Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

urbangrower

27 Mc'ers Staande Bij ?

Recommended Posts

mensen ,

 

heeft iemand nog zon apparaat in de kast staan ??

 

aansluiten dat ding en gaan met die banaan !!

 

ik ben qrv op 27.555 usb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel grappig ….. van alle mensen van WF ;-)

 

cool man !! haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een plaatje voor de mensen die geen idee hebben waar ik het over heb….

dit is mijn basisstation….. incl bv 135

gallery_29692_14605_35476.gif

 

en deze heb ik in de bus incl een kl400 en siro 5000

gallery_29692_14605_32575.gif

 

weet wel bijna zeker dat er meer mensen met deze hobby besmet zijn ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staande bij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

super ..;)

 

wat ik me wel heb zitten te bedenken … het is niet zo slim om mn callsign hier te vermelden .. of mn skipnaam GOOGLE is a bich !

 

MAAR ...

 

19WFXXX lijkt me wel wat ;)

 

als ik zo vrij mag zijn dan ben ik graag 19WF005

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe werkt dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn die dingen die niet werken icm hps licht :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en dan ga je op zolder in een hoekje zitten, klapt een onopvallend deurtje open en daar staat je bakje, en dan? urenlang met andere bakkiefreaks praten? waarover? over de nieuwste bakjes die er op de markt zijn? of om je deal te bespreken? of werkt het ook tegen relatieproblemen? of ga je net als vliegtuigspotters noteren met welk bakje je contact hebt gehad? ik vind zo'n 4 Meter hoge antenne op een auto er altijd wel imponerend uit zien, maar ik snap het gewoon niet

 

Racker heb je ook een bakske?

Edited by amnees
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik ken wel iemand die gepakt is doordat een paar mensen met een bakkie gingen peilen waar die storing op hun bakkie toch vandaan kwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik een auto met 4 Mtr hoge antenne voor m'n hok zie staan moet ik de handgranaten pakken?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker

met 6 hps lampen kan ik nog steeds de wereld overblazen ! en heb totaal geen last van qrm(storing)

heb idd wel eens gehoord dat de zend spullen de hoge frequentie niet zoleuk vinden .

 

 

@amnees

 

ik heb een antenne van 210 cm op mn 2 meter hoge bus staan ;) ... laat die granaten maar liggen ..

 

en t werkt bijna t zelfde als vliegtuigspotters idd .. wij versturen ook nog QSL kaarten (jaren 70) en het bijhouden van je gewerkte divisies (landen) is toch leuk!

 

ik vind het bv behoorlijk spannend als ik met 100 watt ssb met sao paulo aan t praten ben ...door de lucht en zo analoog als maar zijn kan ...:)

das toch een kleine 14000 km door een aluminium sprietje (van 5,5 meter lang op een paal van 14 meter .

 

ook vanuit de bus kan ik met HEEL Europa , scandinavie,rusland ,noord America en natuurlijk lokaal werken.

vooral praat over de hobby, apparatuur en hoeveel watt's je loopt te stoken en noem maar op !

 

zoooo toch leuk ...nog een andere hobby hebben ;)

 

nog een leuke toevoeging .....

op de bak (27mc) lullen is wat nu t chatten op de pc is .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chatten op de pc mag.

100 watt ssb da mag to nie voor een amateur. :innocent: :D of zijn de regels veranderd sinds 1984.

 

Vroeger wel zon ding gehad,kon alleen overdag want als ik s avonds op de bak ging en ik kneep de mic in,dan had de rest van het blok geen tv meer. :whistle:

Had toen zon grote zilverkleurige kast ter grote van een audio versterker 120 watt am fm usb ssb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het misschien net zoiets als larpen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahahahahahahahah, leuk!!!!!!,.......jammer dat ik mijn shack heb omgeruild voor een "hok" ,.......Sja je kan niet alles tegelijk toch?

De 27,555 is een bekende en regelmatig nog wel uitgeluisterd!!!

 

Dit was Pd4### qrv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chatten op de pc mag.

100 watt ssb da mag to nie voor een amateur. :innocent: :D of zijn de regels veranderd sinds 1984.

 

Vroeger wel zon ding gehad,kon alleen overdag want als ik s avonds op de bak ging en ik kneep de mic in,dan had de rest van het blok geen tv meer. :whistle:

Had toen zon grote zilverkleurige kast ter grote van een audio versterker 120 watt am fm usb ssb.

 

Hahaha die goeie ouwe tijden, toen stond de politie met de RCD aan de deur,.....nu met een grote vuilniswagen,.........

Er veranderd weinig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker

met 6 hps lampen kan ik nog steeds de wereld overblazen ! en heb totaal geen last van qrm(storing)

heb idd wel eens gehoord dat de zend spullen de hoge frequentie niet zoleuk vinden .

 

 

@amnees

 

ik heb een antenne van 210 cm op mn 2 meter hoge bus staan ;) ... laat die granaten maar liggen ..

 

en t werkt bijna t zelfde als vliegtuigspotters idd .. wij versturen ook nog QSL kaarten (jaren 70) en het bijhouden van je gewerkte divisies (landen) is toch leuk!

 

ik vind het bv behoorlijk spannend als ik met 100 watt ssb met sao paulo aan t praten ben ...door de lucht en zo analoog als maar zijn kan ...:)

das toch een kleine 14000 km door een aluminium sprietje (van 5,5 meter lang op een paal van 14 meter .

 

ook vanuit de bus kan ik met HEEL Europa , scandinavie,rusland ,noord America en natuurlijk lokaal werken.

vooral praat over de hobby, apparatuur en hoeveel watt's je loopt te stoken en noem maar op !

 

zoooo toch leuk ...nog een andere hobby hebben ;)

 

nog een leuke toevoeging .....

op de bak (27mc) lullen is wat nu t chatten op de pc is .

 

Een leuke hobby is het zeker!, lange afstanden draaien met zo min mogelijk vermogen, en idd, een 100W output deed de televisies knipperen en brommen met als blije buren als gevolg.

 

Komen daar de de aanschafkosten van een setje (Lincoln of een 50 van Kenwood met antenne (op het dak)!!! en een voeding ed,?????

 

Ga jij de antennes ff 1/1 fixen,???

 

Wel lekker rebels!!!!!!,..........like that!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai hier Max 500 watt ssb ;-) af en toe wel handig.

Mijn montova staat zeker 1:1 anders heb je aan je vermogen ook geen reet...

Moet wel zeggen dat ik een buizen versterker heb ,scheelt een hoop ellende .

 

Op marktplaats staan leuke setjes ... En dan bedoel ik niet die 40 kanalen troep;-).

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha leuk, echt jaren 80

 

heb ook zo'n ding gehad, moest je toen nog een ptt vergunning voor hebben.

ik kwam met mijn vermogen niet verder dan 15 kilometer rond huis, weinig contact dus met andere cb ers.

dat werd anders toen ik over ging op engels praten en vertelde dat ik Londen zat,

iedereen wou weten met welke s-factor ze binnen kwamen bij mij

Edited by andre70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breekie breekie ;)

 

Wat een mooie tijden waren dat haha en dan z'n mega antenne op je huis schroeven om mijlenver te communiceren.

 

Heerlijk!

 

Casto gaat zijn zolder opruimen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes ! Vooral bij t dx-en

 

Gister nog een nieuwe set gekocht ..

 

Een kpo dx5000

gallery_29692_14605_405951.jpg

hier staat Maas op maar is 1 pot nat

 

Die gaat nu in m'n bus en m'n George staat bij een kameraad die inmiddels al een dikke antenne op z'n huis heeft .

 

Hier ben ik al dik 11.000 km van huis geweest (sao paulo)

 

Mensen,zolder opruimen en aanzwengelen da ding!

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...