Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NOA

Watergift Op Cocos

Recommended Posts

Nu weet ik dat je cocos beste op 11 liter kan hebben, maar watergift is me niet helemaal duidelijk.

De een zegt wateren totdat je bijtje drain heb, in oude verslag van omerta222 geeft ie tot 20% drain en behaalde er super resultaten mee.

De ander zegt weer minimaal drain en vaak en veel voeden, maar geen hoge ec. Volgens mij was het noob maar weet niet zeker.

En Lost zegt cocos is droog kweken dus heel weinig water zodat de pot heel luchtig is. Maar hoe krijgen ze dan genoeg water?

Ook ben ik bang de de EC en PH op zal lopen als ik zo weinig geef.

Zelf zit ik in week 5 en ze drinken vrij weinig als ik een liter geef dan staan ze weer veel te lang nat, zon dag of 4. Dus wat is wijsheid

Edited by NOA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het zelf al aangeeft met hoeveel water je geeft.

Te nat is nooit goed in mijn ogen. Heb je een gewas staan dat veel drinkt moet het simpelweg wat meer wezen.

Drain vind ik wel belangenrijk. Nadelig is als je veel drained je veel bodemleven verliest. (moest ik iig geloven van wat mensen)

 

T mooiste is als je vaak watergift kunt geven. Dan droogt het medium wat meer en sneller, waardoor de luchtigheid van je medium mooi is.

Je kunt dan voor de oplopende EC eennmaal of tweemaal per dag flink drainen bijvoorbeeld het midden van de dag.

Dat je gewoon 20% drain hebt. Einde dag zou ik niet doen, dan gaan ze te nat de nacht in. Midden op de dag lusten ze vaak toch het meeste water.

 

Daarnaast vermeld ik wel dat ik alleen andere teelten op cocos heb gedaan. Tuinbouw dus.

Dus dit zijn dingen die ik vermoed en niet uit ervaring zeg met cannabis.

 

EDIT:

 

Ik heb dit zelf altijd een heel mooi en leerzaam verslag gevonden. Misschien heb je dr ook wat aan.

 

http://www.wietforum.nl/topic/36983-kweken-op-cocosslabs/

Edited by Bastet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik dat je cocos beste op 1 liter kan hebben, maar watergift is me niet helemaal duidelijk.

 

En Lost zegt cocos is droog kweken dus heel weinig water zodat de pot heel luchtig is. Maar hoe krijgen ze dan genoeg water?

 

Daarmee bedoel ik dat je zoveel water geeft dat ze net genoeg heeft om de dag door te komen, dag erop kun je weer geven en mag jij kiezen, water (aangezuurd), voeding of nog dagje wachten want ze had vandaag niet zo'n dorst (pot verschil tussen genoeg vocht en droge is groot0.

 

Kokos is (semi) hydro, dwz je geef water en voedt op maat zoveel mogelijk en omdat je met een inert medium werkt werk je sowieso op EC al met hogere waarden anders krijg je zware tekorten en kun je. omdat je elke dag water geeft heel mooi sturen.

 

Drain waarden kokos is alleen betrouwbaar als ze op kleine potjes of slabs staan, grote potten en dan drain meten geeft vertekend beeld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u wel, nu snap ik waarom P tekort heb, ik was heel zuinig aan het voeden maar gaaf ze wel vrij veel water. dacht eerst dat ze overvoed waren maar heb nooit hoger gezeten dan 1,3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke kokos?

Kokos heeft de neiging om calcium en fosfor aan zich te binden, helemaal hergebruikte of niet geprepareerd voor cannabis behoefte kokos (GL en Canna is ok, rest weet ik zo niet).

 

Kokos inwateren met minimaal EC 1.2 en als er sprake is van plantjes dit zsm op gaan bouwen, een eind waarde van 2.2 is wel lekker met een dikke indica.

 

In de groei hoor je al op 1.6 te zitten wil je ze alles geven, begin bloei 1.8 en dan naar de 2 toe werken en als kan net ietsje meer en dit heel kort aanhouden, daarna EC verlagen in stapjes zodat je voeding gelijk gaat lopen met afbloeien, je eindigt ook met voeding en niet alleen maar water zoals op aarde gebruikelijk is, je proeft als je op laatst rond de EC 1 geeft er helemaal niks van terug in de wiet, PK boosten is ander verhaal al kan dat uitstekend op kokos.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh wow verklaart een hoop ! Ik heb vorige ronde nieuw cocos gehaald van Atami en daar is nog wat oude merkloze cocos doorheen gemengd, die is vrij grof. Vorige ronde van 1.0 tot 1,4 opgebouwd en 3x bloombastic mee gegeven. Viel wat tegen had het idee dat ze na week 5/6 still stonden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen expert met cocos, heb pas 1x op gedraaid.

Drain hoef je niet perse te hebben als je maar wel 1x per 10 dagen alleen water geeft of water met florakleen om alle zoutophopingen door te spoelen (ja dan wel met drain als je dat doet) daarna geef je 1 dag niks omdat de coco nog verzadigd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...