Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mymedicine

Help

Recommended Posts

Hallo

Ik ben bezig om een kweekruimte te bouwen en wil deze verwarmen met vloerverwarming.

mijn kweekruimte is in een houten schuurtje deze ruimte is geisoleerd.

op de vloer liggen stoeptegels daaronder is gewoon grond.

 

ik wil graag de volgende elektrische vloerverwarmingsmat plaatsen:

http://www.thermosta...bi_opbouw_.aspx

 

 

De hooghte van de ruimte is 1,96 dus kan niet dikke isolatie op de vloer leggen ivm met te veel hoogte verlies.

 

heeft er iemand tips hoe ik deze set het beste kan installeren?

 

20140818_193026-1.jpg

 

mvg

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

nee dat stond niet in de planning en als die niet kan andere soorten zat, maar waarom kan deze plant niet tegen vloerverwarming en zijn en meer soorten waar ik rekening mee moet houden met vloerverwarming?

 

mvg

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh oke de hoogte dan zou ik de planten evt nog kunnen toppen

onder de tegels light klei er is een optie om de boel uit te graven en als ik alleen al de tegels weg haal win ik 4 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gewoon een hersenspinsel en moet je zelf over nadenken of het haalbaar is,

 

1. Tegels weghalen

 

2. Pir dakplaat als ondergrond (mischien kan je de rest ook meteen isoleren?)

 

3. Die mat daar gewoon op maken.

 

4. Kijken op marktplaats of iemand in jou buurt nog een paar tegels over heeft en die erop lijmen.

 

Dan zit je ongeveer weer op dezelfde hoogte dan die je nu hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je , met die vloerverwarming, veel warmteverlies hebt door die stoeptegels/grond, nu nog niet maar in de winter als het kouder word? inderdaad ff langs de bouwmarkt ;)

misschien een soort lage geisoleerde bak maken met die vloerverwarming (tussen rockwoll, ik zeg maar wat?) daar de plantjes boven op?

of misschien de vloerisolatie met purschuim tussen 2 dunne isolatieplaten plakken, win je ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er ook een beetje aan denk ik, of het eenmalig is, of een hokje voor langer gebruik, hoe je de vloer afwerkt,

ook rekening houden, dat de lv waarschijnlijk hoger zal zijn door de ondergrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik dan zou doen is de tegels eruit suk vijverfolie op de vloer dan laag sandwich panelen daarop vloerverwarming en dan weer een dunne laag

sandwich panelen en dat dan weer afwerken met vijverfolie?

 

volgens mij kom ik zo aardig in de buurt

 

het hokje is bedoeld voor langer gebruik idd dus ben liever wat extra geld en tijd wkijt en dat het echt goed is

 

Dit is gewoon een hersenspinsel en moet je zelf over nadenken of het haalbaar is,

 

1. Tegels weghalen

 

2. Pir dakplaat als ondergrond (mischien kan je de rest ook meteen isoleren?)

 

3. Die mat daar gewoon op maken.

 

4. Kijken op marktplaats of iemand in jou buurt nog een paar tegels over heeft en die erop lijmen.

 

Dan zit je ongeveer weer op dezelfde hoogte dan die je nu hebt.

 

Lees je brichtje nu idd met tegels afwerken is veel mooier en houden meer de warmte vast

 

dit is de ruimte die ik aan het maken ben

 

http://www.wietforum.nl/topic/111214-kweekruimte-bouwen/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook een lekker stuk uitgraven, Dan vijverfolie en dikke isolatie (tempex of zo) erin, ook de zijkanten als erg diep gaat.

 

Daarop iets van radiatorfolie wat de warmte naar boven weerkaatst, en daarboven op in elk geval geen isolatie maar iets van plavuizen in een zandcementlaagje, Dit moet opwarmen en daarvandaan de warmte weer naar boven uitstralen.

 

Ik heb wel het idee dat deze verwarming 24 uur aanblijft in de koudere dagen.

 

Hen je enig idee hoe koud het in je schuur wordt in de winter? Als je toch een vloerverwarming maakt moet deze wel voldoende capaciteit hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik dan zou doen is de tegels eruit suk vijverfolie op de vloer dan laag sandwich panelen daarop vloerverwarming en dan weer een dunne laag

sandwich panelen en dat dan weer afwerken met vijverfolie?

 

volgens mij kom ik zo aardig in de buurt

 

het hokje is bedoeld voor langer gebruik idd dus ben liever wat extra geld en tijd wkijt en dat het echt goed is

 

Dit is gewoon een hersenspinsel en moet je zelf over nadenken of het haalbaar is,

 

1. Tegels weghalen

 

2. Pir dakplaat als ondergrond (mischien kan je de rest ook meteen isoleren?)

 

3. Die mat daar gewoon op maken.

 

4. Kijken op marktplaats of iemand in jou buurt nog een paar tegels over heeft en die erop lijmen.

 

Dan zit je ongeveer weer op dezelfde hoogte dan die je nu hebt.

 

Lees je brichtje nu idd met tegels afwerken is veel mooier en houden meer de warmte vast

 

dit is de ruimte die ik aan het maken ben

 

http://www.wietforum...kruimte-bouwen/

wat ik dan zou doen is de tegels eruit suk vijverfolie op de vloer dan laag sandwich panelen daarop vloerverwarming en dan weer een dunne laag

sandwich panelen en dat dan weer afwerken met vijverfolie?

 

volgens mij kom ik zo aardig in de buurt

 

het hokje is bedoeld voor langer gebruik idd dus ben liever wat extra geld en tijd wkijt en dat het echt goed is

 

Dit is gewoon een hersenspinsel en moet je zelf over nadenken of het haalbaar is,

 

1. Tegels weghalen

 

2. Pir dakplaat als ondergrond (mischien kan je de rest ook meteen isoleren?)

 

3. Die mat daar gewoon op maken.

 

4. Kijken op marktplaats of iemand in jou buurt nog een paar tegels over heeft en die erop lijmen.

 

Dan zit je ongeveer weer op dezelfde hoogte dan die je nu hebt.

 

Lees je brichtje nu idd met tegels afwerken is veel mooier en houden meer de warmte vast

 

dit is de ruimte die ik aan het maken ben

 

http://www.wietforum...kruimte-bouwen/

 

Zou gewoon de naden tussen de sandwich panelen dichtpurren, dan ben je zeker dat je geen last krijgt van optrekkend vocht.

 

Sorry voor m'n laatste rare aan elkaar geplakte bericht, heb het nog niet helemaal door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur weet ik niet in mijn schuur maar zal zeker niet veel schelen met de buiten temperatuur.

Nu is de shuur wel goed geisoleerd vanf alle kanten maar echt warm zal het niet zijn zonder verwarming.

Goed dat je het aangeeft van de cappeciteit evt een dubbele laag leggen.in zand cement vloer

er stond bij de beschriijving dat het als hoofd verwarming gebruikt kon worden.

 

http://www.thermostaat.eu/product/136864/A_Mat_150_EOS_Combi_opbouw_.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals in de bouw zou ideaal zijn, plastic, dun laagje beton (paar zakjes kant en klaar) laag pur overheen, vloer verwarming erop en dun laagje zand/cement, als je vlak bij je badkamer zit zou je het zelfs met warm water kunnen maken (goedkoop) thermostaatkraan er tussen ;)

ik bedoel maar.... mogelijkheden zat.

klimaatbeheersing is toch belangrijk, komt alleen maar het eindresultaat ten goede

ik wou dat ik de ruimte had om een 'degelijk' hok te bouwen, maar wegens plaatsgebrek moet ik het met een tentje stellen wat toch zijn beperkingen heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarmde actieve inblaas en een laagje tempex met vijverfolie op de vloer.

Je kunt ook nog van die groene verwarmings tubes tussen de potten zetten.

 

Als je op de koude grond zit hoe moet het dan met een tijd flinke vorst wat door gaat trekken via die grond (buiten het kleine stukje geisoleerde vloer vd schuur bedoel ik dan) en je nooit tegenop zult kunnen verwarmen met die verwarmingsmat?

 

@Sok

bij mij verlijmde het piepschuim aan de verwarmingsmat toen die eens flink aan het werk moest en potten zo op de mat gaf al snel op bepaalde plekken flinke slijtage

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarmde actieve inblaas en een laagje tempex met vijverfolie op de vloer.

Je kunt ook nog van die groene verwarmings tubes tussen de potten zetten.

 

Als je op de koude grond zit hoe moet het dan met een tijd flinke vorst wat door gaat trekken via die grond (buiten het kleine stukje geisoleerde vloer vd schuur bedoel ik dan) en je nooit tegenop zult kunnen verwarmen met die verwarmingsmat?

 

@Sok

bij mij verlijmde het piepschuim aan de verwarmingsmat toen die eens flink aan het werk moest en potten zo op de mat gaf al snel op bepaalde plekken flinke slijtage

 

groene verwarmings tubes dar wil ik gtraag meer van weten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was gisteren bij de bowumarkt voor vijverfolie. toen was de vraag wil je rubbere vijverfolie of van pvc wil hebben? wat is het verschil en wat is beter

 

mvg

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

EPDM is beter te verwerken, PVC is stugger. EPDM gaat ook langer mee dan pvc. PVC bevat weekmakers epdm niet.

 

PVC is ook een stuk goedkoper....

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

EPDM is inderdaad een goeie oplossing, je kan er een waterdichte bak van maken, het enige wat je daar voor nodig hebt is een heteluchtblazer, schaar en rubber rollertje... je geraakt er wel met je hokje ;)

wel goed dat je er zoveel 'voorbereidend' werk in steekt, ga je alleen maar plezier van hebben

 

succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempex platen werken perfect ik spreek uit ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, pak Tempex naar de donder en een vieze met Tempex beplakte Hy-Supply verwarmingsmat van 1x1.

 

Bij de meesten komt de mat nog niet eens op 25% van vermogen, ik heb het over dat het smelt als om wat voor reden ook je mat ff flink zijn best gaat doen, een 15W matje wordt al gloeiend heet ongedimd hier onder de propagator :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bdankt voor alle reakties

Ik ga proberen de vloer 50 cm uit te graven even kijken hoe het gaat met grondwater.

Daarna dek ik het af met EPMD dan een laag radiatorfilie op de loer en wanden van bak.

dan leg ik wat tegels neer om een soort spouw te kreeren. daarna wanden en vloer bekleden met 10 cm dikke pir platen daarop vloerverwarming monteren en afwerken met vloertegels.

 

Ik weet niet hoe veel capperciteir ik aan vloerverwaming nodig zal hebben voor mijn ruimte van

1,55 breed 1,00 m diep en ongeveer 2,30 hoog in een goed geisoleerde houten schuur

 

zelf zat ik te denken om 2 van deze maten te gebruikten omdat ze 50 cm breed zijn en ik 1,00 heb

 

http://www.thermostaat.eu/product/1439634/Magma_200_Mat_EOS_Combi_opbouw_.aspx

 

Deze kan 80 graden worden ben benieuwd of de pir platen daar ook wel tegen bestand zijn anders eerst afdekken met een laagje zand cement evt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het stukje van de vloer met de verwarming ook iets groter maken dan het hok wat er op komt. Kan er totaal geen kou en vocht van onderuit in je hok komen.

 

Ook zou ik een bakje maken met 10cm. dik piepschuimplaten. Alle piepschuim aan elkaar vast purren zodat er geen kou tussen de naden door kan. UIteraard dampdichte folie eronder. In het bakje strort je dan een laagje cement, daarop de vloerverwarming en tgels erop lijmen met tegellijm voor badkamers. Piepschuim kost de wereld niet en liever 5cm. te dik dan 1 cm. te dun lijkt mij...

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...