Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Caesar

Rot

Recommended Posts

wadaap,

 

 

ik heb 13 dagen geleden mijn 2 cheese en 1 nothernlight geoogst,en opgehangen

goed mooi gedroogd,bij het doorzoeken kwam ik wat stukjes tegen waar kleine puntjes rot zaten die eruit gehaald

hier een close up, want de wat amber kleurige stukjes zijn geen rot toch maar de trichomen die rijp zijn?

het is moeilijk te zien. want er zijn op aantal toppen van die bruine plekjes

gallery_40611_17071_46496.jpg

 

iemand tips heb de toppen nu in glazen kom met deksel en laat ze wel goed luchten maar hoop er niet op alles weg te moeten gooien.

gister bongetje gerookt en het was heerlijk :icecream:

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook veel dit soort toppen, ik ga niet alles weggooien hoor. denk dat dat kleine beetje niet veel uitmaakt

erger is als je echt meeldauw gaat roken ofzo

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor een heel klein beetje rot roken is niet zo erg als volle rotte toppen roken?

Als je wist wat je van rot roken in je longen kan krijgen (wine growers lung disease) dan zit je echt te wachten op het spul, vooral nog 1tje opsteken.

 

Google eens voordat je dit soort aannames typt want dit soort dingen kan heel fucked uitpakken, tevens ook een heel goede reden om bij CS wiet weg te blijven.. wat doe je met wiet waar deels rot in heeft gezeten.. niet zelluf oproken als het ff kan :withstupid:

 

klik

 

nadeel van rot is dat het niet alleen maar die grijze drabbige plekken zijn, het is een schimmel en die werkt met diverse stadia en ook al laat je maar een klein spoortje ergens achter, hebbie zo alles onder zitten met juiste condities die na de oogst en tijdens drogen toch wel heersen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wadaap,

 

 

ik heb 13 dagen geleden mijn 2 cheese en 1 nothernlight geoogst,en opgehangen

goed mooi gedroogd,bij het doorzoeken kwam ik wat stukjes tegen waar kleine puntjes rot zaten die eruit gehaald

hier een close up, want de wat amber kleurige stukjes zijn geen rot toch maar de trichomen die rijp zijn?

het is moeilijk te zien. want er zijn op aantal toppen van die bruine plekjes

gallery_40611_17071_46496.jpg

 

iemand tips heb de toppen nu in glazen kom met deksel en laat ze wel goed luchten maar hoop er niet op alles weg te moeten gooien.

gister bongetje gerookt en het was heerlijk :icecream:

 

 

groet

 

naar man das rot voor je klote maar, goed dat je alles apart heb gedaan en het zo snel heb ontdekt ,wat ik ga doen is zo ie zo alles laten curen nadat ik het ondersteboven heb laten drogen 10 a 12 dagen ong en ik verdeel het dan over minimaal elke plant zijn eigen pot minimaal dus eerder 2

 

en als wat je in de glazen com heb zitten weinig is zou ik het of weggooien of misschien water curen 1 van de 2 daar zou ik het DAN bij laten....

 

je heb ook middelen tegen toprot maar, dat is denk ik voor tijdens de bloei ik ken het alleen dan via de websites het heet btw a.r.t.s. toprot en

Bioquant Topcure IK KAN JE DUS NIET VERTELLEN HOE EFFECTIEF HET IS,

 

ALS JE DE PLANTEN TE LANG LAAT STAAN DAT DE TRICHOMES GAAN (OVERRIJP) AFBREKEN DAN KAN DAT JA DIE KLEUR MISSCHIEN VERKLAREN?

 

 

MOET JE IS VOOR DE GRAP EEN ZO EEN STUKJE IN IETS VAN PLASTIC DOEN EN AFSLUITEN EN DAN NA WAT DAGEN KIJKEN WAT ER IS GEBEURT HIHI

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja de meeste plekjes zitten op de takjes en kijk iedere dag goed of ik ergens meer rot zie terug komen.

thanks for the link lostchild :P

wanneer ik de toppen rook ontleed ik ze en bekijk het goed met de microscoop

 

take care

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja de meeste plekjes zitten op de takjes en kijk iedere dag goed of ik ergens meer rot zie terug komen.

thanks for the link lostchild :P

wanneer ik de toppen rook ontleed ik ze en bekijk het goed met de microscoop

 

take care

 

Ja erg handig zo een microscoop heb er zelf ook een zoek alleen nog een loop

Voor de trichomes weet alleen niet welke sterkte je moet hebben,,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

tja de meeste plekjes zitten op de takjes en kijk iedere dag goed of ik ergens meer rot zie terug komen.

thanks for the link lostchild :P

wanneer ik de toppen rook ontleed ik ze en bekijk het goed met de microscoop

 

take care

 

Ja erg handig zo een microscoop heb er zelf ook een zoek alleen nog een loep

Voor de trichomes weet alleen niet welke sterkte je moet hebben,,

gewoon een klein zak loepje van 6 euro is kei goed om het te zien ,geen overbodig ding in je zak .

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man heerlijk wietje toch hoor, ik denk dat ik het gewoon zo snel mogelijk oprook :likken:

 

heb in iedergeval nu nog heerlijk rookwaar van blue diesel/northern light en cheese. was me toch een mooi seizoen al ga ik het volgend jaar anders doen :innocent:

GREENSPAN http://www.greenspan.nl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...