Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

secret jardin

Secret Jardin's Secret Gardin Goes Rfx

Recommended Posts

terug van weggeweest, even een pauze ingelast maar we zijn weer zover!

even snel de setup

 

*mammoth pro 150x150x200

*gavita pro 1000watt

*1200 afzuigen met 1500 presh filter

*cli-mate 15amp frequentie controller

*bluelab guardian monitor

*9x40ltr smartpots gevuld moet RFX

* Gold Label voedingslijn

 

tijdens de pauze de potten mapito op elkaar gestapeld, toen ik ze weer in wou zetten bleek de mapito vol schimmel te zitten :wtf2:

toen dacht ik we gaan eens wat anders proberen, kueze viel tussen rfx en kwx, voor rex gekozen omdat ik graag zoveel mogelijk bijstuur

 

moet de stekken nog binnenkrijgen, hoop ze volgende week vrijdag te hebben maar dacht alvast een verslag beginnen met wat foto's

 

zijn met gopro gemaakt dus standaard met een 'fisheye". vandaag alles in beta opgezet maar had er genoeg van voor vandaag dus moet alles nog netjes afwerken;)

 

tips mbt RFX zijn uiteraard welkom

 

gallery_35330_17394_615296.jpg

gallery_35330_17394_2439457.jpg

gallery_35330_17394_1731096.jpg

gallery_35330_17394_283906.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om weer een verslag van je te zien.

 

Succes!

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIT ga ik zeker volgen. Wil zelf ook zoiets gaan doen, dus ben erg benieuwd ! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, go for it dude!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is handig om meer rfx te halen dan je nodig lijkt te hebben ga ervan uit dat je met 1 zak anderhalve pot vult meer zit er echt niet in!

In wateren met ph 5,5 en ec 1,4 21 graden dan 'n week niets meer doen!

( ja de lampen aan 😊)

Succes gegarandeerd ik heb nooit uitvallers

 

Water +- 25 liter per pot in kunnen ze 'n week vooruit

 

Maar lees dat je op mapito zat dus gaat vast goed komen !!

 

Succes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx allemaal, goed om weer terug te zijn iig:)

 

@ just made it, een week niks meer doen op rfx? op mapito deed ik dat ook altijd maar denk dat rfx wat te snel uitdroogd. ziezo om de dag nog even van boven wateren.

@ braboGrower, Amnesia word het.

 

ik heb de smartpotten in de kast gelegd en maar weer eens de hornbachkratjes tevoorschijn getoverd.

passen 10 kratjes in de tent

nu mijn vraag, 1of 2 per pot. aangezien het een klein oppervlak betreft vind ik 2 per krat een beetje too much, maar aan de andere kant 1 per krat krijg ik het mss niet mooi vol..

 

thoughts?

 

Grtz SJ

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je nu niet meer rekenen? 2 per kratje is 8,8 per m2. hoe is dat to much, eerder perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken de rekensom, maar zat te denken amnesia heeft ruimte nodig, en ik heb met minder planten per m2 beter gedraaid dan met meer.

maar dat was met smartpots, kratjes is een ander verhaal. bij prettig werkt het idd goed maar is een grote open ruimte. ben bang dat ze teveel hut mutje gaan staan en alles weer dichtgroeit, heb het gehad met die fluf onderin :rolleyes2:

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes.

 

Ff vraagje van bouworde (heb zelfde type deurkozijn):

hoe heb je dat ruitje eruit gekregen?

Hele kozijn gedemonteerd (zoals hier moet omdat panelen kozijn thv deur geklonken zitten oid) of een andere makkelijke manier?

 

Zit in woningbouwhuis waar ik ruitje niet wil uitsnijden of hele kozijn gaan demonteren maar dat ruitje eruit zou heel mooi zijn om via lichte overduk uit te blazen ipv deur altijd open en kou inval door trek op overloop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb altijd 8/9 per m2. is perfect voor ammie. kwestie van op tijd schakelen. heb altijd mooie diepte. 1 is erg weinig, dan word het een knak project ala krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild, de rubber randjes voorzichtig eraf halen met platte schroevendraaier, dan zie je dat het glas achter kleine haakjes oid vastzit.

maaaaaar in je stijl zit een veer, dus even je glaasje naar beneden drukken(1hand aan weerszijden dus binnen en 1 buiten en je kan em zo eruit wippen :whistling

als het niet lukt kan ik wel een fotoreportage of een filmpje voor je maken. maar denk dat je em er nnu zo uit hebt

 

@noob, dat was ook de reden dat ik het even vroeg, tentje vol word moeilijk dan. dan maar 2 per krat, 20 in een 150 tent, ben benieuwd!

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK had dat veermechanisme inderdaad al ontdekt, ik ben zo bang om in hoek net ff verkeerd kracht te verdelen en dan rinkel :wacko:

Iemand had er al een keer voor me naar gekeken, zelf durf ik met nekhernia tegenwoordig niet zo goed een huishoudtrap met meer dan 2 treden op en aan de hulp vragen is ook zo wat (lees MMA dan oid).

 

Bedankt vd uitleg ,weet nu dat het toch via boven kan en als er weer eens een kennis koffie komt drinken heeft ie wat te doen.

 

Ik heb er trouwens met Ducktape een stukje speakerdoek voor gezet tegen licht uit- en inval, misschien ook wat voor jouw om deels zo af te sluiten?

 

Je wilt niet weten wat voor lichtbundel er nog via dat raampje kan en hoe dat mogelijk opvalt/ hinderlijk is voor jezelf.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

gwn het ruitje in het midden klemmen aan weerskanten en recht naar beneden drukken, dan zou je kennis het makkelijk moeten lukken.

klopt speakerdoek, had er al aan zitten denken. gelukkig zit die kamer in een klein halletje waarvan alle deuren dicht kunnen(zonder raampjes erboven). maar beter safe than sorry idd goede tip thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rfx droogt alleen snel uit als ze gaan zuipen niet als het stekken zijn gewoon goed inwateren 5.5 1.4 dan worden het gewoon rammers en dan nogmaals 7 dagen niks en san vlieden met zelfde waardes

 

Gr Just made it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, een nieuw verslag!

Ik wil binnenkort ook met een tentje en RFX aan de slag gaan ;)

Ik ga je volgen, succes man!

 

Groetjes, MuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken de rekensom, maar zat te denken amnesia heeft ruimte nodig, en ik heb met minder planten per m2 beter gedraaid dan met meer.

maar dat was met smartpots, kratjes is een ander verhaal. bij prettig werkt het idd goed maar is een grote open ruimte. ben bang dat ze teveel hut mutje gaan staan en alles weer dichtgroeit, heb het gehad met die fluf onderin :rolleyes2:

Ik draai met 8,5 planten per vierkante meter, perfecte dichtheid! ik heb twee planten per krat van 40x30 staan. 1 krat is met slechts 1 plant uitgerust en ik kan duidelijk zien dat ik daar liever de 'normale' bezetting had gehad, want het is een beetje te leeg daar qua toppen. (was vanwege een 'kneusje' die ik liever kwijt dan rijk was). Het is wel een klein beetje hutje-mutje, maar niet te en dat terwijl mijn hokje echt een soort steegje is van minder dan een meter breed.

Edited by Groene Mug

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JMI, oke i'll keep that in mind

@groene mug, dat is goed om te weten, had de knoop al doorgehakt ga ook voor 2 per kratje. kga je ruimte even opzoeken, zit je ook op mapito oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groene mug, dat is goed om te weten, had de knoop al doorgehakt ga ook voor 2 per kratje. kga je ruimte even opzoeken, zit je ook op mapito oid?

 

Op RFX, het liefst had ik de kratten een centimeter of 5 hoger gehad, maat goed ik red het net aan met de 18cm hoogte van het substraat.

 

Kijk maar even in mijn 'handtekening' daar zie je drie linkjes, het bouwverslag, het huidige kweekverslag en een moederplanten/klonen verslag. denk dat de eerste twee wel interessante kost voor je kunnen zijn, maar neem wel de komende week vrij, je bent even aan het lezen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

groene mug, het is idd een beetje veel om te lezen haha daar moet ik echt even goed voor gaan zitten:P

ik was in een creatieve bui en dacht ik ga dit eens proberen:

zo komen de gootjes te liggen

gallery_35330_17394_1918432.jpg

ik dacht ik draai aan de binnenkant een schroefje om ze vast te zetten

 

gallery_35330_17394_884341.jpg

zo ziet het er dan van binnen uit

gallery_35330_17394_943301.jpg

 

nu mijn vraag, kan dit kwaad voor de wortels of planten? weet niet of het rotzooit afgeeft als er water bijkomt.

 

alvast bedankt

 

grtz

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stomme vraag, maar zijn ze van rvs? :P

 

Al zou ik niet eens weten of wat roest erg schadelijk zou zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat bij galvanise jaune cemente au chrome

gegalvaniseerd chroom kan ik eruit halen

 

zijn schroeven van hornbach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...