Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

deathonator

Gouden Tips Om Niet Gepakt Te Worden

Recommended Posts

hallo allemaal

 

na een aantal jaren van vallen en opstaan heb ik heel wat ervaring opgebouwd omtrent het kweken en de gevolgen bij ontdekking dus wil ik graag mijn kennis en ervaringen met jullie delen, omdat ik vaak topics zie met de vragen zoals: "hoeveel lampen om niet op te vallen bij de stroom boer" of "wat als ik gepakt word" enz.. . jullie kennen de vragen wel.

 

hier een aantal belangrijke tips:

 

1.veel kwekers worden gepakt of geript door hun eigen mond ze zijn blij dat ze top resultaten halen met hun hok en gaan er over opscheppen totdat iedereen weet dat je kweekt en dan komen ze op bezoek meestal zijn het de boeven die het door krijgen en dan je hokkie komen legen dat is balen maar je kan er niks tegen doen omdat jij ook geen aangifte kan doen.

 

2. veroorzaak geen overlast. wiet kan vooral in de bloei ontzettend stinken dus isoleer je hok goed zodat lucht niet kan ontsnappen en gebruik altijd een goeie koolstoffilter die je om de paar rondes moet vervangen. ook geluids- overlast is een groot probleem afzuigers en ventilatoren kunnen heel wat geluid en trillingen veroorzaken dus zorg dat je een hok en afzuiger goed is geïsoleerd tegen geluid en trillingen.

 

3.val niet op. buren kunnen heel nieuwsgierig zijn als zij je ineens met heel veel dozen en spullen de trappen huis op zien lopen. verpak je spullen en aarde of steenwol altijd goed zodat ze nooit een reden hebben om hun neus in jou zaken te steken.bestel zo min mogelijk spullen van internet en koop het liever in een growshop maar ook dat kan gevaarlijk zijn je hebt agenten die staan te posten om je kenteken te noteren daaruit kunnen ze vaak zien waar jij woont.zorg dus altijd jou auto een straat verderop staat.

 

4.veiligheid en isolatie. zorg dat je altijd veilig werkt door alle apparatuur goed aan te sluiten en te aarden en automatische brandblussers boven je apparatuur te hangen eigen veiligheid is zeer belangrijk. zorg ook dat je kweek ruimte volledig is geïsoleerd tegen warmte lekken en hotspots vooral als je op zolder kweekt meestal zijn zolders niet goed geïsoleerd. hierdoor worden er ook veel kwekers gepakt doordat er nauwelijks of geen sneeuw op het dak licht

liever kweek je helemaal niet in op bovenste etage of zolder een kelder of een kamer op de begane grond zijn het meest efficiënt.

 

5.betaal je rekeningen en stroom op tijd. als jij veel stroom gebruikt dan is het handig om je een voorschot te betalen aan je stroomboer zodat er aan het einde van het jaar niet veel bij hoeft te betalen dat valt ook erg op. betaal alles optijd dus niet alleen maar je stroom maar ook je huur, belasting, verzekering,schulden enz. zodat je nooit de aandacht krijgt van deurwaarders of de belasting of erger nog de petten.

 

6. steel geen stroom of draai nooit je meter terug zo worden er veel meer kwekers gepakt omdat er gewoon stroom word gemist bij de stroomboer die gaan dan zoeken in de wijk.

 

7. zorg dat je netjes en schoon werkt zodat als je toch gepakt word ze moeilijker kunne zien of je eerder gekweekt hebt verklaar altijd dat het voor eigen gebruik is hoewel ze je meestal toch niet geloven met 25,40,50, planten of meer zeg ook dat het je eerste keer is blijf dus ontkennen dat je vaker gekweekt hebt.

 

8.uitkering of een wao de grootste tipper. een uitkering kan jou makkelijk in de spotlight zetten bij de belasting dienst als jij al heel lang een uitkering hebt en toch in een dure auto rijdt of een jaccuzi bestelt dan gaan er belletjes rinkelen en gaan ze proberen er achter te komen hoe jij dat allemaal betaalt zo worden er ook heel veel kwekers gepakt. dus als je een uitkering hebt ga niet in keer allemaal dure spullen en een dure auto kopen dat valt op voor iemand die een uitkering heeft. zoals er ook vaak gezegd wordt afgunst neemt nooit vakantie ook je buren kunnen raar opkijken als jij tot 12 uur uitslaapt en zij jou met dure spullen of een dure auto zien die gaan die jou dan meer in de gaten houden.

 

 

ik heb me best gedaan om een aantal belangrijke tips bij elkaar te typen waarmee ik jullie graag wil helpen om zo stealth mogelijkt te kweken en aandacht van mensen of politie buiten de deur te houden.

 

 

 

de systeem waarmee kwekers worden opgespoord

 

het is al heel lang bekend dat politie warmtebeeld cameras gebruikt om wietkwekerijen om te sporen, door helicopters die over woonwijken vliegen of rondjes te rijden in wijken om kwekers op te sporen, als ze dan met de camera een huis zien met bijvoorbeeld een grote rode vlek op zolder of een schoorsteen dan gaan zij er niet meteen vanuit dat daar een kwekerij ligt ze moeten meer aanwijzingen vinden die er op duiden dat er een kwekerij ligt, ze komen een paard dagen later door je straat rijden of lopen om nog een nauwkeurige meting te doen als ze dan weer zien dat er constant warmte is op je zolder of schoorsteen dan gaan ze pas onderzoeken of jij werkelijk kweekt dit doen ze bijvoorbeeld door te kijken naar je energie rekening als je constant veel stroom gebruikt door bijvoorbeeld te kijken naar de bekende 12/12 piek dan hebben ze nog een aanwijzing maar soms is dat nog steeds niet genoeg en dan gebruiken zij de cannabis sniffer die kan ruiken of er in de lucht cannabis deeltjes zitten.

als ze dan genoeg aanwijzingen hebben gaan zij pas kijken of er werkelijk een kwekerij ligt.

deze manier van opsporen word vaker geruikt voor grote kwekrijen zoals loodsen of leegstaande kantoorgebouwen enz. het word zelden toegepast voor kleine kwekers die thuis kweken die worden meestal gepakt door geur of geluidsoverlast.

 

 

hoe en wat als je gepakt word

 

 

stel dat ze op een dag voor je deur staan omdat ze een tip hebben gekregen en even willen kijken of je wiet kweekt,

vraag altijd om wat voor reden ze willen kijken en een huiszoekings bevel je hebt agenten die binnen proberen te komen met een smoes terwijl ze eigenlijk willen kijken of je kweekt stel dat ze zeggen dat ze willen kijken om een lekkage of iet dergelijks als ze dan binnen komen en ze vinden jou kweek dan is dat onrechtmatig verkregen bewijs en dan kan je dat tegen ze gebruiken dan word je hok wel opgeruimd maar je word meestal heel licht gestraft ik kreeg en boete van 1000 euro en 30 uur taakstraf ik had dus geluk. dus altijd vragen waarom en een huiszoekingsbevel. maar het kan ook anders gaan stel dat ze zeggen we willen even kijken of je wiet kweekt en je kweekt ook wiet dan kan het anders aflopen toen ik een paar jaar later weer werd gepakt liep het anders af een boete van 3500 euro en 250 uur taakstraf gelukkig geen ontnemingsvordering omdat ze niet konden bewijzen dat ik eerder gekweekt hebt.

 

hier een link van iemand op het forum die vertelt wat je moet doen als je gepakt word dit is ook precies hoe het mij overkomen is dus altijd zwijgen je hoeft hun vragen niet te beantwoorden.

 

verder wens ik ieder forumlid of kweker veel plezier met hun hobby en lang leve onze groene vriendin, voor meer vragen kun je die altijd posten of mij een pm sturen,

 

greetz deathonator.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
toen ik een paar jaar later weer werd gepakt liep het anders af een boete van 3500 euro en 250 uur taakstraf gelukkig geen ontnemingsvordering omdat ze niet konden bewijzen dat ik eerder gekweekt hebt.
Is dat niet de paradox? Als je de stroom netjes betaald dan kunnen ze toch prima zien hoe vaak je gekweekt hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had voor dat je begon met kweken toch een aantal verwarmde terrariums die nogal wat stroom verbruikten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opsomming!!

wat ik mis:

koop je spullen bij een betrouwbare growshop, en dat is er 1.

verkoop je spullen bij een solide shop; en dat is er 1

 

ga niet lopen leuren om centen, maar werk aan een betrouwbaar contact.

besef je goed dat juist een eenmalig elctromannetje, groot gevaar op kan leveren.

 

ga fijn met schoonmoeders auto naar de growshop.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

En stroom leveranciers hebben altijd verlies. Ken ook bedrijven (normale) met veel verbruik die al jaaaren terug draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Murdoch-

nie in shoppies komen?

:wOOt

dan snap ik nu wrom ik hobbykwekert ben! :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

9: houd goed contact met de buren

 

10: 1+1 = 2. ga dus geen joint roken in je tuin met bob marley uit de cd speler, als je kweekt in dat huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gouden tip om niet gepakt te worden.

 

Niet kweken....

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

9: houd goed contact met de buren

 

10: 1+1 = 2. ga dus geen joint roken in je tuin met bob marley uit de cd speler, als je kweekt in dat huis.

 

Heeft mij juist geholpen, ik stond bekend als de stoner van de portiekflat. En buren vonden die geur dus gewoon passen bij mij haha, terwijl ik daar met 2x600 watt draaide.

 

Liet buren ook gewoon binnen en dan draaide ik gewoon een jointje, terwijl de buren zelf niet deden blowen. Ik was wel altijd gewoon sociaal, buren handje helpen, altijd hand even omhoog of praatje maken.

 

En de buren zagen dat ik iedere dag gewoon naar het werk ging.... Dat is echt belangrijk. Heel de dag thuis autootje rijden, jointjes roken. Dat gaat opvallen..

 

Verder goed je mond dicht houden.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opgerold door de petten terwijl ik afwezig was. Thuiskomend de petten aangetroffen in m'n huis, hadden uit eigen beweging een hun verdacht lijkend hokje opengeschroefd en bingo. Aangehouden, 7 vrachtwagens met oranje zwaailichten voor nog geen dertig plantjes, etc etc. Voor de rechter gekomen zonder advocaat - dat vond ik meer iets voor criminelen was mijn eerste verklaring. Daarna alles netjes toegelicht met een grote Maar: unlawful entry, zoals ik wel eens had opgevangen in Amerikaanse rechtbankseries. Ik werd vrijgesproken, zaak geseponeerd wegens onwettig verkregen bewijs. Dan loop je wel heel groot en breed uit zo'n rechtbank kan ik je vertellen. :showoff:

 

 

11. Hou het koppie erbij.

 

Picture this: Zomeravond, al tegen twaalven, maar die radio is nog steeds goed te horen, zo voor dat open raam. Buren gaan de petten bellen, die zien inderdaad een open raam met daarin een buitengewoon goed functionerende radio - in een verder geheel verlaten pand etc etc.

Dat overkwam nu dan eens toevallig de juiste persoon, te weten de meest vervelende klant die je je als Amsterdamse csmedewerker kunt indenken. Karikatuur van zichzelf; denkt dat-ie populair is, petje met wietblad, vond zichzelf Gods Gift To Blowers, had er meer verstand van, riep tegen vaste klanten die naar de balie liepen voor een zakje: Zie je mij niet meer doen, ik hoef niet meer naar de shop voor me wietje! etc. U kent het type -

 

Die kwam met bovenstaand verhaal aanzetten en verwachtte steun en medelijden - maar dan ken je de Amsterdamse volksaard nog niet. Ga je als Amsterdammer even spectaculair naar de kapper en zit het goed, gaan ze je dat echt niet zeggen. Nee - er wordt geroepen SooooHeeee, Vinni hep effe een kappertje gehad! Loop je echter rond met een belachelijke pan, zeggen ze dat ook niet. Erger nog: ze zeggen helemaal NIETS.

In dit specifieke geval was, na zijn verhaal, de volgende reactie bij de overige aanwezigen te aanschouwen:

:mellow: <_< .

 

Ja - toen ging-ie maar weg. Hij sloeg de hoek om en, zonder dat het afgesproken was, vertoonden zich ineens deze reacties:

:lol: :rolleyes: :rofl ,

 

waarna wij dit droevige verhaal op gepaste wijze afsloten:

:bier :yummy:

 

Waarmee ik maar zeggen wil: Er kleven nog wel meer risico's aan een grote bek, met name in Amsterdamse coffeeshops.

 

V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk verleidelijk om, zeker zodra je de smaak te pakken hebt, groter en meer te gaan telen.

 

12. blijf bescheiden, een iets groter hok valt al snel veel meer op.

 

speltip 13. spreid niet alleen de benen van je lief, maar ook je winkansen. Als je op meerdere plekken kleinschalig werkt, kun je een leuke slag slaan en ongezien wegkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg nou maar gewoon NIKS en ga vooral NIET vertellen dat het de eerste keer is, want dan worden ze helemaal fanatiek om te bewijzen dat je ook nog liegt.

 

Berg je weegschaal op in het keukenrekje en de ziplocks bij de diepvrieszakjes na gebruik.

 

Betaal niet al je boodschapjes bij de AH contant, maar neem ook geen bonuskaart, airmiles etc voor dergelijke contante aankopen.

 

Draag een gordel, gebruik je richtingaanwijzer en rij 120 als er 120 staat, geen 110 en geen 130.

 

Ga vooral niet lopen te dealen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg dat je essentiële onderdelen op voorraad hebt.

Je afzuiger zal op zaterdagavond stuk gaan, in week 7 bloei....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als jij een hok bouwt koop je alle afzuigers dubbel? En filters? En pompen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zorg dat je essentiële onderdelen op voorraad hebt. Je afzuiger zal op zaterdagavond stuk gaan, in week 7 bloei....

hmmm, ook maar een OC op voorraad nemen dan? ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeijj.. Bastet..

 

Die was ondere de gordel, maar ik denk dat Mug er ook wel om kan lachen.

Hij is wel lekker scherp nl.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als jij een hok bouwt koop je alle afzuigers dubbel? En filters? En pompen?

 

Lekker intelligente opmerking. Vind het wel slim om een kleine backup afzuiger te hebben. De rest is niet noodzakelijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500m3 box , filter , passende langen , stoppen en slangenklemmen ... rest kan na t weekend wel .

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gouden tip om nooit gepakt te worden is er maar één: niet kweken. Verder blijven er altijd risico's aan zitten die je zelf deels in de hand hebt, maar soms ook niet. No risk no kweek, zo zie ik het althans. ;)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt volkomen gelijk Dilago.... :cry

 

Maar onder ons, loopt hier nou zo zorgvuldig dit hele forum af te struinen.

ZONDER zelf op de 1 of andere manier er toch lekker mee bezig is..

 

Kijk, ik zelf vind dat als ik links of rechts weer eens hoor of lees, dat er weer een grote wiet kwekerij wordt op gerold, 4.5.6 honderd planten is niks.

Dan denk ik,,, :head_hurts_kr: daar gaat weer een broodkweker, die het ons amateurtjes vaak zo'n slechte naam geven.

 

Wij amateurtjes, kunnen best wel eens weer stap voor stap de valkuilen door wandelen.

Je kan er nooit dommer van worden toch..???? :ph34r: :engel :icecool

 

Blijf ze maar laten komen, die waarschuwingen..

Het houd je weer scherp....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hele dagen op dit forum zit te sneupen waar de meesten met 1 lampje bezig zijn ben je inderdaad zeer waarschijnlijk geen broodkweker. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...