Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de leerling

Eerste Kweek, 35 Ferminized Seeds Kolossus

Recommended Posts

Aangezien ik een beetje moedeloos werd van de leverancier, dit keer 35 zaden besteld bij sannie seeds.

Top service snel geleverd en gratis spongpots bijgeleverd.

Ga ik deze vanavond planten en kijken hoeveel ik er kan ontkiemen.

Dit doe ik zonder propagator, en zet ze gewoon in m'n hok, met een kacheltje wat ik afstel op 24 graden.

 

Mijn hok is 230*170*230

Hierin hangt de volgende hardware

 

2* gavitta 1000 watt met boost en dimfunctie

2500 kuub softbox met 2500 canfilter

1500 kuub inblaas met airsock

Schakelkast davin, en een temp controler met 5 standen.

Ondergrond heb ik een bak gemaakt met vijverfolie en de wanden bekleed met zwart witfolie.

Verder beschik ik over een bluelab ph ec meter en een voedingsvat welke ik per waterbergend ga vullen, dit lijkt me persoonlijk beter om zo de dames te voorzien van lekker fris water.

 

35 11 liter potten gevuld met goldlabel custom mix.

En gebruik de voedingsleer van goldlabel.

Op advies van de gs heb ik ipv van soil à en b hydro à en b, volgens heb is de afgifte van bepaalde stoffen hier beter in.

 

De voorgroeitijd, wil ik bepalen aan de hand van de grootte van het plantje. Het moet gewoon een goed vol hokje worden

 

de zaden ga ik uitzetten nadat ik de spongpots heb ingewaterd met bronwater vermengd met het bijgeleverde zakje

 

Ik zal proberen regelmatig te posten, en jullie adviezen zijn meer dan welkom.

Al heb ik al heel veel op het forum gelezen en gezien

 

ps het ontiekemen doe ik in het donker

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een voedingsvat welke ik per waterbergend ga vullen

 

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vat moet in m'n hok, vorige kweek werd het water naar mijn idee te warm, en dat is slecht voor de zuurstof opname

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool!!! Waterbergend voedingsvat!! Blijft eindelijk dat verdomde water er in zitten!! :innocent:

 

Veel geluk met je ronde!

 

Grtz Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

GooD LucK ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar het soortje, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook heel benieuwd heb zeer mooie verslagen gelezen, van dit soortje.

Net weer even gekeken en de bevochtiger gevuld, lees dat het niet heel belangrijk is.

Toch lijkt mij een lekkere warm en vochtige omgeving goed om te ontkiemen.

Zelf hou ik namelijk ook van lekker warm en vochtige omgevingen;)

Heb wel een vraagje, als ik straks de potten ga inwateren welke hoeveelheid water en welke ph houd ik dan aan.

Lees veel verschillende waardes.

 

1,5 liter, 2 liter enz.

Ph tussen de 5,8 en 6,2 kom ik tegen.

Hierdoor begin ik te twijfelen, en een goed begin is het halve werk, luidt het spreekwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes Yes er is leven gesignaleerd, wel nog even een vraagje heb de spongpot is het begin ingewaterd zoals werd uitgelegd, tussendoor water geven is dan toch niet meer nodig? en moet wachter tot ze een cm a 3 of 5 zijn voordat je ze overzet toch?

 

 

 

 

IMG 1940

IMG 1939

IMG 1936

IMG 1935

IMG 1934

IMG 1933

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar zaden hadden wel al een worteltje, maar nog geen blaadjes.

Toch deze ook maar vast in de potten gedaan, met elk 1,25 liter water(tip van Lost child)

Potten gewogen (alhans een aantal) en nu wachten tot ze ca. 70% van het start gewicht hebben.

Beschik wel over een tensiometer, maar weet niet of deze nu al nuttig aangezien er nog geen worteldruk is (of heb ik dit mis)

3 zaden waren totaal niet uitgekomen, deze heb ik even in een maatbeker gelegd met een laagje water

Deze zijn straks hopelijk gebarsten en deze zal ik dan ook in de pot stoppen.

 

 

 

twee lampen aan op 600 watt, op ca 60 cm af- en aanzuiger op stand 1 en de tijdschakelaar op 24 uur licht.

Dit wil ik 1 of 2 dagen doen, daarna over op 18-6 en dat net zolang, tot dat ik denk (of liever) het advies krijg de klok op 12 tot 12 te zetten.

 

op- en aanmerkingen zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar zaden hadden wel al een worteltje, maar nog geen blaadjes.

Toch deze ook maar vast in de potten gedaan, met elk 1,25 liter water(tip van Lost child)

Potten gewogen (alhans een aantal) en nu wachten tot ze ca. 70% van het start gewicht hebben.

Beschik wel over een tensiometer, maar weet niet of deze nu al nuttig aangezien er nog geen worteldruk is (of heb ik dit mis)

 

Goede start is het halve werk.

 

tensio meter heb je mis, hoe dat ding zijn werk doet kun je op site Blumat lezen, dit zijn ook tensio meters die doen wat ze moeten doen ipv die prikpennen van 7 pleuries die je ook voor ph terug kan vinden bij tuincentrum of bouwmarkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiometer is zeker een mooi ondersteuningsmiddel, dacht alleen dat er wel een wortelstelsel aanwezig moest zijn, voordat hij zn werk kan doen.

 

Van de 37 zaden zijn er nu 23 uitgekomen, hoop eigenlijk dat de overige 14 ook nog gaan komen.

3 waren zo en zo niet uitgekomen, deze heb ik 24 uur in het water gelegd, waren wel week, maar niet gebarsten.

Deze heb ik een beetje geholpen.

Nu vraag ik me af ben ik te ongeduldig voor de overige 11 en moet ik zolang ik deze nog niet zie de lamp op 24 uur laten staan.

Of kan ik overmorgen gewoon op 18/6 gaan, en dan in de nacht een kachel bijplaatsen voor een goede nachttemperatuur.

Zullen deze zaden dan nog ontkiemen? of moet ik ze opgraven en kraken? lees zoveel informatie en manieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze nu 5 dagen geleden in de spongepots gedaan,ik zou nog max 2 dagen wachten en er dan niet meer op hopen.

Als ze vlotjes achter mekaar bovenkomen is het goed,maar als er enkele dagen gaan tussen zitten en je hebt er 14 nog te gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vindt het toch best een aantal wat niet ontkiemd is, vandaag maar ff wat extra besteld. Vrijdag ontkiemen en dan er ook in plaatsen. Wil graag een mooi vol hokje. En omdat ik nog zoveel dingen als aandachtspunt moet houden, durf ik me nog niet in het buigen en knakken te verdiepen, althans het toepassen. Eerst maar eens een mooi en gezond kweekje draaien.

Iemand ervaring met deze strain, zijn er punten van aandacht, bijvoorbeeld de lengte, de hoeveelheid voeding.

En welke voorgroeitijd raden jullie aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ontkiemde zaadjes, hebben inmiddels 2 dagen 24 uur licht gehad en 2 dagen 18 uur licht.

Vandaag is me nieuwe bestelling van nogmaals 5 zaden en 2 freebees binnnengekomen.

Deze ook direct maar neergezet en hopelijk ontkiemen deze wel en vlot.

Dan heb ik niet al teveel achterstand met deze dames.

 

Dan nu de foto`s (en hopelijk kan iemand met vertellen hoe ik de gehele foto hier kan tonen, want dat is vele malen mooier dan een verwijzing naar het album) heb wel info gevonden op het forum, maar die lijkt wat verouderd (of ik doe iets verkeerd, dat kan uiteraard net zo goed)

 

Kijk en lever commentaar, daar waar nodig

 

 

IMG 1967

 

IMG 1966

 

IMG 1963

 

IMG 1962

 

IMG 1961

 

IMG 1960

 

IMG 1959

 

IMG 1957

 

IMG 1956

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer foto's maken zonder hps, dat geeft een beter beeld.

 

Foto's hier groot plaatsen doe je door middel van de bb code hier te plakken, die vind je als je in je album op een foto klikt aan de rechterkant.

 

De aarde kun je beter even afdekken met een stuk plastic, iets van zwart wit folie, dan droogt de bovenlaag minder snel uit.

 

Succes deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks bosrand voor de tips, hps uit wordt een beetje lastig dan ben ik op mijn werk.

Als ze straks in de bloei staan, over een week of 3 dan zal ik dit zeker gaan doen.

De bovenlaag afdekken is idd een goeie tip nu sproei ik deze 3 maal per dag nat met een plantenspuit.

 

 

En natuurlijk even oefenen met een foto

 

gallery_40279_17413_705436.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje net even gekeken, de plantjes doen het goed, ze maken nieuwe blaadjes aan, dus zal het in de aarde ook wel lekker gaan.

Nu kijk in net op mijn tensiometer deze geeft een waarde van 60 mbar aan, bij welke waarde moet ik nu water gaan geven? En hoeveel ? Las op de website dat de plantjes zich het beste voelen bij 80 mbar. Is dit in elk stadium van de plant? Of is dit bijvoorbeeld in de groei anders als in de bloei .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die tensio maar even richting de 200/250Mbar trekken, dan gaan de wortels actief door de pot zwerven op zoek naar vocht, daarna een halve liter water erin, de tensio`s naar de 150/200Mbar laten oplopen, halve liter erin, laten oplopen naar 150Mbar zo potvochtigheid opbouwen tot je dagelijks kan wateren en dan hou je de tensio`s tussen de 50 en 110 ongeveer.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...