Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bakvis

Meeldauw? Wat Nu?

Recommended Posts

Mede growers,

 

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, over dit probleem. Maar wil toch jullie raad.

 

Mijn planten staan nu 38 dagen op 12-12, en heb voor de eerste keer last van meeldauw. (Wellicht doordat ik een andere stekkenboer heb genomen?)

 

En ben nu eigenlijk ten einde raad, heb 3 dagen geleden met melk aan de slag geweest, blad voor blad afgenomen zover het kon.

 

Ze staan er nu zo bij :

 

219th82.jpg

 

Voor alsnog leek het me een topronde te worden tot dit voorval.. Wat zouden jullie in dit stadium doen?

 

Alvast bedankt!

Bakvis

Edited by Bakvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het vorige ronde ook.

Het enige wat echt helpt is imo een kut klus je zult

Je hele hok door moeten en neem al je bladeren af met aptus fungone is eigenlijk preventief maar als je alles afneemt is het alvast weer een preventie!

En probeer vanaf dan lv rond de 50 % te houden anders heb je het snel weer terug

 

Leuk is anders maar toch veel succes

 

Gr Just made it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al zat het 'in' de stekken, het komt er pas 'uit' bij bepaalde omstandigheden. Je hebt dus ergens een issue dat je eerst moet oplossen terwijl je blijft behandelen. Dus kouval, hoge LV vanwaar je aanzuigt en alle andere 'bekende' problemen nalopen en aanpakken waar mogelijk.

 

Als je 0% vet melk neemt kan je gewoon alles afspuiten, toppen, wanden, alles wat zinnig is (dus niks electrisch). Het meeste is nl water, je hebt dus geen vet residu en het werkt voedend. Wel extra ventileren NA het spuiten. En het is geen 'oplossing/wondermiddel', maar je kan het zo wel onder controle houden zonder dat je gekke dingen op je planten spuit.

 

Bij het oogsten maak je dan 2 bakken met water aan. In 1 bak gooi je wat foodgrade peroxide (check YT Jorge Cervantes voor verhoudingen) en dan gooi je je net geknipte top eerst in de bak met peroxide en daarna afspoelen in de schoon water bak, ophangen, klaar. Zeker als je het uit je toppen hebt weten te houden, dan zal je maar een beetje troep zien drijven in de bak met peroxide en kan je het met een gerust hart roken.

 

Maar wel de oorzaak gaan aanpakken en niet denken dat er geen oorzaak is, die is er! En er bovenop blijven zitten met behandelen. Na de oogst extreem goed poetsen, luchtslangen vervangen en op naar een minder bewerkbare ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een clean light uv lamp en je bent er vanaf :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips, enige wat ik voor de rest heb veranderd in de tent, is een 2de gat bij gemaakt*( passieve luchtinlaat) maar het lijkt me sterk dat daar dus de meeldauw vandaan komt?

 

Zo'n lamp, dat is meer voor het te voorkomen? Of kan ik die er gewoon bij hangen?

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...