Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

18 Liter Potten.. 7De Week Bloei.. Te Nat?

Recommended Posts

Heren,

 

 

Ik zit met een probleem.... Ik heb amnesia hazen staan die heel erg weinig drinken. Ook tijdens de hete zomer willen deze krengen maar niet drinken. Nu ze al 7 weken in de bloei staan en nog steeds maar maximaal 1 liter water krijgen laten de potten het water gaan..... Dit is voor het eerst dat ik minder als een liter water geef aan planten die ruim in de bloei staan. Ik gaf hiervoor zelfs soms 1,5ltr water..... Wat is er aan de hand met mijn dames?

 

Gr CW

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn de potten wel zwaar? anders is misschien de aarde erg droog en wil het geen vocht opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien verkeerd of niet voldoende ingewaterd ?? klein wortelstelsel ?

of de pot een keer heel erg droog getrokken? hoge ec en weg mooie wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gewoon weinig licht en of kleine planten. beetje aanvullende info mag wel anders is t vissen.

 

ik heb haze staan van 1.20 in 18 liters, onder 5x600w 2,40x2,40 en die drinken ook minder dan een liter per dag, dus ja. wat verwacht je met weinig licht.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot niet goed doorworteld, tot krap aan de helft denk ik waardoor je al snel aan het 'drainen' bent in de pot zelf?

Lastig op te lossen, hier wou de s5 ook maar niet de pot doorwortelen, ze doen hier en dag of 4 met water ipv 2 en die staan op 6.5ltr onder genoeg licht en hebben ook met die warmte gestaan.

 

Er hangt toch wel voldoende licht op (2x400W op 120?)

 

Net ff wat minder water geven per keer dan je deed om overwateren te voorkomen al is dat op grotere potten dan 11ltr best lastig.

Beter niet te nat maar ook zeker niet te droog, je gaat kritieke weken in en rotkans ligt dan op de loer.

 

Hoe staan ze erbij qua gevoedt?

Flink of schraal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ik had er inderdaad wat meer info bij mogen zetten :whistle:

 

De dames hebben ruim 2 weken voorgroei gehad in 6ltr potten daarna overgepot naar de 18ltr potten. Het viel me al in de 5 de week bloei op dat ze "te" nat stonden waarna ik niet meer boven een liter water per pot ben gekomen. De potten zijn gewoon op gewicht zoals het hoort dus een keer droogetrokken heb ik ze zeker niet.

 

Ik draai nu met 600watt en de dames zijn +/- 130 hoog, de lamp hang op de hoogste stand.

Zelf denk ik dat het misschien komt door te veel bladeren??

 

De voeding is echt mini mini minimaal dit keer... ik geef maar 1 x per week voeding mee en dat is dus 10 a 15ml op 10 liter

Toppen zijn nu zichtbaar aan het zwellen, helaas zit er wel weer een plant tussen waar ik misschien maar 15 gr af gaat halen :rolleyes2:

 

Vanaf nu minder water geven, vandaag zelfs even niks want ze staan echt te nat!

 

 

Bedankt voor de input heren :tu

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...