Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Toproller

Welke Neem Olie?

Recommended Posts

Hoi kwekers

 

Ik zag laatst een fles neemolie staan bij de lokale supermarkt

"pure neem olie met amandelextract voor een lekker geurtje"

stond achter op het etiket

 

Nu heb ik vaak gelezen over zelfgemaakte oplossingen met neem olie,

maar is dat dan een ander soort neem olie of kan ik dit gewoon gebruiken op planten?

 

Als ik er zo naar kijk lijkt het eerder voor cosmetische doeleinden, badwater en wondjes etc

Ik lees nix op het etiket dat ik het voor planten kan gebruiken, maar er staat wel pure neem olie op

 

Kan ik dat gebruiken?

 

en heeft iemand toevallig ervaring met neem-holland producten, want op hun site staat ook niet echt

hoe je het toepast op planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillende Neem produkten in omloop.

Skin care hebbie niks aan, hele lage concnetratie Neem zit daar maar in.

 

Stuur Krasi ff een PB, die weet waar je Neem tonic kunt krijgen wat handiger is met aanlengen ed dan de pure Neem olie heb ik in de kast staan, erg stroperig en stinkt en lastig, zeer lastig te mengen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kwekers

 

Ik zag laatst een fles neemolie staan bij de lokale supermarkt

"pure neem olie met amandelextract voor een lekker geurtje"

stond achter op het etiket

 

Nu heb ik vaak gelezen over zelfgemaakte oplossingen met neem olie,

maar is dat dan een ander soort neem olie of kan ik dit gewoon gebruiken op planten?

 

Als ik er zo naar kijk lijkt het eerder voor cosmetische doeleinden, badwater en wondjes etc

Ik lees nix op het etiket dat ik het voor planten kan gebruiken, maar er staat wel pure neem olie op

 

Kan ik dat gebruiken?

 

en heeft iemand toevallig ervaring met neem-holland producten, want op hun site staat ook niet echt

hoe je het toepast op planten.

 

http://www.neem-holland.nl/index.php?item=neemolie-puur&action=page&group_id=10000001&lang=NL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet dan wel ook een emulgator zoals Rimulgan erbij kopen, anders blijft de olie op het water drijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm ik heb ergens vernomen dat neemolie wel niet beste echt biologische oplossing is.. maar weet niet of je ook die kant uitwil natuurlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dat eens uit willen leggen waarom dan Kidfromtheblock?

Vage zin heb je er van gemaakt trouwens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel heel benieuwd naar tekst en uitleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm ik heb ergens vernomen

 

FACTS

 

Nematoden ed werken toch een stuk minder omdat je daarvoor het medium vochtig dient te houden, vochtiger dan waar cannabis dames van houden in de meeste gevallen en worden je planten minder sterk en nog meer bevattelijk voor ziekten en plagen en maak je het het ongedierte wel erg makkelijk.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die neem olie wat ik had gevonden stond trouwens wel 100% pure neem olie op, is dat dan bs?

 

Ik heb het trouwens al gebruikt, met als emulgator een drup biozeep, ook op me bloeiende vrouwtjes.

Die moeten nog een maand en hebben last van spint, dus ik heb ze lichtjes van onder preventief beneveld

en verder stofzuigen gewoon

 

neem en pyrethrum zijn toch de beste bio oplossing voor beestjes op dit moment?

 

Ik ben op zoek naar iets wat ook wat langer houdbaar is, want die liter flacons gaan zo snel op.

Voorheen gebruikte ik iets van spruzit wat prima werkte, maar dat verkopen ze niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, da's BS want Neem ruikt niet naar amandeltjes ;)

Op Neem-holland.nl kun je ook recepten vinden in het linker menu, dat lijkt me duidelijk toch ?

Edited by soca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen BS, ik heb hier ook 2 flesjes puur staan.

Aanlengen van die olie is een stuk lastiger, kan dat je een laag op blad of medium legt waardoor necrose van blad (zie oud topic van Weetje).

 

Neem kan je 1e week vd 12/12 nog doen, daarna niet meer...

 

Neem laat een heel bittere smaak achter indien nog niet volledig afgebroken en dat duurt een week of 7, ga hopen voor je dat je er niks van merkt.

Neem wordt door de plant opgenomen en verdwijnt in systeem vd plant, is geen 'lokaal' gif oid, daarom werkt het ook zo mooi als alternatief voor die vele andere middelen (waarvan veel ook een concentratie Neem bevatten maar dan wel tegen 100x de prijs die je voor puur betaald), plant wordt oneetbaar voor ongedierte, kotsen moeten ze ervan als ze dat konden en ze worden ook nog eens steriel als ze geproeft hebben van en dat is nu net voor mij het grote geheim vd Neem. .ze willen niet meer neuken en daar kwam dat probleem in 1e instantie door toch?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...