Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wegpiraat

Voorgroei Kastje Maken

Recommended Posts

Na een goed volbrachte buiten kweek vorig jaar en momenteel weer bezig in tuin ga ik eens binnen knutselen

 

Mijn idee een voorgroei kastje te maken van keukenkast 50cm hoog 110 breed en 35 diep om zaailingen groot te laten worden (momenteel 1) en die misschien ook laten bloeien 1 malig :dribble:

De bedoeling is dat er nu 1 groot gebracht wordt en daar denk ik voor nodig te hebben

 

 

Wat ik al in huis heb

 

Kastje

armatuur

1 x 18w tld Cool white 840 (mogelijk meer)

Tijdschakelaar

Snoeren

Stopcontacten

Stekkers

 

 

Nog nodig

 

Lasdozen

Klemmen

min max meter

clipfan

pc fan + adaptor 12v 120mm

 

Had 2 weken terug wat zaadjes uit me wiet gekruimeld die ik ben gaan ontkiemen en daar is er 1 van uitgekomen vandaar dat de handjes jeuken

Die heb ik na het ontkiemen in een soort startblokje gezet in lightmix aarde (nog in huis van de tuinkweek)

 

Na 2 dagen liet ze het hoofdje zien even laten staan en na een paar dagen in een potje over gezet

Daarna in een propagator gezet natte spons dr bij voor lv maar nog zonder kunstlicht wel in het veranda gestaan

 

Vandaag wat wezen knutselen omdat ze graag wil genieten van het licht ga ik vanuit dus direct het armatuurtje in het kastje geschroefd en de dame er tot het kastje definitief klaar in gezet is

 

En ziet er nu even zo uit

 

gallery_32874_17117_468825.jpg

 

 

gallery_32874_17117_301721.jpg

 

 

Armatuur zit momenteel vast aan een legplank of dit definitief wordt twijfel ik nog over nu kan ik het wel heel makkelijk in hoogte verstellen

 

gallery_32874_17117_195049.jpg

 

 

Morgen pc fan scoren en monteren alles verbinden stopcontacten en snoeren wil ik aan de buitenkant maken

 

Nu zit ik nog met wat vragen

 

De achterkant van het kastje zit een dunne schuifplaat in wat zowat iedere keukenkast of kast heeft

Is dit materiaal schadelijk voor het plantje (giftige stoffen)?

 

Ik zat te overwegen om de binnenkant mooi te maken met radiator folie heb ik nog over

 

Is dit verstandig om te doen of heeft het geen min waarde?

 

Tot zover

 

tips advies commentaar alles is meer als welkom

 

Greeetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht mag er nog dichter op en dat bekertje of wat het ook is schijnt door dus zorg voor iets wat niet doorschijnt.

 

En ja die folie zal zeker nut hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je TL (liefst wat meer) moet er zeker dichterop, en de propegator is nu ook niet meer nodig.

 

Folie gaat inderdaad zeker wat doen, en als je het goed strak afplakt maak je alles ook meteen een stuk licht en lucht dichter.

 

Als het niet te warm wordt verwacht ik dat je niet veel last gaat krijgen van eventuele gifdampen, maar hangt er ook een beetje vanaf wat de plannen gaan worden. Met meer licht en een poging tot afbloeien zou ik er wel wat meer aandacht aan besteden.

 

Bedenk wel dat een zaadje uit wiet niet een gewenste plant kan opleveren, (man, herma?) kan allemaal. Als je wat wilt experimenteren en hoopt wat wiet over te houden

kun je misschien beter een zaadje aanschaffen.

 

Als je toch wilt gaan proberen te bloeien wordt een filtertje en afzuiging ook geen overbodige luxe.

 

Succes met deze verslavende hobby.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ delta is een simpel planten potje wordt verandering in gemaakt

 

@djbroertje tl hangt er nu ong 5 cm erboven heb vandaag alles zo strak mogelijk afgeplakt met radiator folie wat nog in huis lag

de bedoeling was eigenlijk om gewoon eens gek te doen met als resultaat dat ze uit kwam man vrouw herma we zullen het gaan zien

vandaag 2 pc fans gekocht een 120mm en 60 mm clipfan en wat schroeven lasklemme kroonsteentjes enz

Morgen weer wat verder knutselen

 

Ik denk niet dat er gebloeid zal worden mocht het een vrouwtje zijn bloei ik dr af in een kleine tent die ik dan zal gaan aanschaffen

 

upload vnv wat foto's

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastje is tot zover klaar voor het ene dametje is het voldoende hoe het nu in elkaar ge..... zit ahahah

 

Pc fan in gemaakt 6cm dacht ik wat stopcontacten tijdklok er bij om samen tegelijk aan te laten gaan

Ben heel lui ahaahh

 

Wat foto's hoe het er nu uit ziet

 

gallery_32874_17117_59452.jpg

 

Komt nog een klemslot op zodat het deurtje echt goed lucht en lichtdicht zit

 

gallery_32874_17117_896951.jpg

 

gallery_32874_17117_333852.jpg

 

Zit inmiddels een soort filter gaas voor het gat van de pc fan heb tevens een 5v accu alleen kunnen vinden in huis nu draait het fannetje wel heel langzaam even een 12v halen

 

 

gallery_32874_17117_168763.jpg

 

 

Zou dit fannetje genoeg zijn of moet ik een grotere ook plaatsen 120mm

 

Er komen aan de onderkant en zijkant passieve luchtinlaten of is alleen de zijkant voldoende/verstandig

 

Tips advies en commentaar is meer als welkom

 

fijn weekend alle

 

Greeetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een klemslotje maakt twee rechte delen hout niet lucht of lichtdicht, misschien dat je n degelijke tochtstrip kan plakken op de randen.

 

T mooiste zou zijn al je m ook gewoon in n keuken terug hangt. Kun je gelijk de afzuigkap splitten en benutzen. :shifty:

Tof kassie man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Secretbubb bedankt voor je reactie ik ga dat in huis halen

 

goed idee

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achterwand gaat na verloop van tijd gassen (helaas).

Is spaanplaat, grootste troep die er is ook al is het gelamineerd, gast bij minste geringste al uit de verlijming.

Ik had ook zo'n kast, in de groei niks aan de hand, stekken nemen of zaadplanten onder HPS en als ze dan zouden moeten gaan trokken ze helemaal geel weg, verzopen en tegen week 3 was er niks meer van over.

 

Beter die plaat weghalen en een andere plaat (dun multiplex ofzo) ertegen aan, kopse kanten van MDF ook lakken oid, kan er minder gas ontsnappen en vocht in komen.

 

Vergiftiging na al die weken werk en hele mooie planten kapot zien gaan gun ik niemand.

 

Wel mooi kastje qua afmetingen, meestal zijn ze niet zo breed, vroeg me al af waar je een TLD ging laten totdat ik de maten las.

 

Succes.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild bedankt voor je reactie alle eerst

 

Ik was er zelf al een beetje bang voor en djbroertje heeft het eerder ook aangegeven

 

Momenteel is het plan voorlopig dat zijn bestemming een voorgroei kastje gaat worden

Mocht er ergens binnen een klein tentje komen te staan lijkt dit me een ideaal kastje om wat voor te kunnen groeien

 

Gebeurd dat niet kan die alsnog zijn eindbestemming krijgen maar dan met als doeleinde voor groeien voor de tuinkweek

 

Maar dan zal ik het kastje zeker wat beter maken

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...