaan ze automatisch in bloei, dat is niet nodig en zelfs onhandig als je binnen kweekt, dan heb je zelf in de hand wanneer je de klok om zet van 18-6 (groei) naar 12-12 (bloei).

Beter neem je een gewoon soortje, feminised of regulier, in jou geval is feminised het makkelijkst, dan hoef je geen mannen er tussen uit te zoeken.

Zoek voor je een soortje koopt eerst even via google naar wat voor resultaten anderen ermee gehad hebben, geen problemen zoals herma's en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem een overwegend Indica als plant, een 70% indica/ 30% sativa geeft planten die wat kunnen hebben en brengen over algemeen goed op.

 

@J_S

alsof ik altijd zo postitief ben over WF :jump:

Misschien gevalletje geweest van 1st via forum ipv contact opnemen ergens over waar ik ook met me pet niet bij kan dat mensen dat doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke tent set, maar afzuiger is een beetje krap en dus filter ook, zou voor een 1000m3 box gaan met 1000m3 inline filter. kan je alles lekker buiten je tent houden en dus de hoogte in met je plantjes.

 

zomers heb je dan geen temp probs en swinters dim je hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomers kweek je toch niet binnen zonder airco of Opti (rot en te warm) don?

 

Om daar nu die overkill aan afzuiging voor aan te gaan schaffen die grotendeels van de kweekies zwaar gedimd zal draaien waar die afzuigcombi die erbij zit optimaal wordt benut (filter optimale luchtstroom oa), of dat nu wel zo'n slimme zet is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

szomers gewoon doorknallen, en dat ie gedimt draait is alleen maar lekker ivm geluid dat die stalen boxen produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...