Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BobbbyD

Bladprobleem Bij Enkeling In Hydro

Recommended Posts

Hellow,

 

Zit in mijn 3de week begonnen van zaailing.

Heb er 4 staan en houd de LV niet minder dan 50% en de temp tussen 22° en 32°.

Heb een eb en vloed systeemp en om de 2u pompt het een kwartiertje en bij licht uit maar 1 maal.

Nu heb ik bij 1 dame wat andere bladvorming.

 

gallery_37934_15868_772291.jpg

 

Het gaat om het onderste plantje.

Op de foto lijkt het moeilijk te zien maar haar blad is wat "geschubt"

 

Volgens mij groeit ze er wel uit maar wou toch even horen of ik nix verkeerd doe.

Vooral voor de watertijden omdat het de eerste keer is in mijn vernieuwd systeem.

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow,

 

Zit in mijn 3de week begonnen van zaailing.

Heb er 4 staan en houd de LV niet minder dan 50% en de temp tussen 22° en 32°.

Heb een eb en vloed systeemp en om de 2u pompt het een kwartiertje en bij licht uit maar 1 maal.

 

Volgens mij groeit ze er wel uit maar wou toch even horen of ik nix verkeerd doe.

Vooral voor de watertijden omdat het de eerste keer is in mijn vernieuwd systeem.

 

Je bent ze langzaam aan het verzuipen, waarom zo vaak water en wat is je hydro systeem precies?

Lijkt mij een DWC/aero achtig systeem met een nat-droog cyclus wat je hier aan het proberen bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het meer een eb en vloed systeempje is, geen idee of er een juiste naam voor is :-)

Het is gewoon een reservoir die het water pompt in de bak waar ze inzitten.

Vroeger had ik in deze bak nog luchtstenen zitten maar heb dat veranderd naar 1 luchtsteen ik reservoir.

Dus het is ook de eerste keer dat ik met watertijden werk, vroeger was het meer DWC.

Wat zijn dan de beste watertijden? En moet ik deze verhogen naargelang ze groter worden?

 

@ Baekelandt

Ik probeer zeker de temperatuur wat onder controle te houden maar is niet altijd gemakkelijk. Ik vind het vreemd dat het enkel met dat ene plantje is..

 

Thanks alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang vloeden weet ik niet met kleine netpotjes en korrels, minder vaak dat wel en als ze groter worden wat langer vloeden en misschien een keer vaker op een dag. Er blijft sowieso wel een laagje water in de bak staan volgens mij en de wortels kunnen daar nog naar toe/verdampt dus droogvallen zal het niet snel of je moet de temp en luchtdichtheid niet in orde hebben vd bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er forumleden waar jij van weet die ook met watertijden werken die dit zouden weten ?

Ik zal anders proberen om de 3u ipv 2u ?

Nu de bladeren groter aan het worden zijn zie ik ook wel wat verkleuring op het blad, vooral van die ene plant.

Ik zal morgen duidelijkere foto's proberen posten.

De groei zit alvast goed en ze lijken niet slapjes, de temperatuur lijkt ook goed te zijn.

De bak loopt toch altijd wel goed leeg als de pomp stopt.

En de wortels voelen redelijk droog aan een half uur na het wateren.

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik ken geen mensen die kweken zoals jij doet, aero NFT of DWC zijn er een paar maar jij zit daar ergens tussenin.

Er zijn wel mensen die met mapito of rfx kratten vloeden maar jij hebt amper medium dus kan daar nooit mee vergelijken.

 

Dat de wortels droog aan voelen klopt wel, in de kleiballen moet genoeg vocht blijven zitten en als er op de bodem wat water ligt weten de wortels waar ze naartoe willen.

 

Zaak om er wel enig inzicht in te krijgen, op hydro gaat het lange tijd goed en ineens is er wat en een dag of 4 later is er dan helemaal niks meer aan te doen en kan je alles wegpleuren, doorgaan en ze er bovenop krijgen is dan alleen maar contraproductief.

 

Hydro is beste start, razendsnelle gestuurde groei en dan rammen in de bloei met voeden op maat waarbij je niks te maken hebt met buffers ed, gewoon vreten die big macs dames.

 

Kan je niet een communicerende vaten systeem maken?

Dus continue pompen vd ene naar de andere bak ipv vloeden (recirulating DWC dus eigenlijk)?

Maak je het jezelf wel een stuk makkelijker.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn Aerofarms heb ik een secondetimer gebruikt die elk 5min voor 30sec aan ging ofzo (uit mijn hoofd).

 

Maar ik herken de kenmerken op je plaatje, dus hierbij wat vragen:

 

PH van je water?

Temp van je water?

Zijn de wortels wit of groen/bruin/slijmerig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

Sorry voor de late foto's maar hierbij toch aangeraakt.

 

@Lostchild

Dank u voor de uitleg! Die communicerende vaten heb ik vorige keren gedaan maar merkte dat het heel onhandig werkte voor mijn setup.

 

@Led Kroketje

Dank u! Enige probleem dat zou zijn hier is dat het een minuut of 5 duurt voor mijn bak vol gelopen is.

Dus elk kwartier dat de pomp draait loopt mijn bak 3x vol en leeg. En dit om de 2u.

Mijn PH schommelt mooi tussen de 5.8 en 6.2 en moet ik minder corrigeren dan vorige keren.

Temp van mijn water zit rond de 22 graden.

Over de wortels heb ik gemerkt dat ik een zwaar probleem heb :s

Met mijn vorige halve DWC had ik mooie wortels maar nu heb ik er bijna geen! :o

Ik heb wat wortelpics mee gepost..

 

gallery_37934_15868_36317.jpg

 

gallery_37934_15868_169913.jpg

 

gallery_37934_15868_57794.jpg

 

gallery_37934_15868_135162.jpg

 

gallery_37934_15868_88296.jpg

 

gallery_37934_15868_119761.jpg

 

gallery_37934_15868_113756.jpg

 

Dus zo te zien is er iets goed mis met de wortelgroei..

Hoewel ik wel voldoende wortelstimulator toegevoegd heb in de eerste weken.

Misschien teveel stimulator ?

Ook voeg ik Enzymen toe maar dit verhelpt het niet..

 

Dank u!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...