Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
3240

Verduister Tips

Recommended Posts

Dus ik wilde mijn plant gaan verduisteren (ja ik weet het, best aan de late kant) maar ik heb niet echt het idee hoe. Ik las dat je een plastic zak kon gebruiken, maar wat voor een zak? Een vuilniszak laat licht door. Ik heb overigens een garage maar daar zit een raam in (zo'n raam met van dat ijzerdraad er in) dus dat laat gedeeltelijk licht door. Ze staan er evengoed nu want dat is mn enige hoop op het moment. Hebben jullie nog tips hoe je kan verduisteren, of hoe doen jullie het?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Augustus verduisteren?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Augustus verduisteren?

 

Is toch meestal zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 Juni is de langste dag van de zomer, vanaf die dag worden de dagen langzaam korter en zal je wiet buiten langzaam in bloei gaan. Om dat proces een handje te helpen kun je je wietplanten vanaf die datum elke dag verduisteren. Je moet ervoor zorgen dat ze niet meer dan 12 uur licht krijgen per dag. Als je een schuur of garage hebt die je kunt verduisteren is het gemakkelijk. Zet je planten gewoon elke dag om dezelfde tijd binnen en haal ze er ‘s ochtends weer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 Juni is de langste dag van de zomer, vanaf die dag worden de dagen langzaam korter en zal je wiet buiten langzaam in bloei gaan. Om dat proces een handje te helpen kun je je wietplanten vanaf die datum elke dag verduisteren. Je moet ervoor zorgen dat ze niet meer dan 12 uur licht krijgen per dag. Als je een schuur of garage hebt die je kunt verduisteren is het gemakkelijk. Zet je planten gewoon elke dag om dezelfde tijd binnen en haal ze er ‘s ochtends weer uit.

 

Oooh, dus augustus is eigenlijk al te laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te laat niet perse.. op tijd is echter iets anders. Je zult er vast en zeker wat tijd mee winnen denk ik aangezien zover ik weet de planten sneller echt in de bloei zullen raken als wanneer het aantal lichturen langzaam aan minder wordt. Hoeveel je aan tijd zult winnen durf ik echter niet te zeggen. 4 vuilnizakken over elkaar schijnen licht dicht te zijn, die tip kreeg ik athans. Een garage is natuurlijk veel makkelijker, ondanks t gesjouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te laat niet perse.. op tijd is echter iets anders. Je zult er vast en zeker wat tijd mee winnen denk ik aangezien zover ik weet de planten sneller echt in de bloei zullen raken als wanneer het aantal lichturen langzaam aan minder wordt. Hoeveel je aan tijd zult winnen durf ik echter niet te zeggen. 4 vuilnizakken over elkaar schijnen licht dicht te zijn, die tip kreeg ik athans. Een garage is natuurlijk veel makkelijker, ondanks t gesjouw.

 

Ik heb het raam bedekt in een laag kranten dus er komt geen licht meer door. Ik heb besloten om ze om 8u binnen te zetten en om 8u (voordat ik naar school ga) buiten te zetten. Dat blijft voor mij het handigst.

Volgends mij doe ik het zo goed :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt helemaal goed denk man! Wel oppassen met verlichting en dergelijk als je perongelijk in de schuur moet wezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt helemaal goed denk man! Wel oppassen met verlichting en dergelijk als je perongelijk in de schuur moet wezen.

 

Klinkt misschien dom, maar als mn broer of vader even in de garage moet wezen als ze donker staan en hij heeft ff het licht aan, maakt dat dan echt zo veel uit? (niet dat ze er vaak komen in de avond)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen, ze kunnen terug in groeifase gaan, of door de lichtstress 'herma' worden,

misschien toch de beginnersvragen eens goed doornemen, over licht en donker,

dan kom je al een hoop te weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen, ze kunnen terug in groeifase gaan, of door de lichtstress 'herma' worden,

misschien toch de beginnersvragen eens goed doornemen, over licht en donker,

dan kom je al een hoop te weten

 

Ik weet het dat dat kan gebeuren maar niet dat als je 1x doet dat ze al in de problemen kon raken. Bedankt voor jullie tips trouwens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben niet zo'n expert, maar er zijn wel bepaalde regeltjes die je moet aanhouden,

hoe je plantje daar op reageert hangt volgens mij, van verschillende dingen af.

als je het toch doet, beter van de eerste keer goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...