Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hemprenaissance

Van Buiten Naar Binnen Probleempje

Recommended Posts

high mensen

 

wat tis het tog beroerd weer bleh ,,,

 

anyway

 

ik ben natuurlijk dit jaar weer gezellig buiten gaan spelen nu heb ik ook buiten wat plantjes laten staan om ze bij minder weer naar binnen te trekken en verder af te bloeien. ik ben de plantjes inmiddels braaf van 7 savonds tot 7 sochtends aan het verduisteren ( bij koud weer staan ze achter t raampie lekker warm ). 17 dagen om precies te zijn.

 

maar door het slechte weer dat maar niet eindigt besloten om zsm binnen alles af te bloeien.

 

door omstandigheden zou het mij VEEL beter uitkomen als ik zou kunnen gaan draaien van 12 snachts tot 12 smiddags...

 

hoeveel stress gaat het de planten opleveren als ik ze van plaats 12 uur donker geef ( 19:00 t/m 07:00)

 

door knal van 19:00 tot 0:00 ( let op ik bedoel 29 uur LATER!!!)

 

er staat van alles fem seeds/ reg seeds tot aan 'moeder plantjes. ik weet iig dat de donkere periode niet kan onderbreken dit zou voor catastrofale problemen zorg ( terug naar de groei )...

 

iemand een idee???? btw van 22:00 tot 10:00 zou ook nog wel gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

avonds 19:00 planten naar binnen in het donker. dan 7:00 lamp aan 12:00 weer uit en vanaf 0:00 12/12 starten.

dan hebben ze alleen 1 keer een korte dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet 29u licht, doen wat harry zegt geeft de minste stress, ook vd mamma's die van dat lichtregime veranderen ook een tik kunnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn oprechte excuses voor mijn late reactie

 

HET WAS OP WERK KNETTERS DRUK 12+ UUR PER DAG. lekker jointje en dan het bedje in.

 

 

tjah wat is de conclusie die ik hieruit moet trekken....?????!!!!?????

 

ik hoor 2 verschillende verhalen of eigenlijk 3....

 

29 uur licht gaat dus niet mijn plantjes MOETEN minimaal 12 uur donker blijven en ze zijn al 3 WEKEN!!!! 12 uur donker gezet.

 

29 uur licht zou catastrofaal zijn.

 

zelf zat ik te denken aan 29 uur donker maar geeft dit de plant geen ARMAGADON gevoel. kan me voorstellen dat ze denkt dat de wereld vergaat het is immers de zon waar we het van moeten hebben...

 

tjah kon ik de tijden maar laten, helaas zit ik met een alarmsysteem probleempje. ik had 2 maanden terug wat voorgroeien en naar zeggen door me beveligingsmannetje komt dit door een storing. elke storing pikt het systeem op als ALERT... en begint te loeien.

 

ik zie u al denken maar hempy waarom knikker je dat systeem er niet uit....

 

helaas ik huur me plekkie particulier het systeem is dus niet van. me huurbaas woon op kruipafstand van mij niet heel fijn allemaal.

 

van 12 snachts tot 12 smiddags kan ik prima thuis zitten gaat het alarm dan kan ik haar uitschakelen en zorg ik als nog dat ik alles verhuis naar een kennis ( maar dit behoord pas tot nood oplossing ).

 

ik vind cowboytje spelen helemaal niet erg maar wel wat doordacht... zo heb ik alles met pech binnen een 1 uur pleituh. als ik gewoon thuis zit kan ik daar wel met een gerust hard zitten. maar als ik de lampies aan laat springen vanaf 7 uur sochtens tot 7 savond dan ben ik er perdag minimaal 5,5 uur niet bij.

 

dat is naar mijn mening in dit geval gekke werk. het gaat om 2,5 m2 aan mooi groene plantjes komt te staan in 1 x 1150 en 1 x 600

 

al met moeten ze nog zeker 6 weken maar een kilo + moet zeker te doen zijn. ben daar al tijden mee druk geweest. je begrijp vast dak dat niet weg knikker...

 

 

btw OMG...

 

schijnt volgende week tog lekker weer aan te komen???? eerlijk gezegd hoopte ik er pas op naar binnen te moeten vertrekken ergens halverwege de bloei ivm rot binnen in de top . zo tussen 1 rn 7 september het is echter zulk drama weer dak dat 2 weken eerder maar doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff goed lezen :

Niet 29u licht, doen wat harry zegt : 1 dag donker zetten en dan op de nieuwe tijden beginnen.

geeft de minste stress, ook vd mamma's die van dat lichtregime veranderen ook een tik kunnen krijgen.

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...