Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Toproller

Voeding Hg Met Biobizz Mixen?

Recommended Posts

Hoi kwekers,

 

Ik kweek momenteel met houseandgarden producten en heb toevallig

nu wat van biobizz gekregen oa visemulsie en alga mix.

 

Nu vraag ik me af omdat ik weleens dingen heb gelezen over verschillende merken samen gebruiken

en dat dit soms voor ph schommelingen zorgt ofzo, of ik deze 2 lijnen wel samen kan gebruiken.

 

Wat me vooral bezighoudt is dat biobizz organisch is en HG niet

 

Ik werk nl niet met ph meters vandaar me vraag

 

en weet iemand toevallig goede bodemverbeteraars en -verijkkers die goed samengaan met HG producten?

Ik vind die aminozuren en algamix van HG te duur en genoeg andere merken lijken dezelfde producten aan te bieden voor veel minder geld, zoals biosupermix van plagron of canna enzym ed

 

iemand nuttige info hierover?

Edited by Toproller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio/organisch en mineraal niet mengen.

1st bio en dan overgaan op mineraal wil nog wel, andersom niet.

 

bio is vrijmaken van voeding, mineraal is chemische kant en klare hap.

 

H&G is aan de dure kant en om compleet te voeden heb je best veel uit hun lijn nodig, hoe kom je bij H&G als je voeding?

Heeft een GS je dit heel hard aanbevolen waar ook de rest gewoon in assortiment zat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat gebruikt een maat van me al jaren en die volgt gewoon netjes het schema

Ik heb me planten in de groei wel vis en algamix gegeven en ze groeien er goed op

mss dat ik een testje doe om de 2 merken te vergelijken en anders kan ik het nog wel gebruiken om te vernevelen

in de groei

 

Ik lees veel over bioproducten zoals guano en lavameel mycorrhiza en ook de veelbelovende visemulsies etc

jammer dat ik die elementen niet terugvind in de beschrijvingen van hg voeding

 

guano zal wel de bio-organische variant van topbooster of shooter moeten voorstellen

Ik was wel van plan de volgende ronde dat of i.d.door me aardemix te gooien,

omdat ik me aarde hergebruik.

 

Iemand toevallig ervaring met bactoforce van hg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&G heeft amper bio, wat bio-mineraal misschien maar toch vooral minerale zooi.

 

Als je bio wilt gaan en niet zo moeilijk lopen doen is Sannies way (licht bemeste aarde, buffertabs en BAC bio voeding) een heel leuke manier om daar eens mee te stoeien en dat kost je de kop niet (tabs en 1ltr fles BAC bloei).

 

Als je grond wilt opwaarderen na gebruik beter voor een pre-mix produkt (biobizz heeft die) gaan, daarvan wat korrels mengen en klaar is klara vd een fractie vd prisj van die Bactoforce.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het is niet perse dat ik bio wil kweken, ik wil zoizo eerst deze hg lijn opmaken voor ik aan iets anders begin. Khad toevallig wat biobizz gekregen gewoon, dus dat ga ik cker ook gebruiken voor een leuk testje" hg vs biobizz".

 

De GS gaf aan voor aardehergebruik wormencompost(bio) en kalk door de aarde te mixen en alleen de toplaag te vernieuwen met nieuwe aarde, ip daarvan wilde ik die bactoforce gebruiken , maar als ik het zo goed begrijp moet ik nix van bio hebben in mijn medium

als ik werk met hg.

Volgens hg voedingschema heb je ook nix anders nodig en ook geen ph meter als je op aarde kweekt. Ik zag ook voedingschema's van hg hydro en wat me opviel is dat alleen de basis componenten verschillen , alle groei-bloeistimulatoren zijn voor aarde zowel als hydro hetzelfde, verklaart het hoge prijskaartje van hg.

 

Komt wel goed uit voor me hydro testkweekje, khoef alleen een basisflesje hydrovoeding te halen, de rest heb ik dus al.

 

Alleen nog op zoek naar goede afvalverwerkers voor het hergebruik van me aarde met minerale voeding van hg

Vind het niet erg om iets meer te betalen, als ik daarmee me kweekproces kan optimaliseren, maar die aminozuren bv zijn wel overdreven duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...