Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Markie

Bevruchte Wiet Herkennen

Recommended Posts

Beste growers, een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden na 2 dagen googlen...

 

Is er in de 2e week bloei, dus na een dag of 12 op 12/12, al kans op bevruchting?

Een klein mannetje in de hoek van de tent bleef onopgemerkt. De balletjes waren op 1 of 2 na nog dicht. Uiteraard met uiterste voorzichtigheid weggehaald. De vrouwtjes hadden al wat haartjes en sommige al een klein bolletje bovenop van een cm.

 

Ik kan nergens vinden hoe je bevruchte wiet kan herkennen, als dit al te herkennen is. (nu en niet na het oogsten natuurlijk)

 

Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet want online kom je alleen maar tegen hoe je een mannetje herkend, dat is me wel duidelijk :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bloeiharen hebt is er kans op bevruchting als er stuifmeel rondvliegt. Ook BV de voorbloeiharen kunnen zaadjes worden.

 

De witte haren zullen na bevruchting snel bruin worden en verschrompelen zeg maar.

 

even een paar dagen afwachten en de bloemetjes goed bekijken. De zaaddoosjes zullen vrij snel wat dikker worden, dan herken je het vast wel.

 

bestoven topje, misschien niet heel duidelijk.

 

gallery_19177_13280_163434.jpg

 

Hop dat het meevalt voor je maar kans op overal wat zaadjes is wel erg aanwezig.

 

GRtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bloeiharen vroegtijdig bruin worden is het ook foute boel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zo`n geval te hebben opgemerkt kan je het best zo snel mogelijk je planten natspuiten, zo kan je stuifmeel enigszins de-actief maken.

Dit moet wel vrijwel direct na bestuiving gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca. 5 dagen geleden bestoven.

 

gallery_19177_16445_200573.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, top, bedankt voor alle antwoorden en foto`s, daar hebben we wat aan.

 

Natspuiten zijn we dan al te laat mee helaas maar goeie tip voor als het ooit nog eens voorkomt. Tot nu toe nog geen bruine haren. fingers crossed. Is nu 6 dagen na verwijderen van het mannetje.

Mochten er toch tekenen zijn van bevruchting rukken we heel de boel er uit en gaan we het hok uitsoppen en opnieuw starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net nog eens langs geweest. 1% is bruin aan haren. heb nog getracht wat foto`s te maken van wellicht verdachte baarmoederzakken. Heb nog nooit ernaar gezocht dus kan me niet meer voor me halen of dit nu normaal is:

 

gallery_35005_14272_10698.jpg

gallery_35005_14272_429976.jpg

gallery_35005_14272_406446.jpg

 

laatste foto is een van de weinige bruine haren te zien, door het licht alleen wat lastig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het aan de topontwikkeling zien (zie foto's van anderen) en die voorbloei haartjes zijn uitstekend vangers van pollen en zullen al heel snel van vorm gaan veranderen, teken dat er bevrucht is.

 

Bruine haartjes vindt ik niet altijd een goede indicatie, je zult maar net een andere factor hebben waardoor je eerder wat bruine haren krijgt, trek je straks om wat niet om had gehoeven :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks lostchild. We halen ook nog niks om zolang het niet zeker is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed nieuws, geen bruin topje te bekennen. zelfs niet op de plantjes er direct naast. was dus nog op tijd. Ik blijf ze wel in de gaten houden in ieder geval. nogmaals dank voor de antwoorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan toch alles weghalen en opnieuw starten.

 

en stond ook nog een herma tussen. en in bijna alle topjes zit wel 1 of meerdere dikke ballen. De toppen zijn dus niet geheel bevrucht maar toch zodanig dat er veel zaad is gaan ontwikkelen. Heb van 1 plant ze weggehaald waarna het een zielig ding was geworden. En geen garantie dat alles weg is, ze zitten goed verstopt ook..

gallery_35005_14272_26335.jpg

Edited by Markie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook het zaad kunnen opvangen nu.

Je hebt ze nou toch.

 

Kun je jaren vooruit met kweken uit zaad..

Wel jammer natuurlijk,

Hiervoor heb je je lamp niet aan natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ouwe,

 

dat zaad moet ook nog rijpen enzo... en gezien ze heel vroeg bevrucht zijn is het niet volle bak zaad. maar weer wel teveel om er tussenuit te pulken.. Zonde om mee door te gaan. Weggooien ook maarja.. Stom dat het mannetje te laat is gespot gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er een mannetje in de buurt is die stuift heb je ook vaak dat je wiet bevrucht wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt.

Hier staat vaak hennep in de buurt.

Dat stuifmeel, dwarrelt als je pech hebt, zo een km of 5 naar je tuintje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...