Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
teahc

Kas Maken Op Niet Geïsoleerde Zolder

Recommended Posts

Dag wietforum!

 

Ik heb een zolderruimte (+-400m2) waar ik van plan ben een kas te installeren.

Jammer genoeg is deze niet geïsoleerd waardoor het in de zomer zeer warm en swinters zeer koud wordt.

 

Ik zou de kas zwaar kunnen isoleren met rockwoll, maar heb geen idee als dit voldoende kan zijn om een stabiel klimaat na te bootsen.

 

Qua formaat had ik ongeveer 2.2x2.2x2.2 in gedachten.

 

Helaas zijn er ook nog geen stopcontacten aanwezig op zolder, wat ook ng wel een lastige klus wordt. Heb mij al wat ingelezen in de elektrohoek, maar blijft toch wat chinees voor mij.

 

Bovenstaande gezegd zijnde, denken jullie dat hierop kweken mogelijk is?

 

Alle commentaar welkom, ik hoor het graag! ;)

 

Alvast bedankt!

 

Grtz, teahc

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt beter je dak isoleren en dan de buitenkant van je hok ook nog eens lijkt me, voor je stopcontacten e.d. zou ik gewoon iemand laten komen die er verstand van heeft ivm bijzetten van groepen in je meterkast waarvan je de kabel gewoon laat lopen naar je zolder boven, is makkelijker dan het lijkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

overal valt te kweken beste teahc ;)

 

je hok isoleren met rockwol kan perfect, met plaat-isolatie ook, net wat jij wil, tenslotte creëren we ons klimaat zelf met afzuiging, inblaas, verwarming, airco, opticlimate,.... noem maar op.

als je niet echt zeker bent van je electrische kennis kan je er beter afblijven en een proffesional of een vriend met degelijke kennis laten komen, gaat je ook geen fortuinen kosten!

2 apparte nieuwe kringen laten aanleggen naar de zolder met bv. elks 4 stopcontacten geplaatst op zolder,( hoeveel je er nodig hebt natuurlijk!)

dan heb je 1 kring voor je verlichting en 1 kring voor je randapparatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haze kweken in de zomer, of een skunk, en in de winter bodemverwarming gebruiken, en een thermostatisch gestuurde afzuiger

eventueel een buis maken vanuit een warmere ruime om hogere temp erin te krijgen zonder te hoge kosten

 

kleine radiatoren bestaan er ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit zelf al een hele tijd op een ongeisoleerde zolder,

in de winter ijskoud zoals je zegt,maar dat is op te lossen met een verwarming,dus niet echt zo'n probleem,

MAAR de zomer is wat anders,zit je al snel met een omgevingstemperatuur van om en bij de 40° of meer als het buiten 30° word,

vorig jaar heb ik mijn beste ronde gedraaid in de zomermaanden met shivahaze'jes,

dit jaar heb ik een ander soortje staan en het is niet om aan te zien,

is ook gelijk de laatste zomer dat ik er draai...

M..a.w. in de winter kun je lekker knallen met een verwarming erbij,

en in de zomer hou je even een zomerstop,das mijn ervaring met ongeisoleerde zoldertjes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, de reacties stromen hier binnen! Thanks! :specool

 

@al green: zag er eerder slomo-huppelen uit maar kom, alle reacties welkom hé ;)

 

@grointje: dak isoleren is geen optie. Had misschien wel het gedacht om zowieso het hok te isoleren, en eventueel over dat hok nog eens een hok ( terug met isolatie ) te zetten. aka inhoktion ofzo.

In het huis wordt nu echt bitterweinig elektriciteit verbruikt, maar een nieuwe groep is denk ik zowieso wel aan te raden..?

Dus als ik het goed op heb: nieuwe groep laten installeren in meterkast -> kabel vanuit meterkast naar zolder -> kabel aansluiten op schakelbord ( toch? :ph34r: )

 

@sensi life: Alright dit geeft me hoop ^_^ ivm nieuwe kringen: ik had aan één gedacht, maar jij zou voor 2 kiezen? Ben nl van plan om te beginnen met 1x 600W, na verloop van tijd uitbreiden tot max 2x600W.

Het prijskaartje vormt geen probleem, wil echter liever geen elektricien die de situatie 'verdacht' vindt. ( Mocht ik elektricien zijn en ik zou de groepen moeten leggen, zou ik me toch vragen stellen als ik het huis zie.. :P )

 

@ MeneerJansen: cool, klinkt wel nog doenbaar. Toch zou ik liever voor een 'stabieler' klimaat gaan. Er gaat wel een afvoerbuis/schoorsteen van de kachel door, maar volgens mij geeft die niet veel warmte.

 

@Murdoch: Ruwe schatting, kan ook 350m² zijn. Of 420m².. groot genoeg dus :)

 

@Blowke: Cool man, had eerder gedacht dat de winter het grootste probleem ging geven maar nu ik er over nadenk.. Was wel serieus bakken toen ik overlaatst op zolder zat toen het buiten nog geen 30° was..

Misschien airco tijdens de zomermaanden? of f*ckt dit teveel met de LV in de bloei :wacko:

Misschien dan best sativa's in de zomer..

 

 

:tu :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zo klein? ik zou zolder vol zetten kleine Miljoen euro per oogst ! :P hahahah

Om je maar een idee te geven wat 400m2 is:

gallery_39961_17106_3097.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker zo'n sneeuwvrij dak in de winter.... Ongeisoleerd is vragen om problemen imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tent of hok in een ruimte staat met een omgevingstemperatuur van 40° of meer heeft een airco weinig zin,

 

@ Starter,

 

met 1 of 2 x 600 gaat de sneeuw niet van je dak,

met 12 x 600 mss wel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 6 x ook wel. Draaide ooit onder een plat ongeisoleerd dak met 9x600. Helemaal ontdooit. Dat is pas stressen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga op marktplaats een op zoek naar sandwich panelen. 6of8 cm dik met een pur of steenwol vulling. Perfecte isolatie waarde en super simpel bouwen. Net lego. Werk zelf met dat spul(gevel beplating) en heb onlangs bij een vriend een hok gebouwd van 240/240 buiten in de schuur. http://link.marktplaats.nl/837957401

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , dan kom je gewoon uit op isoleren ( wanden , plafond, schoorsteen), en de lucht betrekken van een stabielere bron= onder de vloer

 

misschien ook afzonderlijke hokken bouwen zodat de efficientie niet verloren gaat in de te ruime opzet.

de afmeting is haast te groot, maar hangt er van af hoe grote boer je wilt worden natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij op zolder een omgekeerde schoenendoos met een deur bouwt hoeft hij de rest niet te isoleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...