Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kruipboy

Probleem Onderhoud Woning

Recommended Posts

Beste mede growers.

 

Ik zit met een ''klein'' probleempje in mijn maag.

Kreeg gisteren een brief dat er onderhoud gepleegd gaat worden aan mijn huur woning.

 

Normaal zou onderhoud geen enkel probleem zijn, aangezien mijn hok onder het huis zit, waar normaal enkel een kruipruimte behoort te zijn dus daar hoeven ze meestal niets te doen.

 

NU daarentegen willen ze allerlei dingen doen, o.a. de cv leidingen isoleren waarvan er eentje onder de woning loopt....

 

Heb de dames nu net twee weken in bloei, en de toppen beginnen aardig door te komen.

Het onderhoud zal plaats vinden over 4 weken, dus dan zitten ze vol in de bloei en nog niet klaar(pp)

 

De toegang tot mijn hok is nu gewoon het originele luik naar de kruipruimte, welke er dus al zat toen ik er kwam wonen, heb hiervoor een uitsparing in het laminaat zitten.

 

Ik zit eraan te denken om laminaat helemaal over het luik heen te leggen, zodat het lijkt alsof je het laminaat eruit moet breken om bij het luik te komen, en dan tegen de monteur te zeggen dat ik niet wil dat er aan mijn laminaat gebroken word, dan maar geen geïsoleerde leidingen.....

 

Heeft iemand enig idee of je zulk onderhoud van de woningbouw op deze manier mag weigeren? is MIJN laminaat toch? als ik niet wil dat ze eraan zitten moeten ze er dan af blijven?

Er staat ook niet in het huurcontract dat ik de kruipruimte vrij dien te houden.

Ook al haal ik de dames weg, dan zal ik als ze het zien dik gezeik krijgen om het feit dat ik de kruipruimte zo heb afgegraven....

 

Graag advies, zit eraan te denken alles weg te halen, heb geen zin om met vrouw en kinderen op straat te belanden... maan AL DAT WERK voor niets is aan de andere kant ook weer zo wat.........

 

Gr Kruipboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afbreken en laminaat door leggen lijkt me het handigst.

Wie zegt dat jij dat afgegraven hebt, mochten ze er alsnog in willen en daarvoor je laminaat verwijderen.

Als dat laminaat doorloopt lijkt het me dat ze ook niet meteen jou zullen verdenken van afgraven.

 

Volgende keer zo'n project doen in een koopwoning, geen gezeik met mensen die langs moeten komen voor het een en ander, alles zelf in de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

isoleer die buis in de kruipruimte zelf en trek er foto's van, en dan zeggen dat je niet wil dat ze die laminaat kapot maken omdat die buis al geïsoleerd is, misschien trappen ze daar wel in ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle buren hebben ook een brief gehad mag ik hopen.

 

Catch 22.

 

Hier waren ze laatst alle kozijnen aan het schilderen, daar moet je het raam voor openzetten. Dat is ook ruk. 'Gelukkig' heb ik maar een ienie mienie tentje met DWC die in de zomer de hitte niet trekt dus was non-actief :) Die kon ik zo makkelijk uit het zicht zetten. :whistling

 

Als ze het laminaat niet pikken kun je altijd nog bezwaar maken ofzo bij de huurcomissie.

Dat zal wel paar weken duren lijkt me, desnoods een kort geding erachteraan.

Maar laminaat is wel te demonteren natuurlijk.

Wat een gedoe allemaal. Voor een lief plantje :/

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laminaat breek je niet los, dat klik je los en nadien weer vast en ben jij als huurder verantwoordelijk voor.

Check je contract nog eens goed, woningverbetering weigeren op grond van: mot ik niet en me laminaat gaat je niet lukken vrees ik.

 

Hier staat zelfde onderhoud gepland en omdat ik in een huurhuis woon kweek ik in een tent, mochten ze willen komen dan kan ik in ieder geval eea uit het zicht krijgen wat met een hok niet echt gaat lukken.

 

Vrouw&kinders in zelfde huis dan zeker opruimen want is het niet waard om op straat te belanden als je niet op een of andere manier je kweek kunt verantwoorden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom uberhauot het risico lopen, ruim de boel gewoon, als ze zeiken over je uitgegraven keldertje zeg je gewoon dat je er niks van weet, dat was al zo...

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tips

 

Ik vind

isoleer die buis in de kruipruimte zelf en trek er foto's van, en dan zeggen dat je niet wil dat ze die laminaat kapot maken omdat die buis al geïsoleerd is, misschien trappen ze daar wel in ;)

 

nog niet eens een slecht idee, maar dan zonder dat gedeelte met de foto's dat valt wel erg op denk ik...

 

Laat wel horen hoe ik het aan ga pakken/heb aangepakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom uberhauot het risico lopen, ruim de boel gewoon, als ze zeiken over je uitgegraven keldertje zeg je gewoon dat je er niks van weet, dat was al zo...

 

:withstupid:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat jullie bedoelen, vind het alleen zo zonde om mijn weken lange uitgraaf werkzaamheden ''voor niets'' te laten zijn.

Natuurlijk wil ik geen onnodig risico lopen om op staat gegooid te worden, maar ja risico loot je met deze hobby natuurlijk altijd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shoot lastig man. Denk dat je ze even moet bellen en mededelen dat je leidingen al geisoleert zijn door jezelf. Foto idd niet doen. Valt teveel op.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de kruipruimte leeg hebt , strooi dan wat stof uit de stofzuigerzak en wat losse mortel rond

ziet er dan uit alsof er al jaren niemand is geweest

 

opruimen, want vrouw en kids

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja opruimen voor vrouw en kids dat is zo... maar het geld is ook voor vrouw en kids... En in deze tijden komt dat uiteraard goed uit...

Dus dat maakt het nog is een keer extra lastig, heb de investeringen uiteraard al gedaan, en als de plek gevonden word kan ik het daar nooit meer met een gerust hart doen.... dus zorgen dat dat het niet gevonden word is prioriteit nummer een, los van alle planten en materiaal weghalen eventueel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een combi doen van alle genoemde opties. Maar ook je rondje afmaken. Even bellen en zeggen dat die week jou heel rot uitkomt. Verzin maar wat, heeft voor mij altijd gewerkt. Het is toch een grote klus waar ze een tijdje mee bezig zijn en je bent heus niet de enige die het slecht uitkomt.

 

Eventueel kun je dan later weer verder gaan, maar das wel tricky. Je weet deze tijden nooit wat er word gesignaleerd en gerapporteerd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, na veel gepieker, en flinke stess, is het allemaal goed gekomen!

 

Ik wou het pertinent niet opruimen, heb er veel moeite en tijd in zitten, en als ze de spot zien is het hoe dan ook voor niets geweest, heb wel is waar een ronde achter de rug, maar echt rendabel was dat ook weer niet te noemen... maar uit huis getrapt worden dient ook ten alle tijden voorkomen te worden uiteraard!

Ik de woningbouw gebeld, wat nou allemaal de bedoeling was, dat ik graag wou weten waar ik aan toe was.

Ik zou terug gebeld worden, en ja hoor dagen later word ik terug gebeld door het bedrijf welke de werkzaamheden uit zou voeren.

Gewoon normaal gevraagd waar ik rekening mee diende te houden, of er eventueel nog iets aan de kant moest worden gezet etc. etc.

Allemaal niets bijzonders.

wel moesten ze er eigenlijk bij, maar kon ook wel op een andere manier opgelost worden! en dat is ook gebeurt!

 

Het is wel een iets langer verhaal dan dit, maar meer durf ik hier op WF niet over te zeggen...

 

Bedankt voor jullie reacties nog!

We gaan lekker verder hiero :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...