Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
timmehh

Scroggen Of Volgooien

Recommended Posts

Ik kweek nu toch al een jaartje en gebruik altijd de Scrog methode, kweek ook altijd kush, die blijven lekker laag er zijn er geknipt voor. Maar wat ik me nou afvraag is of je nou beter kan scroggen of alles volgooien om er meer uit te kunnen halen?

 

Gebruik voor me scrog 9 planten (25 liter potten) maar heb ruimte voor 16 stuks (18 liter potten). Dus wat zeggen jullie 16 planten erin gooien, toppen en zo het veld vol krijgen of 9 planten, langer voorgroeien en dan scroggen om het veld vol te krijgen?

 

 

Timmehh

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed werkt maakt het helemaal niet uit of er nu 15 of 10 planten staan

eindgewicht zal in vele gevallen hetzelfde zijn, althans, dat zijn mijn bevindingen....

met wat minder planten heeft alles wat meer plaats en zal het volume per top meer zijn, als je wat meer planten hebt zal je ook wat meer toppen hebben maar met minder volume

 

het enige verschil dat hier in zit is dat je misschien met minder planten op m² wat langer zal moeten voorgroeien,

die week, 2 weken vertraging wegen voor mij helemaal op tegen het feit dat ik ook een stukje minder planten heb staan, je weet nooit... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet er altijd 8 per lamp neer (aardebak met 600 Watt). Apart voorgroeien zodat ik geen tijdverlies heb. Met dit aantal krijg ik de mooiste toppen en een goed gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...