Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Timmeh

Dakterras White Flower

Recommended Posts

Hallo ik ben een beginner en ik ben een aantal weken begonnen met 5 Big Devils op m'n dakterras. Die had ik waarschijnlijk teveel water gegeven en die waren dan ook snel dood. :P 4 eigenlijk, de 5e was op een dag spoorloos en ik vermoed dat een vogel die verwarde voor een worm...

 

Achja ik had ook nog een White Flower zaadje en die ben ik dan maar gaan opvoeden. Dit zijn een paar foto's die ik de afgelopen weken had gemaakt:

wiet_01.jpg

wiet_02.jpg

wiet_03.jpg

Hier kwam ze gezellig langs toen ik een biertje ging drinken voor de deur met een vriend:

wiet_05.jpg

Ze heeft wel kleine stipjes op haar bladeren, iemand een idee hoe dit komt?

wiet_06blad.jpg

Vanaf deze foto had ik haar 1x water gegeven met pH verlager en wat voeding voor beter bodemleven, maar ze vond het niet zo leuk zoveel water, het regent de laatste tijd ook heel veel, vandaar dat ze hier een beetje zielig kijkt:

wiet_07.jpg

Als oplossing had ik gisteren aluminiumfolie om de pot gedaan wat taps afloopt zodat er niet veel water meer van bovenaf bij kan. Inmiddels had ik wat meer folie eromheen gedaan en ziet het er wat netter uit dan deze foto, ze is in 1 dag opgeknapt:

wiet_08.jpg

Iemand nog tips voor mij?

Edited by Timmeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip.

Haal met mooi weer de folie van je pot,anders stikt je aarde.

 

Dat slap hangen met regen doen alle planten,ga maar eens in de regen staan met in elke hand een emmer,kijken hoelang je die omhoog kan houden als ze vol zitten met regen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Dat van het verstilken had ik inderdaad al ergens gelezen. Dat ze zo slap ging hangen was volgens mij nooit zo extreem, maar misschien komt dat doordat ze nu een stuk groter is :P Dat kleine metertje wat ik gebruik meet pH en vocht. En vocht slaat nogal uit naar max...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Dat van het verstilken had ik inderdaad al ergens gelezen. Dat ze zo slap ging hangen was volgens mij nooit zo extreem, maar misschien komt dat doordat ze nu een stuk groter is :P Dat kleine metertje wat ik gebruik meet pH en vocht. En vocht slaat nogal uit naar max...:)

 

Mijn dame was ook zo debiel slap toen het regende. Mooi plantje en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Dat van het verstilken had ik inderdaad al ergens gelezen. Dat ze zo slap ging hangen was volgens mij nooit zo extreem, maar misschien komt dat doordat ze nu een stuk groter is :P Dat kleine metertje wat ik gebruik meet pH en vocht. En vocht slaat nogal uit naar max... :)

 

Mijn dame was ook zo debiel slap toen het regende. Mooi plantje en succes

Thx! :)

 

Weet iemand nog hoe het komt dat sommige blaadjes bruine vlekjes krijgen?

image.jpg

image.jpg

Maar niet alle blaadjes, over het algemeen ziet ze er volgens mij wel goed uit:

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...