Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Seminarian

1000 Watt In Een Dr120 Tent

Recommended Posts

Guest Seminarian

Beste vrienden,

 

Ik heb een DR120 tent liggen en zou graag een kweekje opzetten met daarin een 1000 watt lamp :dribble:. Alsook heb ik een 1500m³ softbox liggen en een Davin schakelkast.

 

Ik heb al wat rondgekeken en gezocht op het forum en vond wel een topic over 1000 watt in een DR120 maar die kweek is verkeerd afgelopen wegens overmacht. Dus ik vraag me af of het wel goed te doen is.

 

Uit het info forum haalde ik volgende informatie:

 

- 1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

 

- 1000 Watt: minimaal 90 cm

 

De DR120 heeft volgende afmetingen: 120 x 120 x 200. Dus oppervlakte: 1,44 m2. 1,44 en 1,70 is maar een relatief klein verschil en omwille van de goede reflectie van de wanden van de tent lijkt het me wel O.K.

 

Toch heb ik na een middagje surfen nog enkele vraagjes:

 

- Is het effectief mogelijk een goed resultaat te behalen met een 1000W in een tent met deze afmetingen? (theoretisch 1000 gr maar bvb. 900 gr. vind ik ook wel goed)

 

- Is het mogelijk om "Davin schakelkast DV 14 K voor 4 lampen en 1 kachel" (veilig) te gebruiken om de lamp aan te sturen? Antwoord: JA -> bron: http://www.wietforum.nl/topic/85954-gavita-1000watt-op-2x600-schakelkast/

 

- Zijn de afzuiggaten in deze tent groot genoeg om er een 1500m³ of 1000m³ afzuiger op aan te sluiten zodat het genoeg verkoelt?

 

- Aangezien de tent maar 2 meter hoog is en je de lamp op 90cm afstand van de toppen moet houden is het waarschijnlijk de kunst om de planten zo laag mogelijk te houden. Is dat te doen of is er een speciale gekoelde lamp nodig ofzo?

 

 

Mvg,

 

Semi :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen strak plan, helft tent gaat op aan lamp-plant afstand en je moet de planten laag zien te houden waar ze gaan als een speer met 1000W erop, afzuiger flink loeien, klote klimaat.

 

Zou misschien allemaal wel gaan, kans op problemen omdat je met bijna 2x werkt voor waar die tent voor bestemd is is groot aanwezig, 2x 400W is eerder gedaan en dat was ook al lichtstress, daar rustiger klimaat, jij strakkies met je bouwlamp aan en afzuigen een stuk minder wat veel meer vd planten gaat vragen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek zelf met een 1000watter in een 1.20x1.20 tent, heb daar een 1500m3 afzuiger op zitten.

Ik heb echter wel een elite tent, van 2.15mtr hoog, ik heb eigenlijk maar enkele dagen voluit kunnen draaien.

De echte warme zomer is nu ongeveer wel voorbij, iig de nachttemperaturen buiten zijn minder, waardoor het straks makkelijker wordt de temperatuur te controleren.

Het kan dus allemaal wel, maar je zal dan wel goede inschattingen moeten maken qua strain, voorgroei, aantallen.

Art heeft het ook eens klaargespeeld in een 1.20x1.20 die 2mtr hoog was.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Seminarian

Bedankt voor de replies!

 

Ik heb eens gesnuisterd in Art z'n topic en daar las ik dat zijn Gavita lamp maar 60 cm boven de toppen moest hangen. Dit is een hoogtewinst van 30 cm t.o.v. de 90 centimeter met gewone 1000 watt lampen. Mocht dit kloppen dan denk ik dat het wel doenbaar is.

 

Wat maakt zo'n Gavita lamp net zo bijzonder t.o.v. een gewone 1000 watt lamp (setprijs 200euro dacht ik)? Want ik lees altijd dat die super zijn maar nooit echt een volledige uitleg.

 

Alsook, is dit de lamp waar iedereen het altijd over heeft? :) http://www.eugrowsho...edige-armatuur/ Of vergis ik me..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lichtkwaliteit en het spectrum van de Gavita tegenover een normale 1000watter is veel beter, ook de veiligheid, gebruiksgemak en en zelfs verbruik zijn gunstiger, daarnaast kan je een Gavita 1000watt dimmen en boosten.

 

Een 1000watter zou je idd op 60cm van je planten kunnen plaatsen, maar vooral in de vroege bloei, dan moet al het andere (klimaat, ventilatie, waterhuishouding en voeding) op orde zijn, ook moet de strain er tegen bestand zijn.

Vaak gaan planten door teveel ir hitte of door een teveel aan Umols veel blad aanmaken, ook in de toppen.

Of ze krijgen stress doorgroei vanuit de toppen, of de toppen krijgen een luchtige bouw om zichzelf beter te kunnen koelen, dat wil je allemaal niet.

Ik zou zoveel mogelijk proberen die 90cm te handhaven.

 

Dat is de lamp ja, volledig armatuur, is lamp incl kap, evsa en stroomkabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Seminarian

Prijzig beestje dat wel :) Als je dimt of boost heb je dan een andere lampbulb nodig of kan dit allemaal met de originele die geleverd wordt?

 

Thanks, goeie tips. Voor het klimaat heb ik een DCS controller. Voor de ventilatie een leuke ventillator. Water geef ik alle dagen en voeding is van Canna.

Bedoel je dat je in vroege bloei de lamp op 60cm kunt zetten of juist niet?

 

Ik zou 16 11L potten cocos zetten in de tent. Soort Bubblegum uit zaad en ik zou ze 7 dagen laten groeien voor ik ze omschakel op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de vroege bloei zou de lamp op 60cm kunnen ja, zelf prefereer ik toch die 90cm.

Ligt trouwens ook aan de output, wordt het te warm op bv 1000w dan dim je naar 825 of 750w en kan de lamp er wat dichter op.

Dimmen en boosten allemaal met dezelfde lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Seminarian

Okay super bedankt! ik geloof dat ik genoeg weet om het erop te wagen en worst-case scenario kan ik idd dimmen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 x 600 watt hangen in een dr120...

gaat prima met eeen 2500 KB XD delen door 2x dr120

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik adviseer ook een hogere tent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en mocht je enigszins plek hebben dan zou ik dat 120 tentje lekker laten liggen een een 150 aanschaffen met 215 hoogte. die haal je er in 1 draai uit. meer oppervlakte met die 1000 w lamp is behoorlijke winst.

 

geloof dat krasi zelfs een tijdje met 1 lamp in een 1.20 x 2.40 heeft gedraaid. ook dan heb je nog redelijke toppen aan het einde van de lange zijdes. just saying

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mensen die in een 1,20 bij 1,20 tentje draaien met een standaard 600 watt lamp halen vaak rond de 400 gramm.. Wat is dit als je er een 1000 watter in hangt. Hoe groot is dit verschil?

 

Of mag ik alleen antwoorden geven en geen vragen stellen in iemand anders zn vraag?

Edited by stephanie12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in de winter met 9 x amnesia 715gr zoiets gedraaid met een 1000 watter in een 120x120 tent

Staat volgens mij ook in mijn handtekening de link van dat verslag

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat gezegd te hebben als je ruimte hebt voor een 150 tent dan dat doen idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de planten goed af weet te bloeien 800-1500gr.

 

Nu nog dat goed af weten bloeien met zware overkill aan licht erop..

dat iets kan wil nog niet zeggen dat je het dan ook maar moet doen en meteen ff redenerend dat dat kunnen ook meer betekend :whistle:

 

Van 400W naar 600W is al een wereld van verschil, van 600W naar 1000W mag je nog een keer opnieuw in de schoolbank, het is geen kwestie van dingen opschalen en gaan, alles werkt net ff anders dan je gewend was en als je de grenzen op zoekt moet je echt wel weten wat wel en niet kan.

 

Jouw plannen geven mij aan dat je er nog niet helemaal klaar voor bent, lees tegen meer problemen en nog meer investeringen dan fun aan gaat lopen, zie hieronder een paar

 

Te warm, planten schieten maar door, heb geen hoogte/ weet niet hoe dit juist te tackelen/ help me stekken krijg ik niet op gang na zetten/ levert maar 400gr, hoe kan dat nou met 1000W erop?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelijk in lostchild, wou alleen aangeven dat het wel mogelijk is die combinatie

 

In de winter dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoelde jouw ook niet, jij ziet het op een heel andere manier dan de TS en hebt denk ik wel wat meer ervaring met planten lezen.

 

TS: 1000W is geen gewoon golfje, probeer het eens: stap vanuit een 1.6 in een 1.6 GTI, je schrikt je het lamlazerus :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...