Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smokey35

Problemen Met Lamp

Recommended Posts

hallo kenners,

 

Ik ben nog maar net bezig met een kweekje en ik heb de indruk dat men lamp lichtjes flikkert,ik heb al zoveel hier gelezen,maar daar niet echt iets over terug gevonden.het lijkt net of de lamp niet volledig opwarmt,zou dat kunnen of klink ik nu helemaal idioot :whistle: zelfs al ik een foto wil nemen staan er strepen op de foto.Iemand raad...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die strepen op je foto, dat is normaal hoor, heb ik ook meestal als ik foto's neem met lamp aan. ligt volgens mij gewoon aan de camera, je hebt toch de goeie vsa? en alles goed aangesloten? misschien los contactje hier of daar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb speciaal de vsa van phillips genomen en bij mijn weten alles goed aangesloten.bedankt voor de snelle reactie :tu .lose contacten zal ik straks eens nakijken als de lamp uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto of filmpje maken met de lamp aan is idd niet te doen, of je hebt strepen.

Beter foto's maken als de lamp uit is, evt. met flitser is het resultaat al beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je de vsa testen met een andere lamp? het zou nl ook kunnen dat 1 van de plaatjes die in de vsa zitten, kapot is, en dan flikkert je lamp ook. of ietsje vaster aandraaien mss?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto of filmpje maken met de lamp aan is idd niet te doen, of je hebt strepen.

Beter foto's maken als de lamp uit is, evt. met flitser is het resultaat al beter!

 

Heb je wel een heel slechte camera dan dat ie dat niet kan.

 

Op gloeilamp instelling zetten en als foto setup het plantje, mogelijk nog iets met de witbalans beetje spelen en je neemt daglicht foto's onder HPS, zelfs met een Nokia telefoon perfecte foto's.

 

Flitsen heeft geen zin met licht aan, krijg je rare bladvlekken op de foto, licht uit natuurlijk wel.. jij wordt ook graag wakker voordat de wekker afloopt met een zoeklicht in je porum :dribble:

 

15min voordat lamp aangaat kan je je gang gaan, 15 na lamp uit ook, daarbuiten moet je ze gewoon laten slapen :hug:

 

@smokey

Wat zit er op dezelfde elektra groep verder aangesloten?

Een koelkast of andere grootverbruiker wil nog wel eens leuk doen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

men fototoestel is men gsm,iphone :whistle: miss niet het beste fototoestel.

en wees gerust als de dames slapen laat ik ze met rust hoor

ik heb speciaal een aparte kring ervoor :D

ik heb de raad van acoustic opgevolgt en alles nog eens goed vastgedraaid en nu lijkt alles ok

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou en dat die Iphone geen super lens heeft?

Hij beschikt in ieder geval wel over de instellingen die ik aangaf waarmee je onder HPS wel streeploze en niet overbelichte oranje foto's kunt maken.

 

Maak maar eens een foto met lamp uit en dan met lamp aan met die instellingen en vergelijk, ziet er toch ff wat anders uit en kan soms heel andere indruk geven van de plant, met lamp aan zie je vaak wat eerder vlekken ed in het blad die een bladprobleem kunnen inhouden bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een app voor de iPhone waarmee je de witbalans kan instellen? De standaard app kan het in elk geval niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Iphone (wonderdoos orakel toch?) met geen witbalans instelling leek me al heel erg ongeloofwaardig, thanks acoustic.

 

Mac man (macbook op schoot) maar een Iphone (Ipad ook) komt er hier van zijn levensdagen niet in, Nokia verstaan ze me tenminste en hoeft niet elke dag aan de lader :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas kan ik die instellingen op mijn iPhone (4, iOS 7.1.1) niet vinden. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

Helemaal gelijk, het is een ouwetje. Bijna vier jaar inmiddels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die instellingen zijn ook niet te vinden onder die iOS, jailbraken om het te doen, sry wist wel dat Apple soms rotgeintjes heeft maar dit had ik niet verwacht.

 

Elke beetje smartphone kan foto's nemen en witbalans instelling doen, zelf een cheap ass van 60 tientjes prepaid Tmobile kon het nog (check verslagen van mij 2012), blij dat ik er geen heb gehaald toen, hier een link naar hoe de gele waas weg te krijgen bij niet laatste iOS (denk dat acoustic linkt naar meest recente op Apple?).

 

klik

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem van de lamp gevonden.

De lamp op zich werkt prima nu is het de super spreader van mijn adjust a wing die trilt en zo de illusie geeft dat de lamp flikkerd.

Heeft dit nadelige effecten of kan dat geen kwaad :blink:

 

@ Ik heb altijd nokia gehad,nu eens gekozen voor een iphone...what a mistake to make :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hield zo'n superspreader niet juist heel veel licht tegen?

 

4 jaar geleden was de iPhone zo ongeveer de enigste smartphone waar je nog een beetje serieus mee kon surfen. Doe meestal nogal lang met m'n fone. :)

 

@lostchild: ik heb niets kunnen vinden. Kan hem nog wel ff updaten naar 7.1.2, maar of dat iets gaat uithalen? Achteraf de witbalans instellen kan vast ook wel via één of ander app of proggie op de pc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het licht beter verdelen,minder hotspots.

Licht tegenhouden denk ik niet,warmte verdelen wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

IPhone 4 is zoooo 1990

 

Een magnetische philips ballast met een straatlantaarnlamp ook.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan deze maar die zou moeten werken op die dinosaurus van een phone :P

 

http://campl.us/

 

en hier nog een interessante, een microscoop voor de 4/4s-5

 

http://www.miniinthebox.com/nl/60x-magnification-mini-digital-microscope-with-led-head-light-and-uv-light-for-iphone-4_p200918.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is nie gratis he :)

 

Die microscoop is wel leuk. Heb dezelfde, alleen zonder hoesje...

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...