Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Vervoer Van De Oogst En Knippen

Recommended Posts

Beste collega's,

 

 

Als het goed is zijn bijna alle planten mooi aan het bloeien dus de oogst komt heel langzaam weer in zicht. Ondanks dat er nog een hoop mis kan kan hopen we allemaal op veel en mooie toppen.

 

Nu vroeg ik me af hoe jullie dat met het vervoeren van de oogst doen. Sommigen van jullie hebben een wat groter volume planten staan. Nu is mijn ervaring dat als je de toppen los knipt van de plant dat de bladeren na een paar uur slap worden en erg lastig te knippen wordt. Heeft iemand wel eens geprobeerd om bijvoorbeeld hele takken af te knippen, die meteen in een blok oase stoppen of een stuk steenwol? Zou dit werken? Ik ben van plan om alles in strijkzakken te vervoeren (brandertje mee om strijkbout warm te maken) zou dat nog invloed hebben omdat ze geen lucht meer krijgen of zo? Natuurlijk zitten ze geen uren in de zak.

 

Ik ben van plan om een knip machine te koppen (sladroger model), nu zag ik iemand op een internationaal forum die alles gewoon op de spot knipt met de machine. Wat vinden jullie hier van?

 

 

 

Johnny :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een keer m`n buitenoogst op de spot geknipt, dit was in het bos en in de late uurtjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vraag Johnny,

Wat je wilt doen met die strijkzak lijkt me nog wel een aardig plan. Maar oase en dat soort dingen gaat niet werken denk ik. Wat een werk allemaal en waarvoor? Als de plek het toelaat zou ik daar knippen of ergens in de buurt van die stek.

 

Er is nog een ander topic hierover. Wat hierin werd geopperd was o.a. een paardentrailer met nog wat resten mest. Dat was iemand die grote hoeveelheden moest vervoeren. Er was een ander die zijn hengel mee nam en een koffer waar je op kunt zitten maar die ook als rugzak te gebruiken is.

 

Ik gebruik zelf vaak van die tassen die waterdicht zijn. Die kan je dichtrollen en dan vastklikken. Niet goedkoop maar absoluut geur dicht. Voor mij was onsite knippen het veiligst. Er kwam nooit iemand op die stek en thuis had ik geen mogelijkheid om te knippen ivm geur en omwonende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook met afsluitbare tonnen werken,

Dan blijft je plant mooi heel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een keer m`n buitenoogst op de spot geknipt, dit was in het bos en in de late uurtjes.

Zat je met een bauw lamp midden in een mais veld?? hahaha

 

Ik heb wel eens bij de grond af geknipt en in strijk zakken naar de knip locatie verplaats, daar alles open gegooid en in een paar uur met paar man alles geknipt, was op zich nog prima te knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik ga denk ik ook een knipmachine kopen ,die ik mee neem naar de spot ,als er iets te knippen valt dat moet ik wel bij zeggen ,met dat klote weer gaat alles rotten ,zelfs die bijna niet rotten .

En dat de planten slap wordendat valt wel mee ,o je haalt vast op de spot de grootste en de meeste bladeren er vanaf ,en thuis maak je het af .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Als het een avondje is wil dat wel maar met wat meer ben je 2 weken verder als je het met de hand doet. In het donker lijkt me ook niet ideaal. Met een knipmachine gaat het sneller maar dat maakt ook weer geluid, al weet ik niet hoe veel.

 

@Miramar: geluid is dus wel een beetje het probleem, 75 meter lopen wegen en paden druk bezoek door wandelaars en mensen met paarden. Een spot klaar maken in de regen is ideaal, dan is er toch bijna nooit iemand maar in de regen knippen is kut. Het mooiste is inderdaad wel op de spot knippen.

 

@Weetje: Dat is een goed idee man, kan ik eventueel ook water onderin zetten en dan met de stelen er in zodat ze een dag niet slap worden. :tu

 

@Noa: Het probleem is dat ik geen paar man er in ga betrekken dus ik ben langer als een paar uurtjes bezig. Daarom wil ik de planten ook zo lang mogelijk vers houden door ze meteen in water of iets anders te zetten.

 

@Wiet61: Ja het weer, hopen dat september beter word. Ik heb gelukkig bij de planten die nu ongeveer 2,5 week in de bloei staan gelukkig geen rot gezien, wel een mooie laag thc.

 

Ik kan niet te vaak heen rijden en is ook niet in de buurt, mij ervaring is dat ze na een uur of 4 wel wat slap gaan worden en dan lastig te knippen zijn. Daarom wil ik je vers houden zeg maar, of op de spot knippen maar ben bang voor het geluid.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan,. knip het gewoon op een andere plek. Dan ben je ook niet in de buurt van je spot. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip gewoon alles los en doe het in strijkzakken, die plak ik dicht met tape, doe het in tassen en dan snel naar huis rennen om het te kunnen knippen en drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik oogste tussen 1600 en 2000.....wiet is dan droog en met donker kom ik van de meeste spots weg...

gewoon alle zijtakken meenemen.....dan maak je de minste wonden....en wordt het niet snel slap...

 

als je alle zijtakken meeneem...en je hebt 10 kilo natte zijtakken ..........dan hou je 1 kilo droog ongeveer over....

 

ik neem mee voor max 12 uur werk om te knippen....dus smorgens 08.00 is alles geknipt...

 

in afgesloten zakken of tonnen gaat het snel zweten....ik doe ze op de spot in kleding zakken van de blokker...zie fotos in me topic...kunnen ze niet snel gaan zweten.....slap worden...

 

 

 

Carpe

 

op de spot knippen in een tentje van 25 euro kan ook...maar vind ik niks......snel zijtakken oogsten en weg wezen daar voel ik me het beste bij.....dat beetje extra gewicht aan takken en bladeren hindert niet....het lijkt veel meer als dat het is....

 

10 kilo natte zij takken...geeft na knippen...5 kilo goenafval( takken en bladeren)...en 5 kilo natte buds...dus ong 1 kg droge buds

 

10 kilo zijn 2 flinke zakken.. kwa volume... en nog makkelijk mee te nemen door 1 man...

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga denk ik ook een knipmachine kopen ,die ik mee neem naar de spot ,als er iets te knippen valt dat moet ik wel bij zeggen ,met dat klote weer gaat alles rotten ,zelfs die bijna niet rotten .

En dat de planten slap wordendat valt wel mee ,o je haalt vast op de spot de grootste en de meeste bladeren er vanaf ,en thuis maak je het af .

 

advies niet doen...je maakt wonden...en de wiet word slap... en die bladeren wegen niks......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideaal... knip ik het liesft met cannacutter met 2 man...dan kan je de cutter bijna continu laten draaien...en je knipt niet met schaar ......je haald de grote schutbladeren er af...maar ritst de buds van de zijtakken af....met handschoen aan....

 

met die cutter deden we 1 kilo droog in 3 uur...met zijn 2en...

 

met een spinpro alleen doe je dr 12 uur over ..alleen...

 

als je op de spot knipt...dan heb je dus natte buds...die de eerste uren veel water verliezen....wordt snel een natte rotte massa als je die in een afgesloten zak naar droog lokatie vervoerd worden....mja....iedereen doet naar zijn mogelijk heden....

 

Carpe

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan t ook met een koel wagen wegrijden bij een 2 tot 4 graden worden ze volgens mij niet gauw slap :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Carpie: bedankt voor de info. Die kleding zakken kan ik me nog herinneren uit je topic. Inderdaad mooi dat het dan wel luchtig in de zak blijft, zit natuurlijk 1 groot nadeel aan. Je auto stinkt op de terugweg naar een wiet plantage.

 

In een tentje heb ik ook zitten denken maar ben toch bang voor het geluid, en wat jij zegt. Gevoelsmatig wil je je spul toch zo snel mogelijk weg van de spot hebben. Die cannacutter dat is dat oldskool ding toch die niet meer te krijgen is? Zit zelf inderdaad aan een spinpro of zo iets te denken. Het vervoeren doe ik alleen, het knippen denk ik met z'n 2en maximaal maar dat is ook niet zeker.

 

 

 

Eerst moet het weer maar beter worden anders valt er straks weinig te oogsten. :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan die kledingzakken wel inpakken in een kliko grote plastic zak net voordat je ze in de achterklep doet......dan is alleen de auto rijtijd verstikt....zal wel meevallen kwa tijds duur......je eigen oogst kleding er meteen bij doen....

 

ach ja...van spot naar knip/ droog ruimte...is altijd ff met de billen geknepen stukkie rijden.... :whistle:

 

Carpe

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij knipte de toppen er uit :execute verwijderden de grote bladeren en alles in van die groten ptt zakken van vroeger....

snel naar huis en alles door de machine... :dribble:

 

maar zo als je leest zijn er genoeg mogelijk heden!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is dit principe wat voor je.

 

Die hebben nog wel even te gaan.

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet kloten met strijkzakken, de kans dat er resten op de buitenkant van de zak komen is aanwezig buiten.

Kenje die eiwitshake-potten? daar kanje er wel een paar van in je tas kwijt toch?

 

Inderdaad grof de toppen eruit knippen en grote bladeren weghalen.

Probeer alleen niet te proppen, ik denk datje ze dan wel rustig een uurtje afgesloten kunt bewaren voor de terugreis.

 

Laten we hopen op zon voor jou johny je hebt namelijk een heel mooi tuintje!

Succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb er wel eens een onder de pakkedrager geduwd en mee genomen ,zonder zak nog wel ,en wat denk je ,niemand gezien .

Dat doe ik ook geen tweede keer natuurlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote turkentas en alles in vuilniszakken grof aan te dak, dus zoveel mogelijk plantmateriaal aan de toppen.

De takken blijven nog wel even leven en pompen dus de resterende plantsappen naar de toppen waardoor de toppen niet snel zacht worden.

Je moet geen hele dag wachten voordat je gaat knippen maar ze kunnen wel een paar uur liggen voordat ze slap worden, uit de zak natuurlijk.

 

Meestal is het een half uurtje rijden naar de kniplocatie dus dat is zeker niks teveel.

 

In die turkentassen gaan wel een vuilniszak of 6, het grotere model turkentas wel te verstaan.

 

Ik ga ook een knipmachine aanschaffen want met het schaartje ben ik gewoon klaar mee vorig jaar 3 dagen achter mekaar lopen knippen in me eentje, doe ik niet meer. Je krijgt er een punthoofd van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij stoppen gewoon zijtakken in een paar vuilniszakken en fietsen dan gwn naar huis, niemand verwacht dat je het bij je hebt dusja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de knip machine op de spots dat is hoe ik het nu doe. Zo is het ook zo compact mogelijk voor vervoer, geen bladeren en takken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hack: Ik heb hem aan me brommer geknoopt, gaat als de brandweer. Brom brom en weer wat topjes schoon. :D

 

Ik heb een electrische en hand ding, die laatste ga ik gebruiken op de spots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...