Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paranoidfromtheweed

Koolstoffilter

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Heef iemand enig idee hoe het zou kunnen dat als de lampen uit gaan gedurende een periode van drie minuten ongeveer een plantengeur wordt los gelaten en dan herpakt de filter zich weer. Het is niet echt een wietgeur, maar meer een plantengeur. Het is een 2500 m3 afzuiger en filter is eveneens 2500 m3. Ik vindt het erg opmerkelijk, omdat tijdens de lichturen niks te ruiken is, maar pas nadat de warme lucht uit de tent is vindt dit plaats. In mijn beleving zou het tijdens de lichturen erger moeten zijn als het aan de filter lag. Reageert de filter op snelle schakelingen van warm naar minder warm? De filter is van airtech en is laten wij zeggen nu 1,5 x oud.

 

Iedereen bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat wanneer de lampen uit gaan er een hogere luchtvochtigheid is, wat weer voor een bedompte aardse geur zorgt. (Ruik ik ook wel eens, zelfs met nieuwe filter)

 

Of als je lampen uitgaan dimt de afzuiger misschien te hard, waardoor je een overdruk krijgt welke voor geurlekken zorgt.

 

Dat is wat er bij mij zo even binnenschiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lampen afslaan gaat het volop verdampen nog even door maar je zuigt ineens een stuk minder hard af waardoor het door de filter heen komt, het is ook wel een geurexplosie hoor, net alsof je een heel gezon hebt gemaaid.

 

Dit fenomeen duurt overigens maar een bepaalde periode is mijn ervaring en zelfs met hele nieuwe setup had ik het.

 

Tegenwoordig als de periode van vers gemaaid gras aangebroken is zet ik de fancontroller voor uit gaan vd lampen even op handmatig zodat er wat harder afgezogen wordt na lampen uit en meeste weggefilterd, ik heb een hulp die van niks mag weten en doe het al een jaar of wat zo.

Heeft wel gevolgen vd temperatuur, die zakt een stuk sneller met dat harder laten lopen vd afzuiger wat ook weer consequenties kan hebben, ik heb de kachel al aan in de ochtend zodat de aangezogen lucht 21C is ipv 15 bij niet verwarmen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zoiets ook gehad, alleen NADAT de lampen aangingen. Na een kwartier rook je niets meer. De (crappy) afzuiging was vast in gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook nog een inblazer?

 

want als die meer lucht naar binnen blaast dan dat je afzuigt dan krijg je idd overdruk zoals BraboGrowe al zei.

of er kan ergens een lek in je slang zitten of bij de aansluiting van de filter->slang of slang->Box aansluiting.

dus altijd de flenzen afkitten en de slangen goed aftapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had geen inblazer, alleen passieve aanvoer en de geur kwam echt uit het filter.

 

De afzuiger (badkamerfan) zat rechtstreeks vast aan het filter. Alles afgetaped.

 

De geur kwam dus eigenlijk uit de afzuiger voor de pietlutten (zoals ik) onder ons. :)

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx iedereen voor de info. Ik zal even de slangen nogmaals nakijken of er ergens een lek zit in de tent. Zo niet dan denk ik dat ik een even grote filter aan de uitblaaskant doe alhoewel dat mischien een beetje drastisch is (Draait trouwens non-stop op 100%). Vindt het vooral vreemd, omdat de afzuiger altijd zelfde percentage draait, maar precies als de lampen uitgaan na enkele minuten iedere avond op dezelfde tijdstip de vreemde grasgeur verschijnt en zo weer ook verdwijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...